Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Δέκα ερωτήσεις & απαντήσεις για την ΑΟΖ



Του Άγγελου Συρίγου


1. Τί είναι η ΑΟΖ;

Η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) είναι μία θαλάσσια ζώνη. Ξεκινά από εκεί που τελειώνει η αιγιαλίτιδα ζώνη (στην περίπτωση της Ελλάδος στα 6 μίλια). Εκτείνεται έως 200 μίλια από τις ακτές. 

Στο στενό θαλάσσιο χώρο της Μεσογείου κανένα κράτος, περιλαμβανομένης και της Ελλάδος, δεν έχει δυνατότητα για πλήρη ανάπτυξη της ΑΟΖ λόγω της εγγύτητας με γειτονικά κράτη. Μέσα στην ΑΟΖ το κράτος ασκεί μεταξύ άλλων:
α. “Κυριαρχικά δικαιώματα” για την έρευνα και εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών στο βυθό, στο υπέδαφος και στα υπερκείμενα ύδατα.
β. Δικαιοδοσία για τη λήψη μέτρων προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος

2. Σε τί διαφέρει η ΑΟΖ από την υφαλοκρηπίδα;
Οι κύριες (αν και όχι όλες) διαφορές είναι οι ακόλουθες:
Διαφορά 1: Η ΑΟΖ περιλαμβάνει τον βυθό, το υπέδαφος και τα υπερκείμενα ύδατα. Η υφαλοκρηπίδα περιλαμβάνει μόνον τον βυθό και το υπέδαφος της θάλασσας. Δεν περιλαμβάνει τα υπερκείμενα ύδατα.
Διαφορά 2: Τα δικαιώματα και οι δικαιοδοσίες ενός κράτους επί της ΑΟΖ αποκτώνται μόνον όταν το κράτος κηρύξει ρητώς τη συγκεκριμένη θαλάσσια ζώνη. Αντιθέτως, «τα δικαιώματα του παράκτιου Κράτους στην υφαλοκρηπίδα δεν εξαρτώνται από την πραγματική ή ιδεατή κατοχή ή από οποιαδήποτε ρητή διακήρυξη» (άρθρο 77) και υπάρχουν “εξ υπαρχής” και “αυτοδικαίως”.
Διαφορά 3: Η ΑΟΖ περιλαμβάνει και την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών αλλά και την προστασία και τον περιβαλλοντικό έλεγχο αυτών των πηγών καθώς και την επιστημονική έρευνα. Η υφαλοκρηπίδα αναφέρεται αποκλειστικώς στην (οικονομική) εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών του βυθού και του υπεδάφους.

3. Δεν έχει απορροφήσει ο θεσμός της ΑΟΖ την υφαλοκρηπίδα;
Όχι. Και οι δύο θαλάσσιες ζώνες είναι εξ ίσου ισχυρές στο νομικό πεδίο. Η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας δέχεται την αυτόνομη ύπαρξη τους. Επιπλέον, στη Σύμβαση αναφέρεται ρητώς ότι ένα κράτος που έχει θεσπίσει ΑΟΖ, ασκεί τα δικαιώματα επί του βυθού και του υπεδάφους της ΑΟΖ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα σχετικά άρθρα για την υφαλοκρηπίδα (άρθρο 56). Επομένως, για να δούμε ποία δικαιώματα ασκεί ένα κράτος επί του βυθού και του υπεδάφους της ΑΟΖ του, πρέπει να ανατρέξουμε στις σχετικές διατάξεις για την υφαλοκρηπίδα.

4. Πόσες χώρες έχουν κηρύξει ΑΟΖ σε όλο τον κόσμο;
Η θέσπιση ΑΟΖ ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970. Σήμερα από τα 150 κράτη που έχουν δυνατότητα να διεκδικήσουν ΑΟΖ, τα 129 έχουν προχωρήσει στην κήρυξή της. Στη Μεσόγειο από τα 21 κράτη της περιοχής, μόνον τα 8 έχουν θεσπίσει ΑΟΖ. Στα κράτη που δεν έχουν θεσπίσει ΑΟΖ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία (η Ισπανία έχει, όμως, θεσπίσει ζώνη προστασίας της αλιείας και οι άλλες δύο χώρες, έχουν θεσπίσει ζώνες οικολογικής προστασίας). Η Τουρκία έχει θεσπίσει ΑΟΖ στην περιοχή του Ευξείνου Πόντου αλλά όχι στη Μεσόγειο.

5. Η κήρυξη ΑΟΖ θα βοηθήσει στην επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών;
Κατηγορηματικά όχι. Τα ίδια προβλήματα που υπάρχουν σήμερα με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας θα εξακολουθήσουν να υφίστανται όταν θεσπισθεί η ΑΟΖ. Σύμφωνα με τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, οι κανόνες οριοθετήσεως των δύο θαλασσίων ζωνών είναι απολύτως ίδιοι. Μοναδική διαφορά είναι ότι με τη θέσπιση ΑΟΖ θα επιβεβαιωθεί ότι το βασικό κριτήριο της θαλάσσιας αυτής ζώνης είναι η απόσταση από τις ακτές και όχι γεωμορφολογικά κριτήρια του βυθού που σχετίζονται με τη γεωλογική υφαλοκρηπίδα. Ούτως ή άλλως, όμως, η Τουρκία έχει πάψει εδώ και χρόνια να επικαλείται γεωμορφολογικά κριτήρια

6. Εάν δεν βοηθά στην επίλυση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, γιατί επιθυμούμε την κήρυξη ΑΟΖ;Την Ελλάδα συμφέρει η θέσπιση ΑΟΖ για τους ακόλουθους επτά λόγους:
* Διασφαλίζει την πολιτική και οικονομική ενότητα του ελλαδικού χώρου, τις ηπειρωτικές περιοχές με τα νησιά.
* Προστατεύει το θαλάσσιο περιβάλλον (π.χ. από πετρελαιοκηλίδες) που είναι και ο μόνος πλούτος του Αιγαίου τον οποίο πραγματικά εκμεταλλευόμαστε μέσω του τουρισμού.
* Βοηθά στην αντιμετώπιση της καταστροφής των αλιευτικών πεδίων του Αιγαίου που υπεραλιεύονται συστηματικά πέραν των 6 μιλίων από τις ακτές μας.
* Προσφέρει δυνατότητες οικονομικής εκμεταλλεύσεως πέραν της αιγιαλίτιδας ζώνης μέσω π.χ. της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ρεύματα, ύδατα και ανέμους.
* Έχει ως βάση της το στοιχείο της αποστάσεως από τις ακτές και μόνον. Έτσι καταρρίπτει οποιοδήποτε τθα μπορούσαν να συνδεθούν με την υφαλοκρηπίδα.
Κλείνει θέματα που δυνητικά θα μπορούσαν να εγερθούν στο μέλλον στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, όπως αυτό της ΑΟΖ.
* Προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ σε ένα κράτος η πρόσκτηση αυξημένων αρμοδιοτήτων στις θάλασσες που το περιβάλλουν

7. Γιατί διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις δεν κήρυξαν ΑΟΖ μέχρι σήμερα;Οφείλεται καθαρά στη φοβική στάση της ελληνικής πλευράς. Η στάση αυτή δεν περιορίζεται μόνον στην ΑΟΖ. Το ίδιο συμβαίνει εδώ και χρόνια με:
* την αύξηση των ελληνικών χωρικών υδάτων (η Ελλάδα είναι το μοναδικό από τα 149 παράκτια κράτη του πλανήτη που έχουν δυνατότητα να επεκτείνουν τα χωρικά τους ύδατα στα 12 μίλια, που δεν έχει ασκήσει αυτό το δικαίωμα),
* την αποφυγή υιοθετήσεως ευθειών γραμμών βάσεως που θα επέτρεπε την αύξηση της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης περίπου κατά 5%.
* την άρνηση θεσπίσεως ελληνικής εθνικής ζώνης αποκλειστικής αλιείας 12 μιλίων, παρ’ ότι το έχει ζητήσει η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δύο φορές (Κανονισμοί της ΕΚ/ΕΕ 3760/1992 & 2371/2002)
 τις ανενόχλητες θρασύτατες υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από τα νησιά του Αιγαίου.
Ουσιαστικά, από το 1980 που διεκόπησαν οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις, η Ελλάδα, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με την Τουρκία, επέλεξε την πλήρη αποχή από κάθε δραστηριότητα πέραν των ελληνικών χωρικών υδάτων.

8. Ποιές κινήσεις πρέπει να κάνουμε, όταν κηρύξουμε ΑΟΖ;Εν σχέσει προς την ΑΟΖ τρία πράγματα έχουν σημασία: η κήρυξη, η εφαρμογή και η οριοθέτηση. Από τις θέσεις των κομμάτων είναι περίπου σαφές ότι η επόμενη βουλή θα προχωρήσει στην κήρυξη ΑΟΖ. Αυτό δεν αρκεί. Με δεδομένο ότι η οριοθέτηση της ΑΟΖ είναι εξαιρετικά δύσκολη (και στην περίπτωση της Τουρκίας μάλλον απίθανη), το βάρος πρέπει να πέσει στους τρόπους εφαρμογής της ΑΟΖ. Αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει την αυστηρή εφαρμογή κανόνων περιβαλλοντικής προστασίας των πλοίων που ρυπαίνουν εντός της ΑΟΖ• την πρόταση στην ΕΕ αφ’ ενός να θεσπίσει εντός της ΑΟΖ «προστατευόμενες περιοχές αλιείας» εντός των οποίων θα απαγορεύονται ή θα περιορίζονται ορισμένες μέθοδοι αλιείας και αφ’ ετέρου να αναγνωρίσει ως «τόπους κοινοτικής σημασίας» του Δικτύου Natura, υποθαλάσσιες περιοχές• τη θέσπιση αλιευτικής ζώνης στο Αιγαίο 12 μιλίων και πιθανόν τη θέσπιση de facto “αρχαιολογικής ζώνης” έως 24 μίλια. Σε άλλη περίπτωση ελλοχεύει ο κίνδυνος η ΑΟΖ να θεσπισθεί εν χορδαίς και οργάνοις και στη συνέχεια να μείνει κενό γράμμα.

9. Χρειάζεται να κηρύξουμε ΑΟΖ για να μπορέσουμε να εκμεταλλευθούμε πετρέλαιο ή φυσικό 
 αέριο που βρίσκεται έξω από την ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη; 
Κατηγορηματικά όχι!Οι πόροι αυτοί βρίσκονται στο υπέδαφος κάτω από τον βυθό της θάλασσας και καλύπτονται πλήρως από το καθεστώς της υφαλοκρηπίδας.

10. Ποίο είναι το πρόβλημα με το Καστελόριζο;Η τοποθεσία του νησιωτικού συμπλέγματος της Μεγίστης (Καστελόριζο) επιτρέπει στις υφαλοκρηπίδες Ελλάδος και Κύπρου να εφάπτονται. Αντιστοίχως, η τουρκική υφαλοκρηπίδα περιορίζεται σε μία τριγωνική περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και στο Καστελόριζο. Προϋπόθεση είναι το όριο της υφαλοκρηπίδας να χαραχθεί επί τη βάσει της μέσης γραμμής/γραμμής ίσης αποστάσεως μεταξύ των τουρκικών ακτών και του Καστελόριζου, της Ρόδου, της Καρπάθου και της Κρήτης. Η Τουρκία, προφανώς, αντιδρά σε μία τέτοια οριοθέτηση. Για αυτό το λόγο επεδίωξε κατά τις διερευνητικές συνομιλίες της περιόδου 2010-2011, μεταξύ των δύο χωρών, να απομονώσει το Καστελόριζο, ως ευρισκόμενο στην ανατολική Μεσόγειο, από τα υπόλοιπα ελληνικά νησιά. Η απάντηση στις τουρκικές επιδιώξεις είναι ότι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας (και της ΑΟΖ, οψέποτε θεσπισθεί) θα πρέπει να είναι συνολική και όχι αποσπασματική και να αφορά ενιαία σε όλο το μήκος των ελληνοτουρκικών θαλασσίων συνόρων, από το δέλτα του Έβρου έως και τη Στρογγύλη ανατολικά του Καστελόριζου.

* Ο Άγγελος Συρίγος είναι Επ. Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου & Εξωτερικής Πολιτικής στο 
Πάντειο Πανεπιστήμιο

.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΦΡΑΓΜΑ ΠΥΡΟΣ ΜΕ 1.200 ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ! Επιβεβαιώνει η DIA την ανάπτυξη κινεζικών «φονιάδων αεροπλανοφόρων» (Βίντεο)


Η υπηρεσία στρατιωτικών πληροφοριών τού Πενταγώνου (US Defense Intelligence Agency) επιβεβαίωσε ότι η Κίνα ενισχύει την ικανότητα κρούσης στις ακτές απέναντι από την Ταϊβάν, όπου συνολικά έχουν αναπτυχθεί περισσότεροι από 1.200 συμβατικοί πύραυλοι μικρού βεληνεκούς.
 Ανάμεσα τους συμπεριλαμβάνονται οι πύραυλοι Dong Feng-21D (DF-21D), οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως «φονιάδες αεροπλανοφόρων»  και η παρουσία τους ερμηνεύεται από το Πεντάγωνο ως «ξεκάθαρη προειδοποίηση» στις ΗΠΑ να μην επιχειρήσουν να παρέμβουν στρατιωτικά στην περιοχή σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης.
Σύμφωνα με τον  επικεφαλής της DIA Μάικλ Φλίν ο οποίος κατέθεσε στην επιτροπή άμυνας του Κογκρέσου, ανέφερε ότι: «Το Πεκίνο αυξάνει την ισχύ πυρός που διαθέτει με περισσότερους από 1.200 βαλλιστικούς πυραύλους και μεταξύ τους βρίσκεται μικρός αλλά αυξανόμενος αριθμός προηγμένων DF-21D»!
Η στρατιωτική δραστηριότητα της Κίνας έχει ενταθεί σημαντικά και αποτελεί παράγοντα ανησυχίας στην Ουάσιγκτον, η οποία έχει θέσει υπό το μικροσκόπιο τη δραστηριότητα των κινεζικών ΕΔ σε Ασία και Ειρηνικό.
Ιδιαίτερα όσον αφορά τα βλήματα DF-21D η υπηρεσία Ναυτικών Πληροφοριών των ΗΠΑ, αναφέρει ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί με συνδυασμό ενεργών και παθητικών αντιμέτρων σε διαφορετικά στάδια της εμπλοκής του.
Αμυντικοί αναλυτές σχολιάζουν, ότι θεωρητικά υπάρχει η δυνατότητα μείωσης του φάσματος ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών που εκπέμπει ένα αεροπλανοφόρο και χρησιμοποιούνται για καθοδήγηση της κεφαλής του DF-21D.
Επιπλέον αναφέρεται η δυνατότητα χρήσης ψευδών Η/Μ εκπομπών, ώστε να επιτευχθεί παραπλάνηση ενώ έχουν αναπτυχθεί μέθοδοι αχρήστευσης του σκοπευτικού συστήματος, με τελικό στάδιο άμυνας την κατάρριψη του με χρήση μέτρων παραπλάνησης από το πλοίο, στο τελικό στάδιο τερματικής καθοδήγησης.
Το DF-21D το οποίο θεωρείται ως μια από τις πιο σοβαρές για τα πλοία του αμερικανικού ναυτικού στον Ειρηνικό, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα από μια σειρά συστημάτων, τα οποία η Κίνα έχει αναπτύξει προκειμένου να προστατέψει βασικά συμφέροντα της και την εδαφική της ακεραιότητα.
Στην ακεραιότητα αυτή συμπεριλαμβάνει και την Ταϊβάν (στενό σύμμαχο των ΗΠΑ),  την οποία θεωρεί «αποσχισθέν» τμήμα της και προσβλέπει στην ανάκτηση του ελέγχου ακόμη και με τη χρήση στρατιωτικών μέσων.
Οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών παρακολουθούν την αμυντική προσπάθεια του Πεκίνου, το οποίο αναπτύσσει πυραυλικά συστήματα ενώ έχει σημειώσει πρόσφατα και δύο επιτυχημένες δοκιμές  
Η αντιμετώπιση ομάδων μάχης αεροπλανοφόρων του αμερικανικού Ναυτικού, αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους που λαμβάνονται υπόψη σε έναν πόλεμο ανακατάληψης της Ταϊβάν.
Για το σκοπό αυτό οι κινέζοι έχουν μετασχηματίσει το δόγμα επιχειρήσεων τους από χερσαίο σε αεροναυτικό, με ικανότητα διεξαγωγής αμυντικών και επιθετικών επιχειρήσεων κρούσης ξηράς –επιφανείας, αεράμυνας και αναγνώρισης!
Επιπλέον δύνεται έμφαση στην δυνατότητα επίτευξης αεροπορικής και ναυτικής κυριαρχίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Σε στρατηγικό επίπεδο το κινεζικό Ναυτικό έχει υπό ανάπτυξη τη νέα κλάση πυρηνικών υποβρυχίων κλάσης JIN, οι οποίοι θα είναι σε θέση να εκτοξεύουν βαλλιστικούς πυραύλους JL-2 εν καταδύσει.
Το βίντεο αναφέρεται στην πρόσφατη δοκιμή εναντίον εικονικού στόχου που προσομοιώνει αμερικανικό αεροπλανοφόρο στην έρημο Γκόμπι στην Κίνα.

» Διαβάστε περισσότερα...

ΚΑΙ ΡΗΤΡΑ ΔΡΑΧΜΗΣ! Δεκτοί όλοι οι όροι Gazprom και Sintez για αποκρατικοποίηση ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ!


Προ του κινδύνου να τιναχθεί στον αέρα ολόκληρο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο η αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ ενέχει χαρακτήρα "ναυαρχίδας", η κυβέρνηση φαίνεται ότι αποδέχθηκε τους τρεις βασικούς όρους των ρωσικών εταιρειών Gazprom και Sintez οι οποίες απειλούσαν με αποχώρηση από τον διαγωνισμό, αλλά ταυτοχρόνως έχουμε και νέα παράταση στο θρίλερ: Οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τελικά μετά το Πάσχα στις 10 Μαΐου, προκειμένου να μελετηθούν οι νέοι όροι του διαγωνισμού.
Χρειάστηκε η προσωπική παρέμβαση του Α.Σαμαρά προς την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ (ενός ελεγχόμενου κατά 100% από την τρόικα, ΤΑΙΠΕΔ...) με την "απειλή" της αδυναμίας εκπλήρωσης των βασικών όρων της συμφωνίας ως προς το σκέλος των εσόδων στον φετινό Προϋπολογισμό σε περίπτωση που ο διαγωνισμός ¨"τιναχθεί στον αέρα".
Υπήρξε και επικοινωνία του Α.Σαμαρά με τον ίδιο τον πρόεδρο της Ρωσίας Β.Πούτιν, κατά την οποία επανα επιβεβαιώθηκε η διάθεση της Μόσχας να στηρίξει την Αθήνα σε όλα τα πεδία κρίσιμου ενδιαφέροντός της, από την στιγμή που τηρούντο οι όροι του διαγωνισμού και ο πλειοδότης επικρατήσει.
"Δεν έχουμε καμία αντίρρηση να κατακυρωθεί σε κάποιους άλλους πέρα από τις ρωσικές εταιρείες ο διαγωνισμός, αν πληρώσουν περισσότερα από αυτές" αναφέρουν πηγές από την Μόσχα, γνωρίζοντας βέβαια ότι οι προσφορές των ρωσικών εταιρειών κυμαίνονται από 300 μέχρι 600% υψηλότερα από των άλλων ανταγωνιστών.
Π.χ. η αμερικανική υποψηφιότητα της αζερικής SOCAR είναι περί τα 350 εκατ. ευρώ για την ΔΕΠΑ!
Οι βασικοί όροι παραμονής τους ήταν το θέμα της εγγυητικής επιστολής, όπου θα απαλειφθεί ο όρος περί κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής σε περίπτωση μη κατακύρωσης του διαγωνισμού στον πλειοδότη εξ αιτίας μη συμφωνίας της ΕΕ στην κατακύρωση σε αυτόν (οι ρωσικές εταιρείες είναι ήδη πλειοδότριες άτυπα, αλλά ουσιαστικά), εξασφάλιση είπραξης των συσσωρευμένων χρεών των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών προς της ΔΕΠΑ, τα οποία  ήταν "στον αέρα" και  επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας σε περίπτωση που η χώρα αποχωρήσει από το ευρώ και πάει σε εθνικό νόμισμα.
Πρέπει να είναι η πρώτη συμφωνία που πρειλαμβάνει κάτι τέτοιο και σίγουρα εφ'εξής θα υπάρχουν σε όλες τις μεγάλες συμβάσεις τέτοιες προβλέψεις, αφού η αποχώρηση της Ελλάδας από την ευρωζώνη ή καλύτερα η υιοθέτηση εθνικού νομίσματος είναι ένα ενδεχόμενο αρκετά ισχυρό και δεν αφορά κατ'ανάγκην μόνο την Ελλάδα.
Οι ρωσικές εταιρείες (βασικά η Gazprom αφού η Sintez κρατά εξαιρετικά χαμηλό προφίλ) πέτυχαν  να συμπεριληφθεί στους όρους της συμφωνίας και ρήτρα εθνικού νομίσματος. Δηλαδή να υπάρχει αναλυτική αναφορά πως αν η Ελλάδα αποχωρήσει από την ευρωζώνη και επιστρέψει στη δραχμή, τότε η συμφωνία θα επαναδιαπραγματευθεί σε βασικά της σημεία και αν δεν υπάρξει κατάληξη στην επαναδιαπραγμάτευση τότε μπορούν οι επενδυτες μέχρι και αν αποχωρήσουν.
Οι παραπάνω όροι περιλαμβάνονται στο τελικό κείμενο της σύμβασης πώλησης «Sale & Purchase Agreement», (SPA) της ΔΕΠΑ που δόθηκε προς τους επενδυτές, 

Η ουσιαστικότερη ρωσική επιτυχία αφορά το αν και πότε θα καταπίπτει η εγγυητική επιστολή ίση με 20% που θα πρέπει να καταβάλει ο πλειοδότης του διαγωνισμού. Στο τελικό κείμενο, ο όρος αυτός έχει απαλειφθεί και έχει αντικατασταθεί από μια πολύ γενικότερη διατύπωση που διευκολύνει όλες τις πλευρές.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι ο πωλητής (δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ) μπορεί να ζητήσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης έργου από τον πλειοδότη («Good Performance Guarantee») και εν συνεχεία να παρακρατήσει ένα ποσό, εν είδη «penalty» (χωρίς όμως να αναφέρεται σε ακριβές ποσοστό), εφόσον εκείνος δεν συμφωνήσει με τους όρους που θα θέσουν οι αρχές. Πρόκειται δηλαδή για ένα όρο γενικά διατυπωμένα, και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσό αυτό θα είναι της τάξης του 5%.
Αν δηλαδή η δεσμευτική προσφορά της Gazprom είναι στα 900 εκ. ευρώ (όπως και η ενδεικτική), μιλάμε για 45 εκ. ευρώ. Με βάση την αρχική διατύπωση (εγγυητική ίση με 20% της προσφοράς), ο κίνδυνος παρακράτησης αφορούσε 180 εκ. ευρώ.
Εν πάση περιπτώσει, αποκλείεται οι δεσμευτικές προσφορές να κυμανθούν στα αρχικά νούμερα, τώρα που έχουν γίνει γνωστές και επίσημα οι επισφαλείς των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ (για την πρώτη ενδιαφέρεται η Gazprom, ενώ η πρόταση της Sintez αφορά και τις δύο εταιρείες και φτάνει το 1,9 δισ. ευρώ αρχικά)
 
Μια ακόμα ρύθμιση που έγινε την τελευταία στιγμή και η οποία προέκυψε από την αναλυτική μελέτη των οικονομικών στοιχείων της ΔΕΠΑ είναι τα τεράστια χρέη των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών που το "παίζουν" παραγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος, χωρίς να πληρώνουν τον πάροχο φυσικού αερίου!
Τα χρέη ανέρχονται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 600 εκατ. ευρώ και δεν υπήρχε καμία διασφάλιση για είσπραξή τους μέχρι στιγμής από την στιγμή που ιδιωτικοποιούντο οι ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Με την ρωσική πίεση ο πωλητής δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ εξασφαλίζει προς τους ενδιαφερόμενους επενδυτές ότι ως την ημέρα των δεσμευτικών προσφορών εγγυάται εκείνο για τις συσσωρευμένες οφειλές των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών, «Independent Power Producers(IPP) Receivables», απέναντι στον κίνδυνο κατάρρευσης της αγοράς. Δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ θα πληρώσει τα χρέη αν δεν καταφέρει να εισπράξει τα λεφτά από τους ιδιώτες.
Μετά την ρύθμιση των ανωτέρων, τώρα το παιχνίδι παίζεται επι τέλους, επί ίσοις όροις και ο καλύτερος, δηλαδή αυτός που θα καταβάλει το μεγαλύτερο ποσό και συνολικά θα έχει την καλύτερη παρουσία, θα είναι ο νικητής του παιχνιδιού.
Καλά γνωρίζοντες την ρωσική αγορά και το κλίμα που επικρατεί στην Μόσχα για την Ελλάδα, υποστηρίζουν ότι "Το ελάχιστο που θα εισπράξει η Ελλάδα αν τηρηθούν οι οι διαδικασίες στον διαγωνισμό των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ και περιέλθουν στους πλειοδότες, δηλαδή τις ρωσικές εταιρείες, θα είναι το τίμημα αυτό. Πίσω από αυτή την κίνηση κρύβονται πολλά περισσότερα δισεκατομμύρια ευρώ, κρατικά και ιδιωτικά που θα εισρεύσουν στην χώρα. Εκεί βρίσκεται και το μυστικό της επένδυσης: ¨ ότι αποτελεί το κλειδί για πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις τα επόμενα χρόνια"...
» Διαβάστε περισσότερα...

ΣΥΝΟΡΑ ΚΙΝΑΣ-Β. ΚΟΡΕΑΣ Στρατηγικά βομβαρδιστικά με πυραύλους cruise εναντίον αεροπλανοφόρων αναπτύσσει η Κίνα


Συνεχίζει τις μετακινήσεις δυνάμεων η Κίνα στα σύνορα με τη Βόρεια Κορέα, ενισχύοντας τόσο τις δυνάμεις της στο έδαφος όσο και τις αεροπορικές της δυνάμεις. Εκτός από τις μετασταθμεύσεις μαχητικών αεροσκαφών η κινεζική Αεροπορία ξεκίνησε τη μεταστάθμευση σε αεροπορικές βάσεις της περιοχής βομβαρδιστικών μεγάλης εμβέλειας Xian H-6Κ. .
Το συγκεκριμένα αεροσκάφη  μπορούν να φέρουν έως και 6 πυραύλους τύπου cruise CJ-10A ( οι οποίοι συνιστούν αντίγραφο του Σοβιετικού Kh-55).
Ο κινεζικός Στρατός μετακίνησε επίσης στα σύνορα με την  Βόρεια Κορέα το τελευταίο διάστημα  μεγάλες μονάδες επιπέδου σώματος στρατού καθώς επίσης και μοίρες μαχητικών πολεμικών αεροσκαφών αλλά και βαρύ πυροβολικό( αυτοκινούμενο αλλά και μονάδες βαλλιστικών πυραύλων.
Ειδικοί στρατιωτικοί αναλυτές αποδίδουν το γεγονός αυτό σε πρόσφατες δηλώσεις περί   ετοιμότητας της Πιονγκγιάνγκ να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των ΗΠΑ «σύμφωνα με τους νόμους του πολέμου». 
Ένας μεγάλος αριθμός των μαχητικών αεροσκαφών  εμφανίστηκε να πετά σε χαμηλό ύψος πάνω από τις κινεζικές πόλεις στα σύνορα με την Β.Κορέα  όπως η Fucheng, Zhangye και η Changchun.
«Οι μάχιμες μονάδες σε περίπτωση σύγκρουσης στην περιοχή θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε κατάσταση»  δηλώνουν οι στρατιωτικές  αρχές, χωρίς όμως να διευκρινίζουν έναντι ποιας απειλής.
Το κινεζικό βομβαρδιστικό  Xian H-6 αποτελεί αντίγραφο του ρωσικού Tu-16, η έκδοση όμως «-Κ» είναι η πλέον σύγχρονη καθώς διαθέτει νέους κινητήρες παράκαμψης (turboan) διπλής ροής D-30KP-2 με ώση 12.300 χλγρ. ο καθένας , μεγαλύτερες αεροεισαγωγές, νέο διηλεκτρικό κώνο για τη φιλοξενία ενός νέου ραντάρ και αναβαθμισμένο θάλαμο διακυβέρνησης.
Επίσης το κινεζικό βομβαρδιστικό αναπτύσσει ταχύτητα έως και 1.050 χιλιόμετρα ανά ώρα και δύνανται να ίπταται χωρίς ανεφοδιασμό για 6.000 χλμ.  
Η νέα αυτή έκδοση του κινεζικού βομβαρδιστικού  μπορεί να μεταφέρει έως και έξι πυραύλους τύπου cruise CJ-10Α με δραστικό βεληνεκές περί τα 2000 χλμ.
Οι πύραυλοι αυτοί είναι ένα αντίγραφο των Σοβιετικής  κατασκευής Kh-55, αλλά  είναι ικανοί να φέρουν  πυρηνική κεφαλή. Αναπτύσσουν ταχύτητα 2,5 mach είναι όμως μειωμένης ακρίβειας καθώς η ναυτιλία τους στηρίζεται σε αδρανειακό σύστημα πλοήγησης με πιθανή δορυφορική υποβοήθηση του κινεζικού συμπλέγματος δορυφορικής ναυτιλίας  BeiDou. Το τελευταίο πάντως προς το παρόν δεν βρίσκεται σε επιχειρησιακή κατάσταση και είναι άγνωστο εάν η Κίνα μπορεί να κατευθύνει τους CJ-10A δορυφορικά.
Εκτιμήσεις πάντως κάνουν λόγο πως ο συγκεκριμένος πύραυλος, ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια το 2009, έχει σχεδιαστεί ειδικά για την προσβολή αεροπλανοφόρων.


» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger