Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΙΚΗΤΟΣ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ Leopard 2 HEL και M-1A1 ABRAMS (Βίντεο)


Με δεδομένο ότι τυπικά συνεχίζει να υφίσταται η πρόταση δωρεάν παραχώρησης των  400 αρμάτων μάχης M-1A1 ABRAMS που προσφέρει ο αμερικανικός Στρατός από τα αποθέματα του, (και τα οποία αν αποκτηθούν τελικά θα ενισχύσουν δραματικά το αρματικό δυναμικό του ΕΣ) , ένα σχετικό βίντεο ,το οποίο προβάλει τα δύο καλύτερα άρματα μάχης του κόσμου,  μας δείχνει μια εικόνα του πως θα μπορούσαν να δείχνουν οι Τεθωρακισμένες Ταξιαρχίες μας στον Έβρο σε λίγα χρόνια..
Leopard 2 HEL και Leo 2 Α4 μαζί με M-1A1 ABRAMS θα είναι πραγματικά ένας ανίκητος συνδυασμός απέναντι σε οποιονδήποτε αντίπαλο επιχειρήσει να αμφισβητήσει την Εθνική κυριαρχία στη Θράκη!
Ήδη η ενσωμάτωση των Leopard 2 HEL και Leo2A4 - παρά τα όποια προβλήματα - έχει «απογειώσει» τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Δ ΣΣ, σε βαθμό αδιανόητο μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Πλέον ισχύουν νέα δεδομένα σε ευκινησία, επιβιωσιμότητα, ισχύ πυρός και το κυριότερο θανάσιμη αποτελεσματικότητα με τη πρώτη βολή εν κινήσει σε αποστάσεις άνω των 4000μ!
Το στοιχείο αυτό το γνωρίζουν καλύτερα από όλους, οι έλληνες «μαυροσκούφηδες» που επανδρώνουν τα καλύτερα άρματα μάχης του κόσμου στον Έβρο και είναι γνωστό κατάφεραν σε πολύ σύντομο διάστημα να εκμεταλλευτούν στο 100% τις δυνατότητες τους.
Σε αυτούς  τους άξιους άνδρες που φυλάνε καθημερινά "Θερμοπύλες" αντιμετωπίζουν με επιτυχία και αυταπάρνηση όλες τις καθημερινές δυσκολίες στις μονάδες, είναι αφιερωμένο το σχετικό βίντεο, ελπίζοντας σε λίγα χρόνια οι εικόνες αυτές (όσον αφορά τα Μ-1A1)  να είναι πραγματικότητα στις μονάδες του ΕΣ!

» Διαβάστε περισσότερα...

ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥΡΚΙΑΣ-ΙΣΡΑΗΛ Ρ.Τ. Ερντογάν: «Ο Σιωνισμός έγκλημα κατά της ανθρωπότητας» – Ισραήλ: «Λες ανοησίες»!


Νέο φραστικό επεισόδιο σημειώθηκε σήμερα ανάμεσα στον Τούρκο πρωθυπουργό Ρ.Τ. Ερντογάν και στην ισραηλινή κυβέρνηση με αφορμή δηλώσεις του Τούρκου πρωθυπουργού ότι ο Σιωνισμός είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας!
Έτσι και παρά τα δείγματα -μιας πρόσκαιρης όπως αποδείχθηκε- βελτίωσης των σχέσεων των δύο χωρών, με την απόφαση του Ισραήλ να αποδεσμεύσει τρία συστήματα ESM της ELTA για τα ιπτάμενα ραντάρ της Τουρκίας Boeing 737 MESA, οι νέες δηλώσεις του Τούρκου πρωθυπουργού έρχονται να ρίξουν νέο «λάδι στη φωτιά» των τουρκοισραηλινών σχέσεων.
Η ισραηλινή κυβέρνηση απατώντας στις δηλώσεις του Ερντογάν τις χαρακτήρισε «παράλογες» και «ανοησίες» επισφραγίζοντας την τεράστια απόσταση σε κάθε επίπεδο που χωρίζει πλέον τις δύο χώρες.  
Ο Ερντογάν αναφέρθηκε υποτιμητικά για το Σιωνισμό την Τετάρτη σε συγκέντρωση στα Ηνωμένα Έθνη με θέμα την ανεκτικότητα.
«Πρέπει να προσπαθούμε έτσι ώστε να αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τον πολιτισμό και τις πεποιθήσεις των άλλων λαών, αλλά αντίθετα αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι άνθρωποι ενεργούν με βάση προκαταλήψεις αποκλείοντας τους άλλους περιφρονώντας τους» και συνέχισε ο Τούρκος πρωθυπουργός: «Και για αυτό είναι απαραίτητο ότι πρέπει να θεωρούμε όπως τον Σιωνισμό ή τον αντι-σημιτισμό ή το φασισμό και την ισλαμοφοβία ως έγκλημα κατά της ανθρωπότητας» είπε ο άνθρωπος που κατά τη διάρκεια της θητείας του έχει κτίσει 17.000 νέα τζαμιά και μηδέν σχολεία.
Η κατάταξη που επιχείρησε ο Ερντογάν στον Σιωνισμό μαζί με τον φασισμό λέγοντας ότι και τα δύο αυτά κινήματα είναι εγλήματα κατά της ανθρωπότητας εξόργισε το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών και μέσω εκπροσώπου του ο οποίος μίλησε στο αμερικανικό Free Beacon ανέφερε:
«Αυτές είναι λέξεις άνευ ουσίας και το μόνο που αντανακλούν είναι η άγνοια. Ο Σιωνισμός είναι το εθνικό κίνημα των Εβραίων και να προσπαθεί κάποιος να αρνηθεί  στον οποιοδήποτε λαό το δικαίωμα του στον αυτοπροσδιορισμό αλλά και το δικαίωμα στο εθνικό του κίνημα είναι απλώς παράλογο» ανέφερε ο εκπρόσωπος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών για να καταλήξει:
«Δεν πρόκειται να ασχοληθούμε περαιτέρω με αυτές τις ανοησίες κάνοντας κάποιο άλλο σχόλιο».
Οι δηλώσεις όμως του Ερντογάν έγιναν αντικείμενο έντονης κριτικής και από την οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα UN Watch η οποία προχώρησε σε μια σκληρή ανακοίνωσή κατά τόσο του ίδιου όσο και της συνολικής τουρκικής πολιτικής:   
«Η λάθος χρησιμοποίηση του διεθνούς αυτού βήματος από τον Τούρκο πρωθυπουργό και οι δηλώσεις του, που ουσιαστικά υποδαυλίζουν το μίσος αλλά και η ομοιότητά τους με αντίστοιχες δηλώσεις του Ιρανού προέδρου  Ahmadinejad στοχεύοντας σε ένα ελάχιστο κοινό παρανομαστή που απευθύνεται στον μουσουλμανικό κόσμο ενδυναμώνουν μόνο την πεποίθηση ότι η τουρκική κυβέρνηση συνεχίζει να οδηγείται από μια επιθετική στάση κατά του Ισραήλ και είναι απρόθυμη να σταματήσει την σχεδόν τεσσάρων ετών διαμάχη της με αυτή τη χώρα».
» Διαβάστε περισσότερα...

Ώρα αποφάσεων για τα υποβρύχια του ΠΝ


H κατασκευή των S-121 «Πιπίνος» και
S-122 «Mατρώζος» έχει σχεδόν ολοκληρωθεί
Εξελίξεις αναμένονται στο θέμα των υποβρυχίων 214 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς το αμέσως προσεχές διάστημα, ίσως και πριν την επίσκεψη Σαμαρά στην Άγκυρα, επίκειται συνάντηση του πρωθυπουργού με τον ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του οnalert.gr, τα ανωτέρω διέρρευσαν από την χθεσινή συνάντηση που είχε ο ΥΕΘΑ Πάνος Παναγιωτόπουλος με αντιπροσωπεία εργαζομένων στα ναυπηγεία. Πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, εάν δεν βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση στο χρονίζον πρόβλημα των ΕΝΑΕ, το πιθανότερο σενάριο είναι η πτώχευση των ναυπηγείων και η μεταφορά των τεσσάρων (σχεδόν ολοκληρωμένων) υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις του Nαυστάθμου Σαλαμίνας, όπου και θα ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Τον περασμένο Μάιο, ο τότε ΥΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος είχε δηλώσει στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, πώς τα τρία υποβρύχια Τύπου 214 (S-121 Πιπίνος/S-122 Ματρώζος/S-123 Κατσώνης) έχουνφθάσει στο 95% της κατασκευής τους. Παράλληλα εκρεμεί η παράδοση του εκσυγχρονισμένου U-209/AIP S-118 Ωκεανός, το οποίο θα πρέπει να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές. Η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα ΕΝΑΕ  εμπνέει ανυσηχία για την ασφάλεια των υπερπολύτιμων υ/β, καθώς και για την πλημελή συντήρηση τους. Χαρακτηριστικό είναι δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική που υποστηρίζει ότι ο ΥπΕΘΑ «δεσμεύτηκε να έρθει σε συνεννόηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα συντήρησης των υπό κατασκευή υποβρυχίων»...

Επιχειρησιακά κενά και επιτυχίες

Η εισαγωγή  των σχεδόν έτοιμων υ/β  σε υπηρεσία, θα καλύψει κρίσιμες επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ την στιγμή που η αβελτηρία των πολιτικών προιστάμενων της Μεσογείου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα υποστήριξης στον στόλο των U-209
H τεράστια επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων (ύψους 2 δις ευρώ) απαξιώνεται όλο και περισσότερο κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση στο πρόβλημα των ΕΝΑΕ.

Η δέσμευση του εκσυγχρονισμένου S-118 Ωκεανός και η απόσυρση του S-110 Γλαύκος (209/1100) τον Φεβρουάριο του 2011, επιδείνωσαν την ήδη δύσκολη κατάσταση  στον στολίσκο των U-209. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο, είχε περάσει (δαπανηρό) εκσυγχρονισμό μέσης ζωής που του προσέδωσε ικανότητα βολής Sub-Harpoon και νέο ΚΠΜ.

Έτσι ο στόλος υ/β του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ονομαστική δύναμη επτά μονάδων (ο τονισμός στο "ονομαστική") έναντι ανάγκης κάλυψης οκτώ τομέων περιπολίας, όπως έχει αναφερθεί δημόσια αρκετές φορές (την τελευταία φορά ο Ε.Βενιζέλος από το βήμα του Κοινοβουλίου).

Παρά τα όποια προβλήματα, η ΔΥ έχει στην κατοχή της ένα σημαντικότατο όπλο : την τεράστια εμπειρία των πληρωμάτων του ΠΝ, η οποία εκτός από τον χώρο του Αρχιπελάγους αντανακλάται και στις επιδόσεις των πληρωμάτων του ΠΝ στις μεγάλες συμμαχικές ασκήσεις που διεξάγει ετησίως το ΝΑΤΟ στην Μεσόγειο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα που πέτυχε το υ/β S-111 Νηρεύς στην κορυφαία νατοϊκή ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2012, όπου το ηλικίας 41 ετών υποβρύχιο στάθηκε επάξια απέναντι σε πολύ πιο σύγχρονες μονάδες, συμπεριλαμβανομένου του τουρκικού S-357 Gur (U-209/1400). Σε παλαιότερη νατοική άσκηση Dogfish (Φεβρουάριος 2002) ανατολικά της Σικελίας, το υ/β S-113 Πρωτεύς  "κατάφερε" εύστοχο πλήγμα σε αμερικανικό υ/β κλάσης Los Angeles. 
Kαλή επιτυχία!

Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο "τεμέτερον" πλήρωμα του υ/β S-119 Πόντος (U-209/1200) το οποίο θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στην μεγάλη νατοική ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2013. Είμαστε σίγουροι ότι θα μας βγάλετε ασπροπρόσωπους! Στην άσκηση θα λάβουν μέρος : 9 AΦΝΣ, 11 πλοία επιφανείας και 4 υποβρύχια, μεταξύ των οποίων και το τουρκικό S-356 Αnafartalar (U-209/1400).
» Διαβάστε περισσότερα...

Διαστάσεις θρίλερ και ενεργειακός πόλεμος πίσω από τα BMP-3


Διπλωματικό θρίλερ στα ανώτατα κυβερνητικά κλιμάκια βρίσκεται σε εξέλιξη πίσω από την αναζωπύρωση της υπόθεσης της διακρατικής συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας – Ρωσίας η οποία με μεγάλη βεβαιότητα αφορά την προμήθεια Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ) τύπου BMP-3 από τη Ρωσία.
Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, το αντικείμενο της διαμάχης ΔΕΝ είναι το ρωσικό οπλικό σύστημα για το οποίο εξάλλου δεν «φλέγεται από επιθυμία» ο Ελληνικός Στρατός, αλλά αποτελεί ένα απλό πιόνι στη σκακιέρα του ενεργειακού παιγνίου που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή, με τη χώρα μας να προσπαθεί να ξεφύγει από τον «θανάσιμο εναγκαλισμό» των δύο «θηρίων» που συγκρούονται για να εξασφαλίσουν την επιρροή τους σε έναν εξαιρετικά κρίσιμο από γεωστρατηγικής απόψεως χώρο, τον ελληνικό, ως τμήμα βέβαια της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Μεσογείου…
Οι «σκόρπιες» και ασαφείς πληροφορίες που «σέρνονταν» τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την υπόθεση του ρωσικού ΤΟΜΑ, σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η χώρα αδυνατεί να εξασφαλίσει ακόμα και τα στοιχειώδη για την εύρυθμη λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων, πέραν φυσικά της απόλυτης ετοιμότητας του «πυρήνα» των Ενόπλων Δυνάμεων που θα εμπλακεί σε περίπτωση ανάγκης (πάλι καλά…), δείχνουν να επιβεβαιώνονται.
Η όλη υπόθεση στο επίκεντρό της έχει την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ, καμία σχέση με τα εξοπλιστικά! Οι Ρώσοι έχουν καταθέσει συντριπτικά πιο συμφέρουσα πρόταση από οικονομικής απόψεως πρόταση, ενώ ταυτοχρόνως υπόσχονται μεγάλη ροή επενδυτικών κεφαλαίων, σε κάθε τομέα σχεδόν της οικονομικής δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, σε περίπτωση επικράτησης στον εν λόγω διαγωνισμό.
Από την άλλη πλευρά, η Δύση (ΗΠΑ και ΕΕ) πανικοβάλλεται σχεδόν ενώπιον της προοπτικής να καταλήξουν σε ρωσικά χέρια οι δυο εταιρίες και καταστρώνει διάφορα σχέδια για μπλοκάρισμα των Ρώσων σε περίπτωση που η υπόθεση προχωρήσει. Τελευταίο «όπλο» είναι η «παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί μονοπωλίων», αφήνοντας να διαρρεύσει ότι έχουν «δέσει» την υπόθεση συγκεκαλυμμένου ελέγχου της διαδικασίας από τον ρωσικό κολοσσό Gazprom, ο οποίος βρίσκεται σε σύγκρουση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.
Ωστόσο, όλοι δείχνουν σημάδια ότι δεν επιθυμούν την κλιμάκωση των σχέσεων σε βαθμό ρήξης, καθώς αυτό θα επηρέαζε σημαντικά άλλα μέτωπα που βρίσκονται ανοικτά ανά την υφήλιο, όπου ο ρωσικός παράγοντας θα μπορούσε να «ανταποδώσει» το πλήγμα. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται σενάρια συνεργασίας των ρωσικών εταιριών με αντίστοιχες ευρωπαϊκές, κυρίως την ιταλική ENI (η Ιταλία διατηρεί προνομιακές σχέσεις με τη Μόσχα), αλλά και εμπλοκή του διδύμου των Ελλήνων μεγαλοεπιχειρηματιών Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη που συμμετέχουν στη διαδικασία.
Ο αμερικανικός παράγοντας εξετάζει και σενάρια που έχουν στο επίκεντρο την αζερική υποψηφιότητα, με το Αζερμπαϊτζάν να μπορεί επίσης να παίξει τον ρόλο του «έντιμου διαμεσολαβητή» (honest broker) ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και τη Μόσχα. Οι ΗΠΑ βέβαια θα προτιμούσαν να αποκλειστεί εντελώς ο ρωσικός παράγοντας, αλλά και να αποφευχθούν τα σοβαρά αντίποινα που συνεπάγονται από αυτή την εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό, εμπλέκονται και τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα με άμεσο τρόπο, αφού η χώρα μας απειλείται με «ενταφιασμό» των σχεδίων για την κατασκευή του αγωγού TAP που θα εμπλέξει τον ελληνικό ηπειρωτικό κορμό στη μεταφορά αερίου προς τις δυτικές αγορές και πρόκριση του ανταγωνιστικού Nabucco, που θα την άφηνε έξω από το ενεργειακό «παίγνιο».
Πως εμπλέκονται τα ΤΟΜΑ BMP-3 όμως; Στο πλαίσιο της συνήθους πανικόβλητης ελληνικής συμπεριφοράς, όταν βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα πρόβλημα γεωστρατηγικών απολήξεων, όπου η εύλογη φοβία ότι «όπου τσακώνονται τα βουβάλια, τα βατράχια κινδυνεύουν με συντριβή…», λαμβάνει διαστάσεις εξωπραγματικές, κάτι το οποίο αντιλαμβάνονται οι ανταγωνιστές και φροντίζουν να μεγεθύνουν την ελληνική ανασφάλεια… Η απουσία ορθολογικής ανάλυσης και σχεδιασμού στην ελληνική πλευρά, οδηγεί σε σκέψεις όπου προτεραιότητα είναι το να συμβιβαστούν τα – ενίοτε – ασυμβίβαστα, με αποτελέσματα τραγελαφικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, το μυαλό όλων τρέχει στην κακώς νοούμενη «διπλωματία των εξοπλισμών», η οποία μικρά αποτελέσματα έχει φέρει στο παρελθόν, με την Ελλάδα να ανασύρει από το συρτάρι εξοπλιστικά προγράμματα, με σκοπό τον κατευνασμό των εμπλεκομένων. Ως αποτέλεσμα, οι ισχυροί υποχωρούν μέχρι να πέσουν οι υπογραφές στα συμβόλαια και στη συνέχεια επανέρχονται σταδιακά στη στρατηγική της εκτόξευσης παρασκηνιακών απειλών για να αποσπάσουν περισσότερα.
Το πιο γελοίο από όλα, είναι ότι αυτή ήταν η στρατηγική του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας, Ιωάννη Καποδίστρια (αυτός «γκρίνιαζε», δεν απειλούσε βέβαια, η λογική είναι όμως η ίδια!), με την ελληνική πλευρά να παρουσιάζεται αδύναμη να κατανοήσει ακόμα και αυτά τα απλά…
Με απλά λόγια, η Ελλάδα «προσφέρει» στη Ρωσία τα BMP-3, όπως «προσέφερε» και στη Γαλλία το αίτημα για την ενοικίαση των φρεγατών και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Χωρίς να ερωτηθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις, να εξεταστούν οι παρούσες επιχειρησιακές ανάγκες και προτεραιότητες και να διαμορφωθούν με ορθολογικό τρόπο, οι τύποι και τα ειδικά χαρακτηριστικά των οπλικών συστημάτων που θα επιλεγούν για την ενίσχυση της εθνικής άμυνας. Αποτέλεσμα είναι, ο Έλληνας πρωθυπουργός να γίνει δεκτός στο Κρεμλίνο, να ακολουθήσουν επισκέψεις ανωτάτων Ρώσων αξιωματούχων μηδέ του προέδρου Πούτιν εξαιρουμένου. Το πρόβλημα είναι αυτό που στην καθομιλουμένη αποκαλούμε στην Ελλάδα, «μηδέν εις το πηλίκον»…
Η Ελλάδα θα πρέπει να παίξει σε αυτό το παιγνίδι με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, το οποίο υπαγορεύει, ότι το βέλτιστο σενάριο είναι η συνεργασία των υπερδυνάμεων στο ελληνικό έδαφος, τα ποσοστά μπορούν να τα αποφασίσουν μόνοι τους. Ο Αντώνης Σαμαράς οφείλει να τονίσει με έμφαση, ότι η Ρωσία παραείναι μεγάλη για να θεωρήσουμε ότι θα αποκλειστεί από την περιοχή, οπότε το βέλτιστο σενάριο είναι ο προσδιορισμός των ορίων δραστηριοποίησής της σε συνεννόηση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και παρά τις εισηγήσεις από «ιδιοτελή γεράκια», αξιωματούχους που προωθούν συγκεκριμένα συμφέροντα, με μανδύα την εξυπηρέτηση του αμερικανικού εθνικού συμφέροντος.
Στην προσπάθεια αυτή, η Ελλάδα έχει ως φυσικούς συμμάχους, για μια ακόμη φορά, τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, οι οποίες παραδοσιακά προσπαθούν να μην καταστρέψουν τις σχέσεις τους με τη Μόσχα. Τόσο η ιταλική ENI, όσο και οι ισπανικές εταιρίες που ενδιαφέρονται να «παίξουν» σε ελληνικό έδαφος θα έπρεπε να είναι βασική προτεραιότητα με την κυβέρνηση, παράλληλα με τις σαφείς οδηγίες προ τα ελληνικά γκρουπ που διαμορφώνουν τη στρατηγική τους με σκοπό να διασφαλίσουν τη συμμετοχή τους.
Σε αυτό το πλαίσιο το BMP-3 είναι ήσσονος σημασίας και δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα στο γεωστρατηγικό επίπεδο, ενώ θα περιπλέξει και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό στο επίπεδο της εθνικής άμυνας, αφού λόγω των υποθαdpufλάσσιων ενεργειακών πόρων η προτεραιότητα θα πρέπει να στραφεί στον αεροπορικό και ναυτικό τομέα. Εάν επιμένουν τόσο πολύ και όντως θα μπορούσε να απαιτηθεί κάτι τέτοιο, υπάρχουν άλλα, με πολύ ενδιαφέροντα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά ρωσικά οπλικά συστήματα τα οποία θα μπορούσαν να πέσουν στο τραπέζι, τα οποία να αποτελέσουν πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις στις νέες επιχειρησιακές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν.
Ζήτησε ποτέ το Μέγαρο Μαξίμου τέτοια μελέτη; Πολύ αμφιβάλουμε. Ρώτησαν ποτέ τα Επιτελεία περί αυτού; Επίσης αμφιβάλουμε. Δυστυχώς, παρά τις αγαθές προθέσεις, πολύ φοβούμαστε ότι το αποτέλεσμα δεν θα δικαιολογεί το ύψος της απαιτούμενης επένδυσης και για μια ακόμη φορά θα έχουμε λειτουργήσει με αυτοκαταστροφικό ερασιτεχνισμό.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Μαχητικά και ΑΦΝΣ σε μαζικές παραβάσεις και παραβιάσεις


Έντονη παρουσία της τουρκικής Αεροπορίας στον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ) πάνω από το Αιγαίο με σειρά παραβάσεων και παραβιάσεων από μαχητικά αεροσκάφη και ΑΦΝΣ.
Η τουρκική πρακτική και που φαίνεται τον τελευταίο καιρό να έχει παγιωθεί είναι αυτή της αποστολής μαχητικών αεροσκαφών και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με τα πρώτα να αναλαμβάνουν την προστασία των τελευταίων. Το ίδιο σενάριο εξελίχθηκε και σήμερα με την αποστολή 2 CN-235MPA και τεσσάρων μαχητικών F-16 τα 2 εκ των οποίων ήταν οπλισμένα. Οι ανωτέρω σχηματισμοί προχώρησαν σε 2 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 5 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Η τουρκική δραστηριότητα εξελίχθηκε σε κεντρικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ Παράδοση σε χρόνο-ρεκόρ των FREMM: Μέσα στο 2014 η πρώτη κατόπιν απαίτησης του ΓΕΝ!


Πολύ ενωρίτερα απ'ότι αναμενόταν τελικά θα ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό με τις φρεγάτες FREMM ή για την ακρίβεια με την πρώτη φρεγάτα FREMM.
Κατόπιν επιμονής της ελληνικής πλευράς (υπήρξε μεγάλη πίεση στην συντόμευση των ημερομηνίων παράδοσης από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο κατόπιν σχετικής εισήγηση του ΓΕΝ) η πρώτη φρεγάτα FREMM που θα παραδοθεί θα είναι η γαλλική D651 Normandie, η οποία ήδη έχει πέσει στο νερό και εκτελεί δοκιμές για λογαριασμό των ναυπηγείων, του ναυπηγικού κολοσσού DCNS.
Αν όλα πάνε καλά, θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάϊο του 2014 και αφού πρώτα επί έναν χρόνο γαλλικό Ναυτικό και ΠΝ θα τεστάρουν στο σκάφος και θα εκπαιδεύονται ελληνικά πληρώματα στο σκάφος και στα εξαιρετικά προηγμένα οπλικά του συστήματα.
Πλέον η Ελλάδα, έστω και με αυτό το πρώτο σκάφος αλλάζει κατηγορία σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
Το δεύτερο η D652 Provence θα παραδοθεί ένα χρόνο μετά, τον Μάϊο του 2015.
Δηλαδή σε 27 μήνες από σήμερα, η χώρα αποκτά πρωτόγνωρες α/α αλλά και ικανότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Είναι εμφανής η αγωνία του ΠΝ να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι του τουρκικού Ναυτικού το συντομότερο δυνατό εν όψει των εξελίξεων στην Α.Μεσόγειο. Να πούμε ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να παραδοθεί άμεσα και το πρώτο πλοίο της κλάσης η D651 Aquitaine, αλλά έχει ήδη παραδοθεί στο γαλλικό Ναυτικό και χρειαζόταν ειδική νομοθετική ρύθμιση, ενώ και το ίδιο το Ναυτικό της Γαλλίας έχει μεγάλη ανάγκη από τα πλοία της κλάσης.
Ήδη η παραχώρηση στην Ελλάδα, ουσιαστικά άνευ οικονομικού ανταλλάγματος (με αξία 1,5 δισ. ευρώ τα 6 εκατ. ευρώ το μήνα για 20 χρόνιαθεωρούνται μηδενικό οικονομικό αντάλλαγμα) δύο ολοκαίνουριων πολεμικών πλοίων είναι πρωτοφανής πρακτική διεθνώς. Μην ξεχνάμε ότι τουλάχιστον το ένα πλοίο έχει σχεδόν εξοφληθεί από το γαλλικό δημόσιο.
Πρόκειται για το πλέον ταχύτερα υλοποιήσιμο πρόγραμμα του ΠΝ εδώ και τριάντα χρόνια και μπορεί να συγκριθεί μόνο με την εξίσου εσπευσμένη αγορά και παράδοση του θωρηκτού "Αβέρωφ" το 1912 και των φρεγατών "Έλλη" και "Λήμνος" το 1981 που επίσης ενοικιάστηκαν.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η σύμβαση χρονομίσθωσης θα υπογραφεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουνίου σε ταξίδι του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου στην Γαλλία.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι θα υπάρξει οπωσδήποτε σημαντικό ναυπηγικό έργο, συντήρησης, αλλά και ναυπηγικού φόρτου, κατά κύριο λόγο στο όμιλο Νεωρίου Ελευσίνας που θα αναλάβει και το κύριο βάρος της συντήρησης των σκαφών, αλλά και των οπλικών τους συστημάτων (υπάρχει σχετική σύμβαση ήδη υπογεγραμμένη) και ελπίζεται και με τα ΕΝΑΕ του Ι.Σάφα, αν και εφ'όσον λυθεί η εκκρεμότητα με τα υποβρύχια.
Μην ξεχνάμε ότι η DCNS είναι εμπορικός αντίπαλος με την επίσης γαλλική ναυπηγική εταιρεία CMN που ανήκει στον I.Σάφα και δεν έχουν καθόλου καλές σχέσεις μεταξύ τους, όσο και η διαφορά μεγέθους των δύο ναυπηγείων είναι ανάλογη ενός "σούπερ μάρκετ" (DCNS) με ενός "περιπτέρου" (CMN).
Σε ότι αφορά την όλη συνεργασία και την αποφυγή παρέμβασης στα θέματα ασφάλειας της χώρας που μπορεί να επιχειρήσει  π.χ. το ΔΝΤ η όλη επιχείρηση ενίσχυσης της άμυνας της χώρας θα γίνει επί τη βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Θα θεωρηθεί δηλαδή συνέργεια μεταξύ δύο χωρών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΜΕ ΚΙΝΕΖΙΚΌ ΒΛΗΜΑ FN-6 Κατάρριψη συριακού Mil Mi-17 (Βίντεο)


Την κατάρριψη ενός συριακού μεταφορικού ελικόπτερου Mil Mi-17 ανακοίνωσε ο αποκαλούμενος Ελεύθερος Συριακός Στρατός. Δεν είναι ακριβής η ημερομηνία της κατάρριψης του ελικοπτέρου το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι το όπλο της κατάρριψης.
Πρόκειται για το κινεζικής κατασκευής φορητό βλήμα FN-6 τις σκηνές της κατάρριψης του οποίου έδειξε η κινεζική τηλεόραση CCTV. Το βλήμα μπορεί να προσβάλει  στόχους σε μέγιστη απόσταση 6 χλμ. και μέγιστο ύψος 3,5 χλμ. Δεδομένου του γεγονότος ότι το συριακό οπλοστάσιο δεν διαθέτει τον συγκεκριμένο πύραυλο -και που θα δικαιολογούσε την χρήση του από τους αντάρτες από κλεμμένες ποσότητες όπλων- είναι άγνωστο πως οι αντάρτες κατάφεραν να έχουν στη διάθεσή τους ένα κινεζικό αντιαεροπορικό πύραυλο.

» Διαβάστε περισσότερα...

ΠΡΟΣ ΓΑΛΛΟ ΥΠΑΜ Κ.Παπούλιας για FREMM: "Χρειαζόμαστε ισχυρές ΕΔ - Δεν συνορεύουμε με Βέλγιο ή με Ολλανδία"


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας στηρίζει τον επανεξοπλισμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και εν προκειμένω την απόκτηση - κατ'αρχήν - δύο φρεγατών FREMM και των 4 ΑΦΝΣ, αφού ενώπιον του Γάλλου υπουργού Άμυνας Ζαν Υβ Λε Ντριάν προχώρησε στην εξής δήλωση:
«Η Ελλάδα είναι σε μια στρατηγική γεωγραφική θέση που πρέπει να έχει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, δεν συνορεύει με Βέλγιο και Ολλανδία, έχουμε δύστροπους γείτονες και γι’αυτό νομίζω ότι η συνεργασία μας στον τομέα ακριβώς αυτόν που εκπροσωπείτε πολιτικά εσείς, είναι πολύ σημαντικός, ουσιαστικός και ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη στήριξη που δίνει η Γαλλία σε όλους τους τομείς».

«Άλλωστε συνομιλήσαμε και με τον κύριο Πρόεδρο, τον κ.Hollande, και νομίζω ότι συμπέσαμε και υπογραμμίσαμε ότι η συνεργασία μας είναι άριστη και εγκάρδια. Δεν είναι χθεσινή, έχει βαθιές ιστορικές ρίζες και νομίζω ότι μας ενώνουν κοινές πολιτιστικές και πολιτισμικές αξίες, και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό», πρόσθεσε ο κ. Παπούλιας.
Με τις παραπάνω φράσεις, ουσιαστικά περιέγραψε την έκταση και το είδος της διαχρονικής απειλής που αντιμετωπίζει ο Ελληνισμός από την Τουρκία.
Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας δεν εφείσθη κολακευτικών σχολίων και για τον Έλληνα υπουργό Εθνικής 'Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο:

«Mεγάλη τιμή, κύριε Πρόεδρε, που σας συναντώ.  Καθυστερήσαμε λιγάκι ... αλλά δουλέψαμε πάρα πολύ καλά 
(εννοώντας τον Έλληνα υπουργό Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο)», είπε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας.

«Αυτό κατάλαβα και εγώ, μάλλον η καθυστέρηση κάτι τέτοιο σημαίνει», απάντησε ο κ. Παπούλιαςαναφερόμενος στην πολύχρονη καθυστέρηση απόκτησης των φρεγατών FREMM για το ΠΝ..
» Διαβάστε περισσότερα...

Το ΑΝΣ επικαιροποίησε φρεγάτες Α/Α και ΑΦΝΣ – Έρχονται Fremm και Br.1150 Atlantic Atlantique 2


Το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο σε μία έκτακτη και συνοπτική συνεδρίαση του, «έστρωσε» και τυπικά το δρόμο για την άμεση ενοικίαση των Γαλλικών φρεγατών Fremm και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2.  Αποφάσισε, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες την επικαιροποίηση των αναγκών για πλοία επιφανείας με αντιαεροπορική άμυνα περιοχής και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Ήταν το μόνο ουσιαστικό θέμα που τέθηκε στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση.
Στην απόφαση αυτή θα «πατήσουν» οι υπουργοί Άμυνας της Ελλάδας και της Γαλλίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος και Ζαν-Υβ Λε Ντριάν στο ελληνικό Πεντάγωνο με «βασικό μενού» τα διαδικαστικά της υλοποίησης της ενοικίασης των φρεγατών και των ΑΦΝΣ που έχει ληφθεί σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο και συγκεκριμένα μεταξύ Σαμαρά και Ολάντ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Αθήνα.
Η απόφαση αυτή, όπως είπε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, έχει να κάνει με την ενοικίαση δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Πρόκειται για μία κίνηση που αποσκοπεί στην υπεράσπιση της ελληνικής ΑΟΖ και των ενεργειακών κοιτασμάτων μας στο Αιγαίο και μέχρι την ανατολική Μεσόγειο. Η Γαλλία έχει δηλώσει τη στήριξη της στην Ελλάδα για την ανακήρυξη της ΑΟΖ και την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων ακόμη και με… συνεκμετάλλευση.
Οι δύο λοιπόν υπουργοί Άμυνας που συναντιούνται στην αίθουσα του ΣΑΓΕ, στον 5ο όροφο του Πενταγώνου θα αναζητήσουν τον τρόπο και το κόστος της ενοικίασης δύο φρεγατών Fremm και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2.  
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τα σκάφη που θα ενοικιάσει τον ΠΝ είναι το 3ο και 4o το κατά σειρά τα οποία αρχικά προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό. Ένα ακόμα πλοίο έχει παραδοθεί στο μαροκινό Ναυτικό, ενώ από την ιταλική γραμμή παραγωγής θα ναυπηγηθούν για το ιταλικό Ναυτικό δέκα FREMM. Το πρώτο σκάφος η Aquitaine βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό ενώ το δεύτερο η Normandie πραγματοποιεί την περίοδο αυτή δοκιμές λίγο πριν ενταχθεί στο γαλλικό Ναυτικό.
Το τρίτο σκάφος κατά σειρά είναι η φρεγάτα που έχει παραγγείλει το Μαρόκο με αποτέλεσμα τα πρώτα διαθέσιμα σκάφη να είναι το 4 και 5 κατά σειρά τα οποία προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό ως Provence και Languedoc αντίστοιχα.
Αυτές οι δύο θα είναι οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού. Η πρώτη θα παραδοθεί το 2015 και η δεύτερη το 2017 (ίσως και τα τέλη του 2016 αν κριθεί ότι πρέπει να επιταχυνθεί ο ρυθμός ναυπήγησης) και οι όροι ενοικίασης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα συμφέροντες προς την ελληνική πλευρά.
  
Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση των σκαφών αυτή θεωρείται συμβατή με τις απαιτήσεις του ΠΝ εκτός του επιστέγου με τους εκτοξευτές των MICA VL, οι οποίοι δεν θα τοποθετηθούν, αφού οι ASTER 15 και ASTER 30 θεωρούνται υπεραρκετοί. Για το θέμα των SCALP-NAVAL τα βλήματα αναμένεται να τοποθετηθούν σε δεύτερο χρόνο στα σκάφη, χωρίς να αποκλείεται η εξαρχής τοποθέτησή τους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως λόγω του κατεπείγοντως του προγράμματος για τα δύο πρώτα πλοία, οι ελληνικές βιομηχανίες δεν θα εμπλακούν άμεσα στα πλοία που ήδη ναυπηγούνται για το γαλλικό Ναυτικό, αλλά θα τους δοθεί απ'ευθείας από την DCNS υποκατασκευαστικό έργο από τα γαλλικά ναυπηγεία για άλλα σκάφη που παράγουν αυτά όπως η οικογένεια των κορβετών Gowind, των ελικοπτεροφόρων Mistral, αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και φυσικά συμβόλαια συντήρησης κλπ.
  
Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πλοία και οι δυνατότητές τους είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να καταρρίψουν οτιδήποτε πετάει σε ακτίνα 125 χλμ που είναι η ακτίνα δράσης των ASTER 30. Δηλαδή και 70 μίλια νότια του Καστελόριζου να πλέει μπορεί να καταρρίψει οτιδήποτε πετά πάνω από το νησί...
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger