Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

"Είναι πιθανή τώρα μια στρατιωτική επέμβαση στη Συρία – Επίκειται απόφαση του προέδρου" ΔΗΛΩΣΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΛΕΥΚΟΥ ΟΙΚΟΥ


Οι ΗΠΑ εξετάζουν την πιθανότητα να πραγματοποιήσουν στρατιωτική επέμβαση στη Συρία, ανακοίνωσε πριν λίγο ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Jay Carney.
«Ο Λευκός Οίκος αναφέρει πως ο Barack Obama μπορεί να εγκρίνει την επιλογή της στρατιωτική επέμβασης»ανέφερε πιο συγκεκριμένα ο Carney.
«Υπάρχει μια σειρά επιλογών για τον χειρισμό του θέματος ότι ο πρόεδρος της Συρίας Bashar Al Assad έχει χρησιμοποιήσει χημικά όπλα και ανάμεσα σε αυτές είναι και η στρατιωτική επέμβαση», συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου.
Απατώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων ο Carney είπε ότι δεν μπορεί να υποθέσει ποια ακριβώς δράση θα αναλάβει ο πρόεδρος Obama εναντίον της Συρίας αλλά είπε «πως ως γενική αρχή οι ΗΠΑ διατηρούν το δικαίωμα να δρουν μονομερώς».
» Διαβάστε περισσότερα...

Τα Flanker βάζουν τέλος στην κυριαρχία ΗΠΑ Αυστραλίας ΜΑΧΗΤΙΚΑ SU-27/30 ΣΤOΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ


Αλλάζουν τα δεδομένα στην ισορροπία δυνάμεων του Ειρηνικού καθώς η μαζική προμήθεια προηγμένων ρωσικών μαχητικών Su-27/30 Flanker σε μεγάλους αριθμούς από χώρες της περιοχής όπως Κίνα, Ινδονησία, Μαλαισία και Βιετνάμ, έχει επηρεάσει την δεδομένη μέχρι σήμερα ασφάλεια που απολάμβαναν οι ΗΠΑ αλλά και στενές χώρες σύμμαχοι όπως η Αυστραλία.
Η άφιξη των Sukhoi επέβαλε την υπεροχή τους σχεδόν σε κάθε τομέα έναντι των αυστραλιανών F-18Α Hornet και F/A-18F κάτι που έχουν αναγκαστεί να αναγνωρίσουν οι χειριστές τους οι οποίοι θεωρούσαν ότι είναι η κορυφαία αεροπορική δύναμη στην περιοχή.
Σύμφωνα με το Air Power Australia, η προμήθεια Sukhoi Su-27SK και Su-30MK από όλες σχεδόν τις περιφερειακές χώρες έχουν ουσιαστικά παραμερίσει τα F/A-18A/B/F σε όλες τις επιδόσεις γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία.
Ιδιαίτερα στην περίπτωση της Κίνας η πρόβλεψη της απειλής είναι ανησυχητική τόσο σε ποιότητα όσο και ποσότητα καθώς έχει ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο με αποτέλεσμα να απαιτείται νέα στρατηγική σε εξοπλιστικά προγράμματα αγοράς αεροσκαφών και οπλικών συστημάτων.
Ειδικά το θέμα της εμβέλειας των Sukhoi ακυρώνει το πλεονέκτημα των μεγάλων εκτάσεων που παρείχαν ασφάλεια στην Αυστραλία, ενώ η ικανότητα μεταφοράς προηγμένων οπλικών συστημάτων αλλάζει το στρατηγικό περιβάλλον απειλής.
Η εμβέλεια των 3.000Km παρέχει αποφασιστικό πλεονέκτημα τόσο στην ακτίνα δράσης όσο και στην ικανότητα διεξαγωγής αερομαχίας, με παραπλανητικές τακτικές που εκμεταλλεύονται την μεγάλη χωρητικότητα καυσίμων.
Επιπλέον η ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού διπλασιάζει την εμβέλεια του Flanker  η οποία γίνεται ακόμη και με τη χρήση μαχητικών του ιδίου τύπου σε ρόλο tanker με τη μέθοδο Buddy buddy.
Η μεταφορά οπλικού φορτίου είναι επίσης πολύ μεγάλη με 12 σταθμούς ανα αεροσκάφος που μεταφέρει μια ισχύ πυρός με σύγχρονα όπλα αέρος αέρος και αέρος επιφανείας συμπεριλαμβανομένων και βλημάτων cruise.
Τόσο η ικανότητα εμπλοκής σε μεγαλύτερες αποστάσεις εχθρικών μαχητικών όσο και η ικανότητα πληγμάτων σε πλοία με υπερηχητικά βλήματα 3M-55/Kh-61 Yakhont μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές απώλειες σε μια μόνο έξοδο με απρόβλεπτες συνέπειες σε ενδεχόμενη σύρραξη.
Η απειλή όμως εκτείνεται και για το αμερικανικό Ναυτικό το οποίο πλέον θεωρεί δεδομένη την απειλή των Flanker για τις ομάδες μάχης των αεροπλανοφόρων του τα οποία θα έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλό επίπεδο απειλής τόσο για τα αεροσκάφη τους όσο και για τα ίδια τα πλοία απέναντι σε βλήματα anti ship.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά τα Flanker ίσως έβαλαν τέλος στη διπλωματία των κανονιοφόρων για τις ΗΠΑ, ενώ για την Αυστραλία οι ελπίδες έχουν πέσει αποκλειστικά στην προμήθεια Stealth μαχητικών 5ης γενιάς τύπου F-35A ώστε να αντισταθμίσουν την σημερινή ανισορροπία δυνάμεων στον  ουρανό του Ειρηνικού.
» Διαβάστε περισσότερα...

Η ΑΟΖ της Ευρώπης – Ενα σημαντικό άρθρο του Θεόδωρου Καρυώτη


Του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΑΡΥΩΤΗ
Τα τελευταία δυο χρόνια έχει φουντώσει για τα καλά η συζήτηση για την ΑΟΖ και, ως συνήθως, δεν υπάρχει Έλληνας που να μην εκφέρει μια γνώμη γι’ αυτό το τόσο λεπτό θέμα, ανεξάρτητα αν οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι είναι αυτή η ΑΟΖ και τι σημαίνουν τα αρχικά της. Υπάρχουν δύο απλές ερωτήσεις που κανείς δεν έχει κάνει:
  1. «Θα χρειαζότανε η Ελλάδα πρώτα να ανακηρύξει και      μετά να οριοθετήσει την ΑΟΖ της εάν γνώριζε ότι δεν υπάρχει ούτε μια      σταγόνα υδρογονανθράκων στις θάλασσές της;»
  2. «Γιατί να ασχοληθούμε με το θέμα της ΑΟΖ, όταν η      υφαλοκρηπίδα θα μπορούσε να λύσει αντίστοιχα ζητήματα;»
Οι απαντήσεις είναι εξίσου απλές και συνοψίζονται στα επόμενα. Και βέβαια θα χρειαζόταν η ανακήρυξη της ΑΟΖ. Πάνω απ’ όλα η ΑΟΖ της Ελλάδας είναι τα θαλάσσια σύνορά της και η ΑΟΖ περιλαμβάνει τον βυθό της υφαλοκρηπίδας αλλά και άλλα σημαντικά στοιχεία όπως αυτά της αλιείας, της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της παραγωγής ενέργειας από τα ύδατα, τα ρεύματα και τους ανέμους. Η πλειοψηφία των κρατών που ανακήρυξαν ΑΟΖ δεν έχουν ούτε μια σταγόνα υδρογονανθράκων, αλλά την ανακήρυξαν για να προστατέψουν την αλιεία τους. Επίσης, την δεκαετία του 1980 η τότε Σοβιετική Ένωση, η Τουρκία, Ρουμανία και η Βουλγαρία οριοθέτησαν την ΑΟΖ της Μαύρης Θάλασσας χωρίς καν να γνωρίζουν εάν η Μαύρη Θάλασσα είχε κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Το ίδιο έκαναν και δύο κράτη της Μεσογείου, η Αίγυπτος και το Μαρόκο, χωρίς να τους απασχολεί, αρχικά, εάν υπήρχαν υδρογονάνθρακες στην περιοχή τους.
Υπάρχουν όμως και μερικά αμείλικτα ερωτήματα που απαντούν στα παραπάνω καθώς φαίνεται ότι οι οπαδοί της υφαλοκρηπίδας δεν ενδιαφέρονται να προφυλάξουν τους Έλληνες ψαράδες από τους Τούρκους ψαράδες και το τουρκικό ναυτικό που τους παρενοχλεί στο Αιγαίο. Δεν αντιλαμβάνονται ότι όταν εγώ, πριν 31 χρόνια, αντιλήφθηκα  την αξία της ΑΟΖ και άρχισα να γράφω και να επιμένω, παρ’ όλον ότι όλοι με αγνοούσαν, δεν έγραψα για πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Έγραψα, αναφέροντας ότι η ΑΟΖ δεν ασχολείται μόνο με τον βυθό των θαλασσών αλλά και με την αλιεία, την αιολική ενέργεια και το περιβάλλον. Που βρίσκονταν όλοι οι υφαλοκρηπιοζούντες ακαδημαϊκοί και δημοσιογράφοι  όταν το 2004 ο Τάσσος Παπαδόπουλος ανακήρυξε την ΑΟΖ;  Έπρεπε να παρέμβουν τότε και να του πουν «Κύριε Πρόεδρε γιατί ασχολείστε με την ΑΟΖ; Πετρέλαιο δεν θέλετε να βρείτε; Αυτό Κύριε Πρόεδρε βρίσκεται στην υφαλοκρηπίδα και όχι στην ΑΟΖ». Πολύ αργότερα έπρεπε, βέβαια, να παρέμβουν όταν οι Ισραηλινοί και οι Κύπριοι σκεφτόντουσαν να κάνουν οριοθέτηση της ΑΟΖ μια και θέλανε να αρχίσουν έρευνες για υδρογονάνθρακες και να τους πούνε «είστε άσχετοι γιατί, για να βρείτε τον ορυκτό σας πλούτο, πρέπει να κάνετε οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και όχι ΑΟΖ!» Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι ακαδημαϊκοί και οι δημοσιογράφοι, που είναι οπαδοί της υφαλοκρηπίδας, έμμεσα επικροτούν την θέση της Τουρκίας, που επιμένει ότι η υφαλοκρηπίδα είναι το ζητούμενο και για πάνω από 30 χρόνια τώρα επιμένει να συζητά με την Ελλάδα το θέμα της υφαλοκρηπίδας και να μη θέλει να κουβεντιάσει το θέμα της ΑΟΖ. Πως ξεχνάνε ότι η Τουρκία δεν υπέγραψε και δεν επικύρωσε τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας λόγω της ύπαρξης της ΑΟΖ;
AOZ-EUROPE01Όταν πρόσφατα ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς μίλησε για μια ΑΟΖ της Ευρώπης οι ειδήμονες για την υφαλοκρηπίδα έκαναν ειρωνικές δηλώσεις λέγοντας ότι δεν υπάρχει ΑΟΖ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο άσχετοι είναι. Το γεγονός και μόνο ότι η ΕΕ διαθέτει  μεγάλο μήκος ακτών ήταν αρκετό για να ενδιαφερθεί και να λάβει μέρος στην 3η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας που θα δημιουργούσε το νέο Σύνταγμα των Θαλασσών του πλανήτη μας. Βέβαια, ο κύριος λόγος της συμμετοχής της ΕΕ στην Διάσκεψη, ήταν το γεγονός, ότι τα κράτη-μέλη της είχαν μεταβιβάσει ορισμένες αρμοδιότητες στην Κοινότητα. Οι αρμοδιότητες αυτές αφορούσαν βασικά τα θέματα της αλιείας, της εμπορικής πολιτικής και της διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Δηλαδή η ΕΕ έχει κυριαρχικά δικαιώματα αλιείας στις ΑΟΖ των κρατών-μελών της. Γι’ αυτό και η ΕΕ έχει Επίτροπο για τα θέματα Αλιείας και ΑΟΖ που σήμερα τα καθήκοντα αυτά ανήκουν στην κυρία Μαρία Δαμανάκη.
Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ Η ΕΕ
Η Σύμβαση του 1982 (στο Μέρος XVIΙ και στο Παράρτημα IX) δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής Διεθνών Οργανισμών αμέσως μετά τη συμμετοχή της απολύτου πλειοψηφίας των κρατών-μελών της.  Ήδη όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ καθώς και η ίδια η ΕΕ έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας. Με βάση τα άρθρα 309 και 310 δεν επιτρέπεται να διατυπωθούν επιφυλάξεις ή εξαιρέσεις όταν τα διάφορα κράτη καταθέτουν την επικύρωση της Σύμβασης. Έτσι, τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν μπορούν να έχουν επιφυλάξεις σχετικά με τις αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβάσει σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση υπέγραψε την Τελική Πράξη της Σύμβασης του Δίκαιου της Θάλασσας τον Δεκέμβρη του 1982 στο Montego Bay της Τζαμάικας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η Κοινότητα σημειώνει ότι τα Κράτη-Μέλη της έχουν μεταβιβάσει σ’ αυτήν τις αρμοδιότητες  που αφορούν στην διατήρηση και διαχείριση των αλιευτικών τους πόρων. Επομένως, στα θέματα αλιείας μόνο η Κοινότητα μπορεί να υιοθετήσει τους σχετικούς κανόνες και κανονισμούς (οι οποίοι εκτελούνται από τα Κράτη-Μέλη) και έχει την δυνατότητα να προβαίνει σε συμφωνίες με τρίτα Κράτη ή με διεθνείς οργανισμούς.»
Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1970 η ΕΕ αντιλήφτηκε ότι  ΑΟΖ 200 ν.μ. σύντομα θα εξαπλωθεί σε όλες τις ηπείρους αποφάσισε να μελετήσει το θέμα για να διαπιστώσει αν πρέπει και η ΕΕ να αποκτήσει μια τέτοια ζώνη. Έτσι, έχοντας αναλύσει τις απώλειες και τα κέρδη της ΕΕ σε καθεστώς ΑΟΖ 200 ν.μ. η ΕΕ προχώρησε σε ένα σημαντικό βήμα τον Νοέμβριο του 1976, συμφωνώντας σε τρεις βασικές αρχές:
  1. Την προέκταση των αλιευτικών ζωνών όλων των μελών της σε 200 ν.μ.
  2. Την μεταβίβαση στην ΕΟΚ της αποκλειστικής αρμοδιότητας για τις διαπραγματεύσεις για αλιευτικές συμφωνίες της ΕΟΚ με κράτη μη μέλη της Κοινότητας.
  3. Σε ορισμένες αρχές για την μελλοντική της πολιτική σε θέματα διαχείρισης και διατήρησης των αλιευτικών πόρων.
Έτσι, από το τέλος του 1976 η τότε ΕΟΚ προσπάθησε να δημιουργήσει κοινή αλιευτική πολιτική που να είναι αποδεκτή σε όλα τα μέλη της και να έχει μακροπρόθεσμους στόχους. Τελικά, μετά από έξι χρόνια επίπονων και επίμονων διαβουλεύσεων δημιουργήθηκε η νέα “Κοινή Αλιευτική Πολιτική” με τον Κανονισμό του Συμβουλίου Νο. 170/83 της 25ης Ιανουαρίου 1983. Ο Κανονισμός αυτός ανέφερε στο άρθρο 6, παράγραφο 1 τα εξής:
“Από την 1η Ιανουαρίου 1983 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1992, τα κράτη-μέλη επιτρέπεται να διατηρήσουν το καθεστώς που ορίζεται στο άρθρο 100 της πράξης προσχώρησης του 1972 και να γενικεύσουν το όριο των έξι μιλίων, το οποίο προβλέπεται στο ίδιο άρθρο, μέχρι δώδεκα ναυτικά μίλια για όλα τα ύδατα που υπάγονται στην κυριαρχία ή δικαιοδοσία τους.”
Ο Κανονισμός αυτός ξεκάθαρα αναφέρει ότι το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης των κρατών-μελών δεν έχει καμία επίπτωση στην αλιευτική ζώνη. Δηλαδή, κράτη-μέλη που είχαν αιγιαλίτιδα ζώνη 3 ή 6 ν.μ. θα έπρεπε να αποκτήσουν αλιευτική ζώνη 12 ν.μ.  Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν έκανε τότε καμία ενέργεια για να δημιουργήσει αλιευτική ζώνη 12 ν.μ. Αργότερα, η Τουρκία βλέποντας πολλές χώρες της ΕΕ να επεκτείνουν την αλιευτική τους ζώνη στα 12 ν.μ. και φοβούμενη ότι και η Ελλάδα θα έκανε το ίδιο πράγμα αντέδρασε και κάλεσε στην Άγκυρα, την 25η Οκτωβρίου 1990, όλους τους τότε πρεσβευτές της ΕΕ, εκτός του Έλληνα, ζητώντας από τα κράτη-μέλη να μην επεκτείνουν την αλιευτική ζώνη τους στα 12 ν.μ. στη Μεσόγειο. Δυστυχώς, η ΕΕ αποδέχτηκε το Τουρκικό διάβημα αλλά, ακόμα χειρότερα, το δέχθηκε και η τότε κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Όταν η ΕΕ αποφάσισε να δημιουργήσει ΑΟΖ 200 ν.μ. για όλα τα κράτη-μέλη της, η Τουρκία ζήτησε να μη δημιουργηθεί τέτοια ζώνη στη Μεσόγειο, αίτημα που πάλι αποδέχθηκε και η ΕΕ και η Ελλάδα. Η εξήγηση που δόθηκε από την ΕΕ είναι ότι τα ψάρια σε αυτή τη θάλασσα έχουν υψηλή μεταναστευτική τάση και έτσι δεν κρίθηκε χρήσιμο να επεκταθούν τα 200 ν.μ. και σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή. Κατά συνέπεια, ούτε η Ελλάδα ούτε και η Ιταλία διαθέτουν ΑΟΖ 200 ν.μ., ενώ η Γαλλία και η Ισπανία διαθέτουν ΑΟΖ 200 ν.μ. αλλά όχι στην περιοχή της Μεσογείου. Έτσι, το μοναδικό κράτος της ΕΕ που διαθέτει ΑΟΖ στη Μεσόγειο είναι η Κύπρος για τη οποία η ΕΕ δεν έφερε καμία αντίρρηση. Γι’ αυτό η Ελλάδα πρέπει να ζητήσει από τους εταίρους της στις Βρυξέλλες να επεκτείνουν την ΑΟΖ και στη Μεσόγειο. Για αυτό το λόγο ήταν πολύ σημαντική η παρέμβαση του Έλληνα Πρωθυπουργού που ουσιαστικά ζήτησε να δημιουργηθεί μια Ευρωπαϊκή ΑΟΖ στην νοτιοανατολική Μεσόγειο ανάμεσα στην Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα.
Η ΑΟΖ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Σήμερα το μήκος των ακτών της ΕΕ των 27 ξεπερνάει τα 66.000 χλμ. και η Ελλάδα διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτή από όλα τη κράτη-μέλη που φτάνει τα 13.676 χλμ. καθώς επίσης και τα περισσότερα νησιά και νησίδες που είναι 3.100 και 2.463 από αυτά βρίσκονται στο Αιγαίο Πέλαγος. Βέβαια, αν υπολογισθούν και οι βραχονησίδες, τότε ξεπερνούν συνολικά τις 10.000. Συγκριτικά, οι ακτές των ΗΠΑ είναι 21.000 χλμ., της Λατινικής Αμερικής 25.000 χλμ., της Αφρικής 30.000 χλμ. και της Αυστραλίας 27.000 χλμ. Επίσης, με την επέκταση των κυριαρχικών δικαιωμάτων  των παράκτιων κρατών σε 200 ν.μ. η περιοχή που ανήκει στα κράτη-μέλη της ΕΕ ξεπερνάει τα επτά εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα. Σήμερα η ΕΕ αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αλιευτική δύναμη στον κόσμο.
Θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι το άρθρο 56 της Σύμβασης του Δίκαιου της Θάλασσας κάνει λόγο για “κυριαρχικά δικαιώματα” και όχι “κυριαρχία” στο παράκτιο κράτος σε σχέση με την ΑΟΖ. Από την άλλη πλευρά, το παράκτιο κράτος, αναφορικά με τη δικαιοδοσία που έχει για ορισμένους σκοπούς, είναι “κυρίαρχο”. Έχει δηλαδή το αποκλειστικό δικαίωμα στη λήψη αποφάσεων σε σχέση με τους κανονισμούς που διέπουν την ΑΟΖ και το αποκλειστικό δικαίωμα να επιβάλει και να εφαρμόσει τα μέτρα που έχει λάβει σχετικά με αυτή τη ζώνη. Εδώ βέβαια η πρόταση του Έλληνα Πρωθυπουργού αποκτά μεγαλύτερη σημασία και αξία διότι όλοι γνωρίζουμε ότι, με τα διάφορα μνημόνια, έχουμε χάσει ένα μέρος των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και επομένως θα μπορούσαμε να «διαπραγματευτούμε» στις Βρυξέλλες ώστε να μας πάρουν άλλο ένα κυριαρχικό μας δικαίωμα και να μας δώσουν ΕΝΤΟΛΗ να ανακηρύξουμε ΑΟΖ.
Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Η Τουρκία, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει απειλήσει την Ελλάδα ότι η ανακήρυξη ελληνικής ΑΟΖ θα αποτελέσει και αυτή casus belli για τη Τουρκία. Όμως, σε περίπτωση που δοθεί εντολή από την ΕΕ να δημιουργηθεί ΑΟΖ σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, ίσως η Τουρκία να αρχίσει τις απειλές της και γι’ αυτό το θέμα, αλλά, τότε, η Τουρκία θα είναι αναγκασμένη και υποχρεωμένη να χρησιμοποιήσει το casus belli και κατά της ΕΕ! Επιπλέον, η Τουρκία προσπαθεί να ξεχάσει ότι ένας από τους όρους πλήρους ένταξής της στην ΕΕ είναι η υποχρέωσή της να επικυρώσει τη νέα Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας και βέβαια το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ξεχνάει να υπενθυμίσει στη Τουρκία αυτόν τον σημαντικό όρο κάθε φορά που παραβιάζει τα δικαιώματα της Ελλάδας στο Αιγαίο.

» Διαβάστε περισσότερα...

"ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ" ΕΝ ΟΨΕΙ ΕΡΕΥΝΩΝ Α.Νταβούτογλου: "Δεν υπάρχει έγκυρη συνθήκη για το που ανήκουν τα νησιά του Αιγαίου"!


"Mη έγκυρες" χαρακτηρίζει τις Συνθήκες της Λοζάνης και των Παρισίων με τα οποία τα νησιά του Αιγαίου, πλην Ιμβρου, Τενέδου και ορισμένων βραχονησίδων περιήλθαν οριστικά στην Ελλάδα, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Αχμέτ Νταβούτογλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή από το Κοτσάελι, Lütfü Türkkan.
Η ερώτηση αφροούσε για το καθεστώς το οποίο ισχύει στα νησιά του Αιγαίου και αν αυτό διέπεται από τις συνθήκες της Λοζάνης του 1923  και των Παρισίων του 1946 (παραχώρηση των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα), τόνισε ότι "το ζήτημα είναι θέμα ερμηνείας των σχετικών συνθηκών".
Είναι η πρώτη φορά που προβαίνει σε τέτοια συνολική αμφισβήτηση των συνθηκών που διέπουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νησιών του Αιγαίου και σίγουρα είναι προεόρτιο αυτών που θα ακολουθήσουν με τις έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Ο Νταβούτογλου δήλωσε συγκεκριμένα ότι "τα θαλάσσια σύνορα στο Αιγαίο με την Ελλάδα, δεν καθορίζονται από μια έγκυρη συμφωνία, ώστε να επιλύονται τα προβλήματα που δημιουργούνται μεταξύ των δύο πλευρών".
Πρακτικά ο Α.Νταβούτογλου λέει ότι "Δεν υπάρχει καμία συμφωνία που να προσδιορίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Αιγαίου" κι αυτό το λέει για πρώτη φορά...
Ο Τούρκος βουλευτής, Lütfü Türkkan στην ερώτηση του προς τον υπουργό Εξωτερικών, Αχμέτ Νταβούτογλου, που είχε καταθέσει στην Βουλή  ζητούσε εξηγήσεις "πως μετά  τις 9 Σεπτεμβρίου του 1922 όταν ο Κεμάλ Atatürk και οι συνεργάτες του πέταξαν) τους Έλληνες στρατιώτες  στη θάλασσα, ο Ελληνικός Στρατός μετά από 90 χρόνια επέστρεψε πάλι σε αυτά τα νησιά που φαίνονται να κατέχονται από την Ελλάδα".
Γίνεται αναφορά για τα νησιά: Koyun, Hurşit, Fornoz, Eşek, Nergizçik, Bulamaç, Kololimnoz, Keçi, Sakarcılar, Koçbaba κλπ. δηλαδή Αγαθονήσι, Καλόλιμνος, Φούρνοι, Φαρμακονήσι κλπ
Μάλιστα ο Τούρκος βουλευτής σημειώνει ότι "Στα νησιά αυτά είναι έκδηλη η παρουσία των Ελλήνων στρατιωτών και χτυπούν οι καμπάνες των εκκλησιών και κυματίζει η ελληνική σημαία, ενώ σε ένα μόνο από αυτά υπάρχει ένα τζαμί"! .
"Ποιος επέτρεψε τον ελληνικό στρατό να ξαναγυρίσει; Είναι αλήθεια ότι τους επετράπη και γιατί;"ρωτάει.
Αλλά το σημαντικό δεν είναι το λέει ο Τούρκκος βουλευτής, αλλά τι του απαντά ο υπουργός Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου. Ο οποίος ουσιαστικά "πετάει στο καλάθι των αχρήστων" τις συνθήκες που έχει υπογράψει η Τουρκία.
"Ορισμένες από τις νησίδες και τις βραχονησίδες στο Αιγαίο που βρίσκονται ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα συνδέονται με το ιδιοκτησιακό καθεστώς στο Αιγαίο, για το οποίο σήμερα απουσιάζει (σ.σ.: !!!) μια διεθνής συμφωνία για τον καθορισμό των θαλάσσιων συνόρων των δύο χωρών".
Μάλιστα κατηγορεί την Ελλάδα ότι έχει παραβιάσει τόσο την συνθήκη της Λοζάνης όσο και των Παρισίων για τον αφοπλισμό των νησιών του Αιγαίου.
Και υποστηρίζει (και εδώ είναι το ενδιαφέρον) ότι "Η χώρα μας έχει ανοίξει έναν διάλογο με τη γειτονική Ελλάδα για τον καθορισμό των θαλάσσιων συνόρων, ώστε να επιλυθούν τα συνοριακά προβλήματα. Πρόσθεσε ότι η Τουρκία έχει αρχίσει την προσέγγιση αυτή με τη γειτονική χώρα, για το καθεστώς του Αιγαίου, ήδη, από το 1996 και ότι η πολιτική της χώρας βρίσκεται προς αυτήν την κατεύθυνση".
Υπάρχει όντως τέτοιος διάλογος σε εξέλιξη. Απαιταίται άμεση τοποθέτηση του υπουργού Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλου και "φίλου" - κατά δήλωση του ιδίου - του Α.Νταβούτογλου
» Διαβάστε περισσότερα...

"ΥΠΕΡΒΗΚΑΤΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ" "Βομβαρδίζουν" την κυβέρνηση έξι πρώην Α/ΓΕΝ με επιστολή-μπουρλότο στον Α.Σαμαρά


Έξι πρώην Αρχηγοί ΓΕΝ με μια αιχμηρή επιστολή προς τον πρωθυπουργό Α.Σαμαρά, θέτουν μία σειρά κρίσιμων ζητημάτων που άπτονται της πολιτικής Εθνικής Ασφάλειας την οποία έχει επιβαρύνει η πολιτική της κυβέρνησης..
Η επιστολή προς τον πρωθυπουργό υπογράφεται από τους επίτιμους Α/ΓΕΝ Λ.Βασιλικόπουλο, Ε.Λαγάρα, Ε.Στάγκα, Γ.Ιωαννίδη, Δ.Γούση και Κ.Χρηστίδη. Οι Αρχηγοί του επισημαίνουν τα τεράστια προβλήματα που έχουν προκληθεί από την πολιτική εξαθλίωσης που έχει επιβάλει η τρόικα και ζητούν αλλαγή της θέτοντας ζητήματα που άπτονται της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ΕΔ
 
Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:
Αθήνα 23 Απριλίου 2013
Προς τον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως
Κύριον Αντώνιο Σαμαρά
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ
Την 14η Απριλίου του 2011 με αφορμή την σταδιακά αποκαλυφθείσα δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, συνεπεία της επί σειράν ετών κακής διαχειρίσεως των δημοσίων πραγμάτων με τις γνωστές οδυνηρές συνέπειες για τον Ελληνικό λαό, επτά τον αριθμό Επίτιμοι Α/ΓΕΝ απέστειλαν προς τον τότε Πρωθυπουργό ανοικτή επιστολή, δια της οποίας υπέβαλλαν ορισμένες σκέψεις, που τους απασχολούσαν, σχετικά με την ΑΜΥΝΑ της χώρας στο
πλαίσιο της καλπάζουσας οικονομικής κρίσεως.
Ετόνιζαν τότε οι Επίτιμοι Αρχηγοί στην επιστολή τους ότι δεδομένων των διεθνών προβλημάτων στην περιοχή μας και των εξ΄αυτών αυξανόμενων εθνικών απειλών, που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας, οι Ένοπλες Δυνάμεις επιβάλλεται με κάθε θυσία να διατηρηθούν ακμαίες στο πρέπον επίπεδο ισχύος, ως βασικού υποβάθρου στήριξης των απαιτουμένων λεπτών χειρισμών της εξωτερικής μας πολιτικής επί των ζητημάτων αυτών δια της αποτροπής, αλλά
και αποτελεσματικής ενεργούς αντιμετωπίσεως εάν εκ των πραγμάτων παραστεί τέτοια ανάγκη.
Ετονίζετο επίσης στην επιστολή ότι το ηθικό του στρατεύματος αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της μαχητικής του ικανότητος.
Δυστυχώς, φάνηκε έκτοτε εκ των πραγμάτων, ότι οι σκέψεις και οι προβληματισμοί, εκείνοι των Επιτίμων Α/ΓΕΝ ουδόλως επηρέασαν τις κυβερνητικές επιλογές σε ότι αφορά τις περικοπές των δαπανών για τις Ένοπλες Δυνάμεις, είτε αυτές αφορούσαν στο υλικό, είτε αφορούσαν στις αποδοχές
του προσωπικού, οι οποίες με τις αλλεπάλληλες περικοπές και προσαρμογές ήχθησαν στις έσχατες βαθμίδες των ειδικών μισθολογίων του δημοσίου, κατέστησαν ανεπαρκείς και βεβαίως δυσανάλογες και άδικες σε σχέση με το είδος, τους όρους και τις συνθήκες προσφοράς υπηρεσιών εκ μέρους των
στρατιωτικών.
Στο προκείμενο διερωτώμεθα ευλόγως, άραγε τι είδους ηθικό διαμορφώνει στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων η από οικονομικής πλευράς αναφερόμενη μεταχείρισή τους, η οποία ευκόλως θα μπορούσε να εκληφθεί και ως απαξίωση τους.
Επί του ερωτήματος αυτού νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται και πολλή σκέψη προς απάντησή του.
Κύριε Πρωθυπουργέ
Εμείς οι υπογράφοντες την παρούσα και σε σχέση με τα όσα ως άνω επιγραμματικά για το θέμα που πραγματευόμεθα αναφέρουμε, πιστεύουμε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις μας θα πρέπει να τυγχάνουν ιδιαιτέρας προσοχής σε ότι αφορά στο ζήτημα των περικοπών των δημοσίων δαπανών λόγω της
οικονομικής κρίσεως.
Οι όποιες στον τομέα τους περικοπές θα πρέπει να αποφασίζονται με περίσκεψη και προσοχή, ώστε αντί πάσης θυσίας να μην υπερβαίνουν τα όρια διατηρήσεως του αμυντικού δυναμικού της χώρας, το οποίο επιβάλλεται κάθε φορά εκ των πραγμάτων να διατίθεται.
Η πατρίδα μας, αν εξαιρέσουμε τα πρόσφατα χρόνια της ασυδοσίας, ανέκαθεν δεν ήταν πλούσια και τα οικονομικά της ήταν πάντα μίζερα.
Φρόντιζε όμως κατά προτεραιότητα την άμυνά της ώστε να πορεύεται κάθε φορά με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.
Με ιδιαίτερη τιμή
Ναύαρχος ε.α. Λεωνίδας Βασιλικόπουλος ΠΝ,Επίτιμος Α/ΓΕΝ
Ναύαρχος ε.α. Ευάγγελος Λαγάρας ΠΝ,Επίτιμος Α/ΓΕΝ
Ναύαρχος ε.α. Ιωάννης Στάγκας ΠΝ, Επίτιμος Α/ΓΕΝ
Ναύαρχος ε.α. Γεώργιος Ιωαννίδης ΠΝ, Επίτιμος Α/ΓΕΝ
Ναύαρχος ε.α. Δημήτριος Γούσης ΠΝ, Επίτιμος Α/ΓΕΝ
Ναύαρχος ε.α. Κοσμάς Χρηστίδης ΠΝ, Επίτιμος Α/ΓΕΝ 
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοσκόπηση VPRC: Για τους πολίτες ο πολέμιος της διαφθοράς είναι ο Λαϊκός Σύνδεσμος! ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚO ΠΟΣΟΣΤO 13%


Δημοσκόπηση της VPRC που έγινε για λογαριασμό του ("αριστερής" απόκλισης) ραδιοφωνικού σταθμού «Στο Κόκκινο», δίνει τον Λαϊκό Σύνδεσμο-Χρυσή Αυγή να φτάνει το 13% με αναγωγή επί των αναποφάσιστων και τον ΣΥΡΙΖΑ να προηγείται 2,5% της ΝΔ.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το ποσοστό που συγκεντρώνει ο Λαϊκός Σύνδεσμος, αφού ακόμα και με αναγωγή ψηφοφόρων οι ψήφοι του φτάνουν περίπου στο 50% της εκλογικής δύναμης της ΝΔ.
Σε αυτό θα πρέπει να συμπεριλάβουμε ότι ο Λαϊκός Σύνδεσμος λαμβάνει στην κάλπη ποσοστό μέχρι μεταξύ 20 και 40% περισσότερο από αυτό που το δίνουν οι δημοσκοπήσεις και αυτό έγινε και στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις, καθώς οι ψηφοφόροι του αποφεύγουν να δηλώσουν τι θα ψηφίσουν σκεπτόμενοι το κύμα διωγμού που έχει εξαπολυθεί κατά του κόμματος.
Εντυπωσιακό είναι ότι ο Λαϊκός Σύνδεσμος στο ερώτημα "Ποιό κόμμα μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα τη διαφθορά" έρχεται στην δεύτερη θέση! Δηλαδή ούτε οι ψηφοφόροι της ΝΔ πιστεύουν ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την διαφθορά και βλέπουν τον Λαϊκό Σύνδεσμο ως το μοναδικό ανάχωμα κατά της σήψης της χώρας.
Τρίτο έρχεται το κόμμα των "σκληρών" της δεξιάς στα ερωτήματα "Ποιο κόμμα έχει τις καλύτερες προτάσεις για τον τόπο", παίρνει την τρίτη θέση μεταξύ των ερωτηθέντων, όπως και στην ερώτηση "ποιο κόμμα ανταποκρίνεται περισσότερο στις δικές σας ελπίδες - προσδοκίες",
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι αργά, αλλά σταθερά "φορτώνει" τις μπαταρίες του και πάλι, μετά την υποχώρηση που καταγράφηκε από τον περασμένο Δεκέμβριο και συγκεντρώνει το 29,5% των ερωτηθέντων με την Νέα Δημοκρατία ν’ ακολουθεί με 27%.
 
Ανεβασμένα εμφανίζονται και τα ποσοστά του ΚΚΕ που αγγίζει το 7%, ποσοστό ίσο με αυτό του ΠΑΣΟΚ. 
 
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες συγκεντρώνουν το 6% των ερωτηθέντων, η Δημοκρατική Αριστερά το 4,5%, ενώ υπάρχει κι ένα ποσοστό 6% που απάντησε «Άλλο κόμμα».
  
Όσον αφορά τα κατώτερα / ανώτερα όρια εκλογικής επιρροής των κομμάτων, τα ποσοστά έχουν ως εξής: 
 
ΝΔ: 25,5 - 28,5%
ΣΥΡΙΖΑ: 28 - 31%
ΠΑΣΟΚ: 6,2 - 7,8%
Ανεξάρτητοι Έλληνες: 5,2 - 6,8%
Χρυσή Αυγή: 11,9 - 14,1%
ΔΗΜΑΡ: 3,8 - 5,2%
ΚΚΕ: 6,2 - 7,8%
Άλλο κόμμα: 5,2 - 6,8% (Τι είναι το "άλλο κόμμα": Δημιουργία Ξανά, ΛΑΟΣ, Οικολόγοι - Πράσινοι, Ανταρσύα, Ένωση Κεντρώων, ΟΧΙ (Δημ. Αναγέννηση - ΕΠΑΜ), Σύνδεσμος Εθνικής Ενότητας)
Καταλληλότερος ο "Κανένας", ακολουθεί ο Α. Σαμαράς
Στο ερώτημα για το ποιος είναι "καταλληλότερος πρωθυπουργός" το 60,3% απαντά "κανένας", ενώ μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, επικρατέστερος είναι ο Αντώνης Σαμαράς, με ποσοστό 16,6%.
 
Πιο αναλυτικά: 
 
Αντώνης Σαμαράς: 16,6%
Αλέξης Τσίπρας: 9,1%
Ευάγγελος Βενιζέλος: 3,2%
Νίκος Μιχαλολιάκος: 2,6%
Πάνος Καμμένος: 2,5%
Φώτης Κουβέλης: 2,4%
Δημήτρης Κουτσούμπας: 0,7%
Γιώργος Καρατζαφέρης: 0,1%
Όλοι: 0,4%
Κανένας: 60,3%
ΔΓ/ΔΑ: 2,2%
Εικόνα κομμάτων 
 
Στην ερώτηση "ποιο κόμμα μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα τη διαφθορά", οι συμμετέχοντες απαντούν:
 
ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ: 10,1%
Χρυσή Αυγή: 10,1%
ΝΔ: 8,2%
ΚΚΕ: 3,4%
ΠΑΣΟΚ: 1,8%
ΔΗΜΑΡ: 1,5%
Ανεξάρτητοι Έλληνες: 1,3%
Άλλο κόμμα: 0,9%
Κανένα: 59%
Όλα: 0,7%
ΔΓ/ΔΑ: 3,2% 
 
Ακόμη, στην ερώτηση "ποιο κόμμα ανταποκρίνεται περισσότερο στις δικές σας ελπίδες - προσδοκίες", τα ποσοστά έχουν ως εξής: 
 
ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: 11,2%
ΝΔ: 10,5%
Χρυσή Αυγή: 4,4%
ΠΑΣΟΚ: 3,8%
Ανεξάρτητοι Έλληνες: 2,8%
ΚΚΕ: 2,6%
ΔΗΜΑΡ: 2%
Άλλο κόμμα: 1,6%
Κανένα: 58,1%
Όλα: 0,4%
ΔΓ/ΔΑ: 2,5% 
 
Στην ερώτηση "ποιο κόμμα έχει τις καλύτερες προτάσεις για τον τόπο", τα ποσοστά έχουν ως εξής: 
 
ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: 12%
ΝΔ: 10,7%
Χρυσή Αυγή: 4,1%
Ανεξάρτητοι Έλληνες: 3,4%
ΠΑΣΟΚ: 3,1%
ΔΗΜΑΡ: 2,3%
ΚΚΕ: 1,9%
Άλλο κόμμα: 2%
Κανένα: 54,3%
Όλα: 1,3%
ΔΓ/ΔΑ: 5%
» Διαβάστε περισσότερα...

Εναρξη διαδικασιών κατάρτισης προγράμματος προμήθειας Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους το 2018: 100 ΝΕΑ Ή ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ Α/Φ


Την ίδια στιγμή που χθες ΓΕΕΘΑ και Πολεμική Αεροπορία, μιλώντας στην Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών της Βουλής η οποία συνεδρίαζε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έθεταν, έστω ανεπίσημα, θέμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους το 2018 αποκαλύψαμε εχθές την πρόθεση της Ρωσίας να προωθήσει δυναμικά το υπερμαχητικό stealth 5ης γενιάς Τ-50 στην ελληνική αγορά.
Αλλά σίγουρα δεν θα είναι το μόνο και σίγουρα δεν θα έχει τις περισσότερες πιθανότητες επιλογής, καθώς το αεροπορικό Όπλο κυριαρχείται απόλυτα από τους δυτικούς.
Θα απαιτηθεί να ενταχθούν σε υπηρεσία, μεταξύ 2018 και 2021 κατ'ελάχιστον 100 Νέα Μαχητικά Αεροσκάφη λόγω απόσυρσης των F-16 Block30, των Mirage-2000EGM/BGM και των F-4 AUP)άρα θα απαιτηθούν 12-14 δισ. ευρώ για δυτικά αεροσκάφη και περί τα 6 δισ. δολ. για μαχητικά Su-35, 4ης++ γενιάς ή 10 δισ. δολάρια για το Τ-50.
Πόσα έχουν προϋπολογιστεί σήμερα; Ποσό 2.398,760 εκατομμύρια ευρώ το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος κερδίζει μία θέση στις κορυφαίες προτεραιότητες της Αεροπορίας για το ΕΜΠΑΕ 2011-2015, αλλά όχι την κορυφαία: Βρίσκεται στην 12η θέση με τίτλο: "Aπόκτηση αεροσκαφών για αναπλήρωση απωλειών και αντικατάσταση αεροσκαφών β’γενιάς και συναφούς εξοπλισμού Αναβάθμιση υποδομών εγκαταστάσεις υποστήριξης ΝΜΑ (40 σύγχρονών αεροσκαφών)".
Με το ποσό αυτό με το ζόρι αγοράζονται 40 F-16 Adv. και θα πάμε στο 2020 με F-16 και μάλιστα ελάχιστα; Αδύνατον. 
Με την εισαγωγή σε υπηρεσία «στην άλλη πλευρά του λόφου» ενός αν όχι υπερόπλου, εν πάση περιπτώσει ενός αεροσκάφους, όπως είναι το F-35, το οποίο χρήζει «ειδικής αντιμετώπισης» σε μια παραγγελία «μαμούθ» ύψους 16 δισ. $ για τα 100 πρώτα F-35 αρχής γενομένης από το 2017, η απειλή πρόκειται να αλλάξει όλα τα δεδομένα στο Αιγαίο.
Έτσι λοιπόν η ΠΑ θα βρεθεί αντιμέτωπη στο τέλος της δεκαετίας με τουλάχιστον 250 + 100  αεροσκάφη από τα οποία τα 50 εκτιμάται πως θα είναι F-35.
Από όποια πλευρά πάντως και να εξεταστεί ο συσχετισμός, η τουρκική Αεροπορία θα διατηρεί συνεχώς ένα ελάχιστο αριθμό 300+ μαχητικών πρώτης γραμμής.
Ακόμα και αν το 2016 υπάρχει μια πρώτη "αχνή" ανάπτυξη η εύρεση 12-14 δισ. ευρώ είναι ένας χρηματοδοτικός γρίφος.
Αν μιλάμε για νέα μαχητικά, μόνο η αποπληρωμή τους μετά την έναρξη είσπραξης των εσόδων από την πώληση των υδρογονανθράκων θα μπορούσε να αποτελέσει ρεαλιστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα σε μια Ελλάδα που θα βρίσκεται ολοσχερώς οικονομικά κατεστραμμένη.
Από εκεί και πέρα υπάρχει μόνο η λύση των μεταχειρισμένων μαχητικών. Όχι τόσο για να χρησιμοποιηθούν κατά των F-35, αλλά για να εξισορροπηθεί η τεράστια αριθμητική υπεροχή της ΤΗΚ, μέχρι ότου να βρεθούν κεφάλαια προς το 2020 για μια παραγγελία νέων μαχητικών..
Οι προτάσεις είναι συγκεκριμένες: Το μαχητικό F-15E, περίπου 48 μονάδες του οποίου  είναι άμεσα διαθέσιμες από τις ΗΠΑ  λόγω οικονομικών περικοπών, τα Eurofighter του Tranche 1 και πιθανόν να υπάρξει και γαλλική προσφορά για τα Rafale που ήδη υπηρετούν στην γαλλική Αεροπορία. Επίσης υπάρχει η Μοίρα των F-16C/D Block 30 που αποσύρει η USAF από την 132 Πτέρυγα (FW)  με έδρα το αεροδρόμιο Des Moine στην Άιοβα των ΗΠΑ
Τα F-16Block 30/32 της USAF μπορεί να είναι αεροσκάφη που έχουν στη πλάτη τους 20-25 χρόνια υπηρεσίας αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τα Block-30 της ΠΑ από πλευράς ικανοτήτων.
Έχουν δεχτεί συνεχείς δομικές αναβαθμίσεις και εξοπλισμό συστημάτων (χαρακτηρίζονται ως Block 30++) σε σημείο που να θεωρούνται από πολλές απόψεις ιδίων δυνατοτήτων των Block 52+ Advanced Συγκεκριμένα είναι τα μοναδικά F-16 σε υπηρεσία στην USAF με ικανότητα απεικόνισης κινητού χάρτη, διαθέτουν σύστημα αυτοπροστασίας AN/ALQ-213, καθώς και αναβαθμισμένο σύστημα ναυτιλίας Embedded GPS/INS (EGI) με γυροσκόπια λέιζερ.
Σε συνδυασμό με την ικανότητα μεταφοράς του ατρακτιδίου σκόπευσης LITENING III, τα καθιστούν ικανά να χρησιμοποιήσουν κατευθυνόμενα πυρομαχικά Joint Direct Attack Munition (JDAM) και άλλα όπλα που μόνο τα F-16 Block 52+ Advanced μπορούν να μεταφέρουν στο στόλο της ΠΑ.
Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση  αναμφισβήτητα είναι αυτή των Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ. Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η χώρα αυτή του Κόλπου παράγγειλε από τη Γαλλία 20 νέα Mirage 2000-9 και 12 διθέσια 2000-9D.
Η παραγγελία δόθηκε το 1998 και οι  παραδόσεις τους ξεκίνησαν την άνοιξη του 2003 ενώ επιπρόσθετα η Αεροπορία της χώρας προχώρησε σε αναβάθμιση και επιπλέον 30 Mirage 2000EAD στο επίπεδο «-9», τα οποία είχε προμηθευτεί σε προηγούμενη αγορά.
Το επίπεδο του «-9» θεωρείται ανάλογο του «-5» αν όχι παρόμοιο και η διαφορετική ονοματολογία οφείλεται στο γεγονός ότι τα ΗΑΕ είχαν αρχικά αναλάβει το κόστος ανάπτυξης της συγκεκριμένης αναβαθμισμένης διαμόρφωσης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τιμή που ζητούσαν τα ΗΑΕ για κάθε αεροσκάφος –μαζί με τον εξοπλισμό του βλήματα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους συν ατρακτίδια- κυμαινόταν μεταξύ 18 και 20 εκατ. €. Τα αεροσκάφη θεωρούνται σχεδόν καινούργια καθώς έχουν συμπληρώσει ελάχιστο αριθμό πτήσεων και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται θεωρείται ως άριστη.
Η ενίσχυση της ΠΑ με 32 αεροσκάφη «-9» + 30 (εάν η αγορά και των αναβαθμισμένων «-9»ν θεωρηθεί απαραίτητη) θα έδινε στην ΠΑ μια δύναμη 62 αεροσκαφών επιπέδου «-5» που μαζί με τα 25 που υπηρετούν αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να διαμορφωθεί μια συμπαγής και ομοιογενής δύναμη από 87 αεροσκάφη (τέσσερις Μοίρες).
Σε κάθε περίπτωση πάντως η αντιμετώπιση του F-35 εκ των πραγμάτων απαιτεί ένα νέο τύπο αεροσκάφους, αλλά που και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μια λύση που δεν συμβαδίζει με την υπάρχουσα κατάσταση στη χώρα.
Πάντως ότι είναι να γίνει πρέπει να γίνει άμεσα. Η έναρξη παραλαβών σε περίπτωση που αγοραστούν νέα μαχητικά θα γίνει μεν το 2018, αλλά η παραγγελία τους θέλει κατ'ελάχιστο 36 μήνες για έναρξη παραδόσεων. Άρα, συμβόλαιο το 2015, σε 24 μήνες από σήμερα.
Σε διαφορετική περίπτωση, όχι απλά θα τεθούμε υπό καθεστώς γεωστρατηγικής ομηρείας η χώρα, αλλά θα απολεσθούν και τα δικαιώματα σε ΑΟΖ, ενώ θα τεθεί υπό άμεση αμφισβήτηση ακόμα και η ελληνική εθνική κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος...
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger