Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Mirage 2000EGM/BGM η τελευταία ευκαιρία!



Αντιμέτωπη με σοβαρές προκλήσεις πρόκειται να βρεθεί η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) τα επόμενα  6 χρόνια, αφού μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα πρέπει να αποσύρει λόγω ηλικίας συνολικά  80 αεροσκάφη και πιο συγκεκριμένα, 14 RF-4E, 32 A-7E/TA-7C και 34 F-4E PI2000. Το πιο όμως εφιαλτικό σενάριο για την ΠΑ θα είναι η απόσυρση και των μη εκσυγχρονισμένων 32 F-16C/D Block30 και των 19 Mirage 2000EGM/BGM, χωρίς την αντικατάσταση τους, περιορίζοντας δραστικά τη δύναμη της στα 150 μαχητικά ! Όμως, ενώ για τα F-16C/D Block30 το κόστος της αναβάθμισης τους κρίνεται απαγορευτικό, δεν ισχύει το ίδιο και για τα 19 Mirage 2000EGM/BGM που με ένα λιτό πρόγραμμα θα μπορούσαν να υπηρετήσουν τουλάχιστον για 15-20 επιπλέον χρόνια, αφού δομικά τα αεροσκάφη έχουν ακόμη πολλά χρόνια επιχειρησιακής ζωής.    

Τα λάθη του μη εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM
Η μη αναβάθμιση του συνόλου των Mirage 2000EGM/BGM της ΠΑ στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα των λαθών του ελληνικού πολιτικού συστήματος, το οποίο δεν αντιλαμβάνεται ότι ο τομέας της άμυνας απαιτεί μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό και επενδύσεις. Και αυτό διότι, όταν η ΠΑ αποφάσισε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 να εκσυγχρονίσει 10 από τα 32 Mirage 2000EGM/BGM που διέθετε και να αγοράσει 15 νέα Mirage 2000-5 MkII, δεν υπήρξε συνέχεια στο πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και των υπολοίπων 22 Mirage 2000EGM/BGM που απέμειναν.
Εξαιτίας αυτής της επιλογής, η ΠΑ κατέληξε στα τέλη της προηγούμενη δεκαετίας να έχει δύο διαφορετικούς τύπους του ιδίου μαχητικού, με τα Mirage 2000EGM/BGM να οδηγούνται σε βέβαιη απόσυρση νωρίτερα από τα Mirage 2000-5 MkII, λόγω της διακοπής παραγωγής των ηλεκτρονικών που έφεραν.
Αυτό που από ότι εκτιμάται δεν έγινε τότε, ήταν η εξέταση και η αξιοποίηση των εμπειριών που αποκτήθηκαν από ανάλογα χαμηλού κόστους προγράμματα εκσυγχρονισμού γαλλικών αεροσκαφών που βρίσκονταν σε εξέλιξη.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μαροκινών Mirage F1CH/EH και οι ελληνικές προεκτάσεις του.
Την ίδια περίοδο, τέλη του 2005, όταν το ελληνικό κράτος δεν προχώρησε στον εκσυγχρονισμό των υπολοίπων 22 Mirage 2000EGM/BGM, η Βασιλική Αεροπορία του Μαρόκο αποφάσισε να εκσυγχρονίσει τα 27 Mirage F1CH/EH που διέθετε. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την κοινοπραξία ASTRAC, η οποία αποτελείτο από τις γαλλικές εταιρείες SAFRAN και Thales. Ο πυρήνας του προγράμματος MF2000 όπως κωδικοποιήθηκε το νέο μαχητικό, αφορούσε τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών του αεροσκάφους, την βελτίωση του κινητήρα του SNECMA Atar 9K-50 και την πιστοποίηση 5 νέων οπλικών συστημάτων τα οποία θα βελτίωναν την αποτελεσματικότητα του. Το πακέτο του εκσυγχρονισμού περιελάμβανε την εγκατάσταση και ολοκλήρωση του πολλαπλών ρόλων ραντάρ παλμικού ντόπλερ RDY-3 (γνωστό και ως RC400) της Thales, το οποίο προέρχεται τεχνολογικά από το RDY-2, με το οποίο είναι εξοπλισμένα τα Mirage 2000-5 MkII. Πρόκειται για ένα σπονδυλωτό, ανθεκτικό σε ηλεκτρονικά αντίμετρα ραντάρ, το οποίο αποτελείται από τέσσερα υποσυγκροτήματα (LRU) και μία κεραία, το μέγεθος της οποίας διαφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις του αεροσκάφους. Το RDY-3 διατηρεί τις βασικές ικανότητες του RDY-2, δηλαδή απεικόνιση τακτικής κατάστασης για 24 ίχνη, πληροφορίες ιχνηλάτησης διαρκούσης της σάρωσης για 8 ίχνη και παροχή δεδομένων αναχαίτισης και βολής βλημάτων για 4 στόχους ταυτοχρόνως. Λόγω όμως του μικρότερου ρύγχους του Mirage F1CH/EH, η κεραία του ραντάρ είναι μικρότερη, με αποτέλεσμα η εμβέλεια του να είναι μειωμένη κατά  20%. Το RDY-3 χρησιμοποιεί το ίδιο λογισμικό με τα ραντάρ RDY/RDY-2, ενώ μπορεί να εκτελέσει λειτουργίες αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους (αποφυγή ανάγλυφου, παρακολούθηση κινούμενου στόχου) και αέρος-επιφάνειας (εντοπισμός και παρακολούθηση πολλαπλών στόχων). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο ραντάρ θα εξοπλίσει τα υπό εκσυγχρονισμό ινδικά Mirage 2000Η Vajra, προφανώς με μεγαλύτερη κεραία και ισχυρότερο πομποδέκτη. Το πρώτο δε μαχητικό του ινδικού προγράμματος ξεκίνησε τις πτητικές δοκιμές στις αρχές του Οκτωβρίου, ενώ συνολικά 51 ινδικά Mirage 2000Η θα εξοπλιστούν με το RDY-3, ανεβάζοντας μαζί με αυτά που φέρουν τα μαροκινά MF2000, το συνολικό αριθμό των αεροσκαφών που φέρουν το συγκεκριμένο ραντάρ στα 78.
Τα υπόλοιπα υποσυστήματα του πακέτου εκσυγχρονισμού του MF2000, περιλαμβάνουν δύο υπολογιστές αποστολής της εταιρείας Sagem (SAFRAN), αρτηρία δεδομένων 1553Β, υβριδικό σύστημα INS/GPS Sigma-95 της Sagem, ασυρμάτους ασφαλών κρυπτογραφημένων επικοινωνιών και δύο μεγάλες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών τεχνολογίας LCD. Επιπλέον στο MF2000 έχει εγκατασταθεί ένα νέο HUD με ευρυγώνιο πάνελ ελέγχου και έχει εφαρμοστείδιαμόρφωση πιλοτηρίου φιλοσοφίας HOTAS (εργονομική διάταξη διακοπτών ραντάρ και οθονών επάνω στα χειριστήρια του κινητήρα και αεροπλάνου). Εκτός από τα παραπάνω, το αεροσκάφος έχει εξοπλιστεί με ψηφιακό δέκτη προειδοποίησης σημάτων ραντάρ (RWR), ατρακτίδιο συστήματος παρεμβολών PAJ-FA, ατρακτίδιο εκτοξευτή αεροφύλων Phimat και 7 εκτοξευτές φωτοβολίδων Corail. Τέλος στο αεροσκάφος πιστοποιήθηκε το ατρακτίδιο ELINT ASTAC και το ατρακτίδιο κατάδειξης laser Damocles της Thales. Για την πραγματοποίηση αποστολών κρούσης, το MF2000 έχει πιστοποιηθεί και μπορεί να αξιοποιήσει τις κατευθυνόμενες βόμβες των 500lb SBU-64 και SBU-54, και τον πύραυλο αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet, ενώ για αποστολές αναχαίτισης τους πυραύλους MICA EM/IIR και Magic 2.
Το πιο εντυπωσιακό όμως του προγράμματος MF2000, ήταν το κόστος του, αφού για τον εκσυγχρονισμό των 27 αεροσκαφών, δαπανήθηκαν μόλις 250 εκατ. ευρώ, δηλ. 9,2 εκατ. ευρώ για κάθε αεροσκάφος, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν εργασίες ολικής αναβάθμισης του μαχητικού και πιστοποίησης σε αυτό πέντε αεροπορικών όπλων και τριών ηλεκτρονικών υποσυστημάτων !   

Το λιτό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM
Παρά το γεγονός ότι το παραπάνω πακέτο εκσυγχρονισμού προορίζεται για τα Mirage F1, θα μπορούσε να αποτελέσει μία εναλλακτική πρόταση για την αναβάθμιση των Mirage 2000EGM/BGM, αφού όπως αναφέρθηκε, για την ανάπτυξη του αξιοποιήθηκε η τεχνολογία που είχε ενσωματωθεί στα Mirage 2000-5 MkII όπως το ραντάρ της οικογένειας RDY που αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του προγράμματος εκσυγχρονισμού των Mirage F1. Με δεδομένο ότι το RDY-3 βρίσκεται υπό πιστοποίηση στα ινδικά Mirage 2000Η, η εγκατάσταση του στα ελληνικά Mirage 2000EGM/BGM εκτιμάται ότι δεν θα αντιμετωπίσει δυσκολίες. Επιπλέον τα ελληνικά αεροσκάφη διαθέτουν ήδη υποσυστήματα τα οποία δεν χρειάζεται, σε αντίθεση με τα μαροκινά  Mirage F1CH/EH, να αγοραστούν και να πιστοποιηθούν, όπως το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ICMS-2000 MkI, το σύστημα GPS/INS TOTEM, ενώ ακόμα και η αναβάθμιση του κινητήρα που εφαρμόστηκε στα μαροκινά αεροσκάφη απλά δεν χρειάζεται για τα ελληνικά αεροσκάφη. Ουσιαστικά ένα λιτό πρόγραμμα αναβάθμισης των 19 Mirage 2000EGM/BGM θα μπορούσε να συμπεριλάβει
  • Το ραντάρ RDY-3,
  • Τους δύο υπολογιστές αποστολής της Sagem ή τον υπολογιστή MDPU, ο οποίος  κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ελλάδα από την εταιρεία Thales Hellas,
  • Μία οθόνη LCD (τα Mirage 2000EGM/BGM διαθέτουν ήδη μια σύγχρονη ελληνικής κατασκευής έγχρωμη οθόνη τεχνολογίας LCD), η οποία επίσης μπορεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα από την Thales Hellas ή την Miltech Hellas,
  • Ασύρματους ασφαλών κρυπτογραφημένων επικοινωνιών,
  • Τη διαμόρφωση πιλοτηρίου φιλοσοφίας HOTAS,
  • Νέες καλωδιώσεις που μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα και
  • Νέο HUD.
Λόγω της αντικατάστασης του παλαιού υπολογιστή με τον νέο, θα χρειαστεί η πιστοποίηση των βλημάτων ΑΜ-39 Exocet, Magic 2, MICA EM/IIR και του ατρακτιδίου ASTAC που ήδη εξεταζόταν ως ενδεχόμενο από την ΠΑ.  Το πρωτότυπο θα μπορούσε να αναπτυχτεί και να πιστοποιηθεί στην Γαλλία, ενώ οι εργασίες στα υπόλοιπα 18 αεροσκάφη μπορούν να υλοποιηθούν στην ΕΑΒ, η οποία πριν από μερικά χρόνια εκσυγχρόνισε 10 Mirage 2000EGM/BGM στο επίπεδο Mirage 2000-5 MkII.
Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί σε βάθος  5ετίας, ενώ το κόστος του υπολογίζεται να είναι σαφώς χαμηλότερο από τα 9,2 εκατ. ευρώ ανά μονάδα των μαροκινών αεροσκαφών, αφού στα ελληνικά αεροσκάφη δεν χρειάζεται να εγκατασταθούν και να πιστοποιηθούν αρκετά από τα υποσυστήματα και όπλα που περιελάμβανε το μαροκινό πρόγραμμα.
Φυσικά θα υπάρξουν φωνές που θα αντιδράσουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα αφού, “λεφτά δεν υπάρχουν”. Δυστυχώς όμως, αν η ΠΑ δεν υλοποιήσει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM, αυτά θα αποσυρθούν κάποια στιγμή λόγω αδυναμίας υποστήριξης των ηλεκτρονικών συστημάτων τους, παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος έχει ωφέλιμη ζωή για τουλάχιστον ακόμα 15-20 χρόνια. Από την άλλη πλευρά και οι γαλλικές εταιρείες θα επεδίωκαν μία εφικτή και οικονομική πρόταση εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM, αφού η ΠΑ είναι ο τελευταίος ευρωπαίος χρήστης γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών στην Ευρώπη, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την γαλλική αμυντική βιομηχανία.
Επομένως το ερώτημα που τίθεται για μία ακόμη φορά είναι, υπάρχει όραμα και πολιτική βούληση στον χώρο της άμυνας ?
» Διαβάστε περισσότερα...

Russia Today: "Η πώληση των S-300PMU1 στην Κύπρο ήταν κόλπο ελληνικό"! "ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ"!

Νέα άγνωστα στοιχεία για τις συνθήκες και τους όρους με τους οποίους αγοράστηκαν την δεκαετία του '90 τα σύγχρονα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αποκαλύπτει σε ανταπόκρισή του το δίκτυο Russia Today.
Μεταξύ άλλων αποκαλύπτει ότι η προμήθεια των S-300PMU1 προοριζόταν εξαρχής για την Ελλάδα (!) καθώς οι Αμερικανοί επέμεναν να αγοραστούν τα Patriot που κόστιζαν περίπου το διπλάσιο και είχαν σαφώς μειωμένες επιδόσεις σε σχέση με τους S-300 και έπρεπε να βρεθεί ένας εύσχημος τρόπος.
Τι έκαναν λοιπόν οι απόγονοι του πολυμήχανου Οδυσσέα; Έπεισαν τους Κύπριους να τα παραγγείλουν, ξέροντας ότι οι Τούρκοι δεν θα άφηναν ποτέ την εγκατάστασή τους στο νησί. Έγινε ό,τι έγινε και οι S-300 ήρθαν στην Κρήτη, ενώ τα κόστος αποπληρώθηκε από την Ελλάδα προς την Κύπρο με άλλα συστήματα!
Ας δούμε ολόκληρη την αποκαλυπτική ανταπόκριση:
"Η αμυντική συνεργασία Ρωσίας - Ελλάδας, που εκφράζεται και στην απόκτηση εκ μέρους της Αθήνας του υπερόπλου, S-300, το οποίο πρόσφατα δοκιμάστηκε στην Κρήτη, αποτελεί υπόδειγμα σχέσεων μεταξύ χώρας-μέλους του ΝΑΤΟ με τη Μόσχα. Τι σηματοδοτεί λοιπόν η επίσκεψη Σοϊγκού στην Αθήνα;
Στην αρχή Δεκεμβρίου, υπουργός Αμύνης της Ρωσίας, Σεργκέι Σοϊγκού, βρέθηκε στην Αθήνα για διήμερη επίσκεψη. Συνομίλησε για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων με τον Ελληνα ομόλογό του Δημήτρη Αβραμόπουλο, έγινε δεκτός από τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια από την Αθήνα στρατιωτικού εξοπλισμού και δεσμεύτηκε για την περαιτέρω ανάπτυξη της στρατιωτικοτεχνικής συνεργασίας Ρωσίας-Ελλάδας, ενώ έλαβε τη συγκατάθεση για διευκολύνσεις των ρωσικών πολεμικών πλοίων που περιπολούν στη Μεσόγειο σε ελληνικά λιμάνια για ανεφοδιασμό σε νερό, καύσιμα και για την ανάπαυση των πληρωμάτων τους.
Πέρασαν ήδη αρκετές ημέρες από την επίσκεψη αυτή και οι συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στη διάρκειά της δεν θα προκαλούσαν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αν δεν υπήρχε μια αρκετά ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια.
Η Ελλάδα, είναι η μοναδική χώρα μέλος του ΝΑΤΟ της οποίας το δίκτυο αεράμυνας -αν και αποτελεί τμήμα της ΝΑΤΟϊκής αεράμυνας- βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα(σ.σ.: εδώ υπερβάλλουν: Για την ακρίβεια τα ρωσικά συστήματα καλύπτουν το 33% του συνόλου των μεγάλου βεληνεκούς α/α, το 0% του μεσαίου βεληνεκούς και το 85% των SHORADS)
Όταν λοιπόν από τις Βρυξέλλες ακούγονται διαμαρτυρίες σχετικά με το ότι η στρατιωτικοτεχνική συνεργασία Ρωσίας και ΝΑΤΟ εμποδίζεται από τα διαφορετικά τεχνικά και τεχνολογικά πρότυπα των δύο πλευρών, το παράδειγμα της Αθήνας κατά παράξενο τρόπο αποτελεί την εξαίρεση σε αυτή την αντίληψη.
Είναι σαφές πως όταν δεν υπάρχουν πολιτικές προκαταλήψεις, και τη θέση τους παίρνουν η θετική διάθεση για συνεργασία και η φροντίδα για την ασφάλεια της ίδιας της χώρας, τότε κανενός είδους «πρότυπα» δεν είναι ικανά να σταθούν εμπόδιο.
Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η Ελλάδα ξαφνικά έγινε παραλήπτης τέτοιων σημαντικών οπλικών συστημάτων από τη Ρωσία. Αν και η λέξη «παραλήπτης», μάλλον δεν είναι ακριβής.
Το ορθότερο είναι να ονομαστεί εταίρος.
Ξεκίνησε αυτό στη μακρινή πλέον δεκαετία του ΄90. Τότε, ύστερα από την επανένωση Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας, η Βόννη άρχισε να απαλλάσσεται από τα σοβιετικά όπλα με τα οποία ήταν εξοπλισμένος ο Λαϊκός Στρατός της Α.Γερμανίας.
Τα μαχητικά MiG-29, για παράδειγμα, παραδόθηκαν στην Πολωνία, ενώ μερικές Μοίρες α/α πυραυλικών συστημάτων μικρού βεληνεκούς OSA, οι Γερμανοί τα χάρισαν στους Έλληνες.
Τα συστήματα (περίπου 40) αποδείχθηκαν -για το πούμε με ήπιο τρόπο- όχι και τόσο καινούργια, και η Αθήνα απευθύνθηκε στη Μόσχα με την παράκληση να επισκευαστούν και, αν αυτό ήταν εφικτό, να αναβαθμιστούν.
Για τις εταιρίες αμυντικών συστημάτων της Ρωσίας, και ιδιαίτερα για το εργοστάσιο του Ιζέβσκ «Kupol», όπου κατασκευάζονταν τα συγκεκριμένα αντιαεροπορικά συστήματα, η παραγγελία αυτή ήταν ένα ανέλπιστο δώρο. Είναι γνωστό σε ποια κατάσταση βρισκόταν η ρωσική αμυντική βιομηχανία εκείνα τα «θυελλώδη» χρόνια.
Η παραγγελία εκτελέστηκε αρκετά γρήγορα. Τα OSA αναβαθμίστηκαν στο επίπεδο OSA-ΑΚΜ και μεταβλήθηκαν ουσιαστικά σε ένα νέο αμυντικό σύστημα.
Όταν οι Έλληνες ήρθαν για να τα παραλάβουν τους έδειξαν ένα ακόμη, πιο νέο και πιο αποτελεσματικό αντιαεροπορικό σύστημα, το TOR-M1. Τους οδήγησαν στο πεδίο βολής και έκαναν μια επίδειξη του πως αυτό «σβήνει από το τοπίο» οποιουσδήποτε βαλλιστικούς στόχους, ξεκινώντας από πυραύλους συστημάτων πολλαπλής εκτόξευσης, μέχρι και τακτικούς πυραύλους.
Είναι γνωστό ότι η Αθήνα δεν έχει και τόσο καλές σχέσεις με έναν από τους εγγύτερους γείτονές της και επίσης μέλος του ΝΑΤΟ, την Τουρκία. Και οι TOR-M1 φάνηκε ότι αποτελούσαν για τους Έλληνες αυτό, το οποίο έψαχναν από καιρό.
Παρά την πίεση των Βρυξελλών, αποφάσισαν να αγοράσουν από τη Ρωσία 21 τέτοια συστήματα συνοδευόμενα με μια πλήρη ποσότητα πυρομαχικών.
Όταν όμως διαθέτεις α/α σύστημα μικρού βεληνεκούς, για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πλέγματος αεράμυνας χρειάζεσαι επίσης αποτελεσματικά συστήματα μέσου βεληνεκούς.
Όπως για παράδειγμα το S-300PMU1 Favorit, το οποίο με την ευκαιρία επιδείχθηκε και αυτό στους Έλληνες.
Φυσικά, αυτοί επέδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον για την απόκτησή του, αλλά κατανοούσαν ότι οι ΝΑΤΟϊκοί, και πρώτες από όλους οι ΗΠΑ, εξέφραζαν τεράστια δυσφορία για το γεγονός ότι η Αθήνα είχε αρχίσει να αγοράζει ρωσικό, και όχι αμερικανικό, γαλλικό ή ιταλικό πολεμικό υλικό, επομένως δεν θα τους επιτρέψουν να προβούν σε μια τέτοια κίνηση.
Οι Έλληνες μάλιστα ανακοίνωσαν διαγωνισμό για την αγορά α/α συστήματος μέσου βεληνεκούς στον οποίο, εκτός από το S-300PMU1 συμμετείχε και το αμερικανικό Patriot PAC-2. Ύστερα από κάποιες επισκέψεις στην Αθήνα της τότε υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μαντλέν Ολμπράιτ, έγινε προφανές ποιος θα νικήσει στο διαγωνισμό.
Δεν είναι τυχαίο όμως το γιατί η Ελλάδα θεωρείται η πατρίδα του πολυμήχανου Οδυσσέα. Αίφνης διαπιστώθηκε ότι η Αθήνα αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες και δεν μπορεί στο εγγύς μέλλον να αγοράσει Patriot. Το ίδιο διάστημα, το σύστημα S-300 PMU ήθελε πολύ να το αγοράσει η Κύπρος. Η οποία διέθετε τα χρήματα για αυτό (άνθρωποι που γνωρίζουν, μου έλεγαν πως επρόκειτο για εκείνες τις δραχμές που δεν έφταναν για την αγορά του Patriot).
Η Ρωσία και η Κύπρος υπέγραψαν συμβόλαιο για την παράδοση στη Λευκωσία του α/α S-300 Favorit. Η συμφωνία αυτή όμως εξόργισε την Άγκυρα.
Οι Τούρκοι στρατηγοί δήλωσαν ότι δεν θα επιτρέψουν να εγκατασταθεί το ρωσικό σύστημα στο νησί, επειδή το βεληνεκές δράσης του καλύπτει τα στρατιωτικά αεροδρόμια που βρίσκονται στα νότια της χώρας και θα αποτελέσει απειλή για την ασφάλειά της.
Απείλησαν μάλιστα ότι θα βυθίσουν το πλοίο που θα μεταφέρει το S-300 στην Κύπρο. Η Αθήνα «αναγκάστηκε» να βοηθήσει τους γείτονές της, και να γίνει «μεταπώληση» του S-300 από τη Λευκωσία.
Οι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες όμως που έχουν βρεθεί στην Κύπρο, πιθανόν θα έχουν παρατηρήσει ότι στην κορυφή ενός από τα βουνά του νησιού υπάρχει η κεραία από το ρωσικό σύστημα. Τα υπόλοιπα στοιχεία του βρίσκονται στην Κρήτη, και ενδεχομένως και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Να σημειωθεί ότι προ ημερών, λίγες ημέρες μετά την αναχώρηση Σοϊγκού από την Αθήνα, στην Κρήτη έγινε η πρώτη και μεγάλη δοκιμή των ελληνικών S-300.
Επίσης, η Ελλάδα διαθέτει 400 ρωσικά οχήματα μάχης ΒΜΡ-1, μερικές εκατοντάδες ρωσικά αντιαρματικά συστήματα κατευθυνόμενων βλημάτων Kornet και Fagot, έναν μικρό αριθμό από κατευθυνόμενα πυρομαχικά πυροβολικού Krasnopol-M1, τρία αποβατικά αερόστρωμνα Zubr (το ένα πάντως τους το είχε πωλήσει η Ουκρανία).
Υπάρχει το πρόγραμμα αγοράς 420 ρωσικών ΒΜΡ-3, το οποίο προς το παρόν έχει αναβληθεί λόγω οικονομικών δυσκολιών.
Όταν λοιπόν ο υπουργός Άμυνας της χώρας κ. Αβραμόπουλος αναφέρει στον υπουργό Σοϊγκού ότι οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας «είναι εγκάρδιες, βαθιές και ιστορικές», ότι «η Ρωσία είναι για την Ελλάδα ένας στενός φίλος και στρατηγικός εταίρος με τον οποίο έχουμε κοινές προσεγγίσεις και κοινούς στόχους σε μια ολόκληρη σειρά από περιφερειακά και διεθνή θέματα», αυτό δεν αποτελεί απλά μια έκφραση διπλωματικής αβρότητας, αλλά κάτι περισσότερο.
Σημειωτέον, ότι το επόμενο έτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την ημέρα της σύναψης συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Άμυνας των δύο χωρών.
Η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί.
Στη διάρκεια της επίσκεψης του Σεργκέι Σοϊγκού στην Αθήνα επιτεύχθηκαν συμφωνίες για τον εκσυγχρονισμό του ρωσικού στρατιωτικού εξοπλισμού που διαθέτει η Ελλάδα, για τον ελλιμενισμό στη χώρα αυτή των ρωσικών πλοίων που περιπολούν στη Μεσόγειο όταν θα έχουν ανάγκη από επισκευές, ανεφοδιασμό σε νερό και καύσιμα, καθώς και από άλλες εργασίες που απαιτούν περισσότερο χρόνο, όπως βαφή κλπ., αν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Εν τω μεταξύ, στην πρόσφατη συνάντηση μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών Ρωσίας και ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, έγινε ξανά λόγος σχετικά με το ότι την πολύπλευρη συνεργασία των δύο πλευρών εμποδίζει η απουσία πλήρους εμπιστοσύνης. Πως όμως να προκύψει αυτή, τη στιγμή που η Βορειοατλαντική συμμαχία επιμένει να κλείνει τα μάτια στο παράδειγμα της Ελλάδας;"
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger