Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΦΡΕΝΙΤΙΔΑ Κλίμα ένταση από Άγκυρα: 21 παραβιάσεις και παραβάσεις από δεκάδες α/φ και πλοία


Κατακόρυφη αύξηση των παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου και Θαλάσσιου χώρου της Ελλάδας σημειώθηκε από τουρκικά μαχητικά και βέβαια την κορβέτα του τουρκικού Ναυτικού που έπλεε στις Κυκλάδες σήμερα. κινήσεις που ήταν αναμενόμενες των επικείμενων μεθοδευμένων προκλήσεων οι οποίες είχαν υποπέσει στην αντίληψη των Επιτελείων. Τα οποία άλλωστε ήταν προετοιμασμένα για κάτι τέτοιο.
Και όλα αυτά συμβαίνουν μόλις δύο εβδομάδες πριν συνεδριάσει το "Συμβούλιο Συνεργασίας", δηλαδή αυτή η ανώμαλη διυπουργική επιτροπή δύο χωρών, εμπνεύσεως Γιώργου Παπανδρέου και αναβίωσης δια χειρών Δ.Αβραμόπουλου, όπου η μία (Τουρκία) υποβλέπει εδάφη και δικαιώματα της άλλης (Ελλάδα), αλλά κατά τα λοιπά, "συνεργάζονται"!
Συγκεκριμένα οι τουρκικές παραβιάσεις στο FIR Αθήνας την 20η Φεβρουαρίου 2013 έγινε από σχηματισμό 6 μαχητικών αεροσκαφών F-16 της τουρκικής Αεροπορίας, ενώ μεμονωμένες παραβιάσεις έγιναν από 2 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA και 2 ελικόπτερα πιθανόν S-70B6.
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 5 παραβάσεις του FIR και 16 παραβιάσεις του EEX, σε Βόρειο, Κεντρικό και ΝΑ Αιγαίο, ενώ 2 εκ των τουρκικών μαχητικών ήταν οπλισμένα. Όλα τα αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν και αναγνωρίστηκαν (έτσι αναφέρουν πηγές του ΓΕΕΘΑ...) σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική χωρίς να υπάρξουν εμπλοκές.
Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα με τις αεροπορικές παραβιάσεις είχαμε και την παραβίαση των Εθνικών Χωρικών Υδάτων σήμερα το πρωί μεταξύ Μυκόνου και Νάξου.
Πρόκειται για την τουρκική κορβέτα “BOZCAADA” κλάσης D'Estienne d'Orves A69, η οποία κινήθηκε βόρεια της Πάρου και κατόπιν κατευθύνθηκε νότια μεταξύ Ν. Σίφνου – Ν. Αντίπαρου.  
Το τουρκικό σκάφος βρισκόταν συνεχώς υπό παρακολούθηση από μια φρεγάτα και μια πυραυλάκατο του ΠΝ και τελικά εξήλθε από τα Εθνικά Xωρικά Ύδατα στις 14:30.
» Διαβάστε περισσότερα...

Δε θα αφήσουν βραχονησίδα... χωρίς τη γαλανόλευκη!


Μια ομάδα Ηρακλειωτών ξεκίνησε από την Ντία και σκοπεύει να φθάσει ... ως τη Σαμοθράκη!Η αρχή έγινε από την Ντία, όμως οι τέσσερις Ηρακλειώτες είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν ελληνικη βραχονησίδα χωρίς τη γαλανόλευκη σημαία.
Ο Μανόλης Μιζεράκης, ο Αντώνης Τσαπίνος, ο Γιώργος Παπουτσάκης και ο Μανόλης Βαρδάκης αποφάσισαν να μην αφήσουν κανένα να κάμψει το πατριωτικό φρόνημα των Ελλήνων και να εκφράσει ... διεκδικήσεις,
κι έτσι ετοιμάζονται να φθάσουν ... ως και τη Σαμοθράκη, για να μη μείνει καμία ελληνική βραχονησίδα χωρίς ελληνικό "σημάδι".
Στις φωτογραφίες βλέπετε τους τέσσερις Ηρακλειώτες, με φόντο το απέραντο γαλάζιο, να υψώνουν με υπερηφάνεια την ελληνική σημαία, ενέργεια που σκοπεύουν να επαναλάβουν όσες φορές χρειαστεί!


ΦΩΤΟ από το CretaLive

ΦΩΤΟ από το CretaLive
» Διαβάστε περισσότερα...

ΔΙΑΣΩΘΗΚΑΝ 5 ΝΑΥΑΓΟΙ ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ Επιχείρηση διάσωσης από ε/π Aegean Hawk στο Αιγαίο


Τέσσερα άτομα αυστριακής καταγωγής και ένα γερμανικής καταγωγής, οι οποίοι επέβαιναν σε πλωτό που κινδύνευε λόγω εισροής υδάτων, στην περιοχή νότια της νήσου Μήλου διέσωσε το ελικόπτερο ΠΝ 56 (AegeanHawk) του Πολεμικού Ναυτικού, κάτω από αντίξοες συνθήκες ανέμου και κυματισμού.
Όπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), η επιχείρηση έγινε τις βραδινές ώρες της Τρίτης 19 Φεβρουαρίου, ενώ στην περιοχή είχε καταπλεύσει και η Φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ, στο πλαίσιο συνδρομής στην επιχείρηση έρευνας – διάσωσης.
Το ελικόπτερο απογειώθηκε από τη βάση του στο Κοτρώνι και πέταξε απευθείας στη θέση όπου έπλεε το σκάφος που βυθιζόταν ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία περισσυλογής του πληρώματος του.
Τα πέντε άτομα διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ) όπου και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.
Σημειώνεται ότι τα ελικόπτερα της ΔΕΝ διαθέτουν εκπαιδευμένα πληρώματα ικανά να πετάξουν νύχτα και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες στο Αιγαίο και για το λόγο αυτό συνδάμουν όποτε απαιτηθεί με αυταπάρνηση σε δύσκολες επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης μαζί με τα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η απουσία εξειδικευμένου κρατικού φορέα εναέριων μέσων διάσωσης είναι μια διαπιστωμένη έλειψη η υποκαθίσταται από τις ΕΔ οι οποίες φυσικά έχουν ως πρωταρχική αποστολή την εκτέλεση επιχειρήσεων στο πλαίσιο του αμυντικού σχεδιασμού της χώρας.
Όμως η κοινωνική προσφορά του ΠΝ στον τομέα αυτό εδώ και δεκαετίες είναι πραγματικά ανεκτίμητη καθώς έχουν διασωθεί εκατοντάδες άτομα - Έλληνες και αλλοδαποί - που βρίσκονταν σε κίνδυνο στη θάλασσα, σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες πτήσης για τα πληρώματα των ελικοπτέρων που συμβάλουν με τον καλύτερο τρόπο στην ελληνική κοινωνία, για την κάλυψη μια σημαντικής απαίτησης μαζί με τις επιχειρήσεις αερομεταφοράς έκτακτων περιστατικών από νησιά του Αιγαίου!
» Διαβάστε περισσότερα...

ΝΕΟΙ ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΙΣ; Έκκληση του ΟΗΕ για παγκόσμιο συντονισμό


Σήμερα, ο ΟΗΕ (Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών) απηύθυνε έκκληση για τη δημιουργία ενός διεθνούς δικτύου για την παρακολούθηση της απειλής που δημιουργείται από τους αστεροειδείς και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά στη Γη.
Εμπειρογνώμονες από το Γραφείο του ΟΗΕ για Υποθέσεις του Διαστήματος (UNOOSA) που πραγματοποιούν σύνοδο στη Βιέννη δήλωσαν ότι επεξεργάζονται μια πρόταση για μια τέτοια συντονισμένη αντίδραση και σχηματίζουν τώρα δύο ομάδες εργασίας που θα μελετήσουν τον τρόπο άμυνας απέναντι σε μεγάλα αντικείμενα που θα μπορούσαν να συγκρουστούν με τη Γη.
"Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά προετοιμάζοντας τους εαυτούς μας γι' αυτό", δήλωσε ο Λιντλεϊ Τζόνσον, ο οποίος είναι επικεφαλής του προγράμματος για τα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά στη Γη στην αμερικανική υπηρεσία διαστήματος (NASA).
Η 11ήμερη σύνοδος λαμβάνει χώρα ενώ το ενδιαφέρον επικεντρώνεται και πάλι στους κινδύνους από τους μεγάλους αστεροειδείς του διαστημικού χώρου, μετά από την πτώση του μετεωρίτη την περασμένη εβδομάδα στη Ρωσία, αλλά και τον αστεροειδή που πέρασε πολύ κοντά από τη Γη.
Αν και ο μετεωρίτης που κατέπεσε στη Ρωσία εκτιμάται ότι είχε διάμετρο 15 μέτρων, το UNOOSA προετοιμάζεται για αστεροειδείς που είναι μεγαλύτεροι από 1 χιλιόμετρο και θα είχαν παγκόσμιες συνέπειες αν χτυπούσαν τη Γη.
Ωστόσο δεν υπάρχει κίνδυνος να συμβεί αυτό μέσα στα επόμενα 100 χρόνια, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες των Ηνωμένων Εθνών.
Παρ' όλα αυτά, το σχεδιαζόμενο νέο δίκτυο και οι ομάδες εμπειρογνωμόνων θα εκτιμήσουν τις επερχόμενες απειλές και θα ενημερώσουν τις χώρες σχετικά με τα πιθανά αμυντικά σενάρια, δήλωσε ο ειδικός του UNOOSA Σέρχιο Καμάτσο.
Οι επιστήμονες εξετάζουν το ενδεχόμενο να πλήξουν τους αστεροειδείς με πυραύλους για να αλλάξει η τροχιά τους ή να τους ανατινάξουν με πυρηνική βόμβα ως μέτρο έσχατης ανάγκης.
Το σώμα αυτό του ΟΗΕ έχει επίσης ως στόχο να εκπαιδεύσει το κοινό για το τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση που μικρότερα αντικείμενα εισέρχονται στην ατμόσφαιρα, όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα στην κεντρική Ρωσία.
Ο Τζόνσον είπε ότι οι άνθρωποι πρέπει να έχουν γνώσεις σχετικά με τέτοια φαινόμενα, ακριβώς όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι ξέρουν να υποχωρούν για να αποφύγουν ένα τσουνάμι.
"Όταν βλέπουμε μια λευκή λάμψη και μια μεγάλη (συμπύκνωση) λευκού καπνού στον ουρανό πιθανώς δεν είναι καλή στιγμή για να σταθεί κάποιος στο παράθυρο και να το παρατηρεί αυτό, επειδή μπορεί να ακολουθήσει μια έκρηξη", τόνισε.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Αυτό είναι το πρόγραμμα των FREMM: Πότε και ποιες θα παραθοδούν, πόσο θα κοστίσουν


Σταθερές βάσεις θέλει να βάλει η Γαλλία στη συνεργασία με την Ελλάδα τόσο στον ενεργειακό όσο και στον αμυντικό τομέα. Η επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Ελλάδα αποτέλεσε την αρχή της συνεργασίας αυτής η οποία αναμένεται να συνεχιστεί επισκέψεις Γάλλων υπουργών όπως αυτής του υπουργού Άμυνας Jean-Yves Le Drian η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου.
Το θέμα της νέας φρεγάτας είναι ανάμεσα σε αυτά που θα συζητηθούν με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο όπως και το πρόγραμμα της ενοικίασης 4 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2 ύστερα από την αμερικανική κωλυσιεργία αναφορικά με την παραχώρηση δύο αεροσκαφών P-3C από τα αμερικανικό Ναυτικό.
H ενοικίαση επίσης των φρεγατών FREΜΜ θεωρείται πολύ κοντά στην οριστικοποίησή του καθώς οι όροι της ενοικίασης των σκαφών θεωρούνται οι καλύτεροι δυνατοί κάτω από τις συγκεκριμένες οικονομικές συνθήκες που βιώνει τη χώρα ενώ συμφέρει και τη Γαλλία για λόγους που θα αναφερθούν στη συνέχεια.
Όπως μάλιστα αναφέρουν κύκλοι του ΠΝ η προμήθεια των φρεγατών (ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ) από την Ολλανδία το 1979 και 1980 είχε αρχικά το χαρακτήρα της ενοικίασης. Η Ελλάδα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν μπορούσε να δώσει τα υπέρογκα ποσά που απαιτούνταν για την αγορά των δύο μεγάλων σκαφών και έτσι προτιμήθηκε η ιδέα της ενοικίασης. Στη συνέχεια όμως και αφού το ΠΝ διαπίστωσε ότι τα δύο σκάφη ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προχώρησε στην αγορά τους.
Έτσι δεν πρόκειται για την πρώτη φορά που το ΠΝ θα προχωρήσει σε ενοικίαση πολεμικών σκαφών καθώς είναι μια μέθοδος η οποία έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν. Ειδικότερα για το θέμα των φρεγατών FREMM ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σ.Κεδίκογλου επιβεβαίωσε σήμερα και επίσημα από κυβερνητικής πλευράς αυτό που το defencenet.gr αναφέρει από τις 22 Ιανουαρίου ότι δηλαδή ζητήθηκε η ενοικίαση 2 φρεγατών FREMM από το γαλλικό Ναυτικό.
Όπως είπε ο Σ. Κεδίκογλου η ενοικίαση των δύο φρεγατών FREMM αλλά και των τεσσάρων ΑΦΝΣ «Είναι κάτι που τέθηκε από εμάς», προσθέτοντας «γιατί πρέπει να φροντίσουμε την αμυντική μας θωράκιση» και «να εξασφαλίσουμε ότι στο Αιγαίο θα είναι ήρεμα τα νερά».
Ερωτηθείς αν η ενοικίαση αυτή συνδυάζεται και με τη διερεύνηση κοιτασμάτων στην ελληνική ΑΟΖ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε «Θα μπορούσε να συνδυαστεί, μόνον υπό την έννοια ότι οι έρευνες θα γίνουν αποτελεσματικότερα, γρηγορότερα, όταν υπάρχει μία ήρεμη ατμόσφαιρα στο Αιγαίο».
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τα σκάφη που θα ενοικιάσει τον ΠΝ είναι το 3ο και 4o το κατά σειρά τα οποία αρχικά προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό. Ένα ακόμα πλοίο έχει παραδοθεί στο μαροκινό Ναυτικό, ενώ από την ιταλική γραμμή παραγωγής θα ναυπηγηθούν για το ιταλικό Ναυτικό δέκα FREMM.
Το πρώτο σκάφος η Aquitaine βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό ενώ το δεύτερο ηNormandie πραγματοποιεί την περίοδο αυτή δοκιμές λίγο πριν ενταχθεί στο γαλλικό Ναυτικό. Το τρίτο σκάφος κατά σειρά είναι η φρεγάτα που έχει παραγγείλει το Μαρόκο με αποτέλεσμα τα πρώτα διαθέσιμα  σκάφη να είναι το 4 και 5 κατά σειρά τα οποία προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό ως Provence και Languedoc αντίστοιχα.
Αυτές οι δύο θα είναι οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού. Η πρώτη θα παραδοθεί το 2015 και η δεύτερη το 2017 (ίσως και τα τέλη του 2016 αν κριθεί ότι πρέπει να επιταχυνθεί ο ρυθμός ναυπήγησης).
Σε ότι αφορά το θέμα του κόστους σύμφωνα με εκτιμήσεις οι όροι ενοικίασης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα συμφέροντες προς την ελληνική πλευρά.
Έτσι πιο συγκεκριμένα αυτό αναμένεται να κυμανθεί κάτω των 40 εκατ. € το χρόνο ανά σκάφος κάτι που μεταφράζεται σε 3 εκατ. € το μήνα ανά σκάφος. Με δεδομένο το κόστος των σκαφών  έτσι όπως είχε περιγραφεί κατά την επίσκεψη του προέδρου της DCNS το Φεβρουάριο του 2011 και της συνάντησης του με τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο αυτό είχε ανέλθει στα 750+ εκατ. €. Έτσι με βάση την πρόταση ενοικίασης το κόστος ενοικίασης των σκαφών για 20 χρόνια πέφτει κάτω από τα 750 εκατ. €.
Σημασία έχει πως τα χρήματα αυτά δε θα επιβαρύνουν τον αμυντικό προϋπολογισμό καθώς θα εγγραφούν στον λειτουργικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης, ενώ οι όροι της τακτικής αποπληρωμής του μισθώματος μπορούν και θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης, μεταξύ των δύο μερών.  Να σημειωθεί ότι  και σύμφωνα με πληροφορίες το μίσθωμα μπορεί να καταβάλλεται και ανάλογα των εκάστοτε ταμειακών διαθεσίμων του προϋπολογισμού.
Στο σημείο εκείνο –και εάν το ΠΝ δεν έχει αγοράσει στο μεταξύ τα σκάφη εφόσον τα οικονομικά το επιτρέψουν- μπορεί είναι να διακόψει το μίσθωμα είτε να το ανανεώσει περιλαμβάνοντας και το κόστος αναβάθμισης των σκαφών με το οποίο ούτος ή άλλως θα ερχόταν «αντιμέτωπο».
Να σημειωθεί ότι  από το 5ο σκάφος –δηλαδή αυτό που θα περιέλθει τελικά σε ελληνική υπηρεσία- προγραμματίζεται η τοποθέτηση του ραντάρ EMPAR στη θέση του Heracles, μετά το 2020.
Διαμορφώνονται έτσι δύο εναλλακτικές: Είτε από τα ελληνικά σκάφη θα διαθέτουν το ένα το Heracles και το άλλο EMPAR είτε το PNB θα προτιμήσει για λόγους ομοιοτυπίας το Heracles και στα δύο, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει και το αντίθετο με το EMPAR. Πάντως και το τέταρτο σκάφος θα διαθέτει τις καλωδιώσεις για το ραντάρ EMPAR κροτώντας ανοικτές  έτσι όλες τις πιθανές επιλογές για το ΠΝ.
Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση των σκαφών αυτή θεωρείται συμβατή με τις απαιτήσεις του ΠΝ εκτός του επιστέγου με τους εκτοξευτές των MICA VL, οι οποίοι δεν θα τοποθετηθούν, αφού οι ASTER 15 και ASTER 30 θεωρούνται υπεραρκετοί. Για το θέμα των SCALP-NAVAL τα βλήματα αναμένεται να τοποθετηθούν σε δεύτερο χρόνο στα σκάφη, χωρίς να αποκλείεται η εξαρχής τοποθέτησή τους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως λόγω του κατεπειγόντως του προγράμματος για τα δύο πρώτα πλοία, οι ελληνικές βιομηχανίες δεν θα εμπλακούν άμεσα στα πλοία που ήδη ναυπηγούνται για το γαλλικό Ναυτικό, αλλά θα τους δοθεί απ'ευθείας από την DCNS υποκατασκευαστικό έργο από τα γαλλικά ναυπηγεία για άλλα σκάφη που παράγουν αυτά όπως η οικογένεια των κορβετών Gowind, των ελικοπτεροφόρων Mistral, αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και φυσικά συμβόλαια συντήρησης κλπ.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πλοία και οι δυνατότητές τους είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να καταρρίψουν οτιδήποτε πετάει σε ακτίνα 125 χλμ που είναι η ακτίνα δράσης των ASTER 30. Δηλαδή και 70 μίλια νότια του Καστελόριζου να πλέει μπορεί να καταρρίψει οτιδήποτε πετά πάνω από το νησί...
Δείτε ένα βίντεο με το πρώτο πλοίο της κλάσης...

» Διαβάστε περισσότερα...

ΑΠΟ ΣΜΥΡΝΗ ... ΜΥΚΟΝΟ! Τουρκική κορβέτα κάνει "κρουαζιέρα" στις Κυκλάδες - Στοχοποιήθηκε από σκάφη του ΠΝ



Τρεις ημέρες μετά τους εναγκαλισμούς Δ.Αβραμόπουλου και Α.Νταβούτογλου στην Τουρκία και των δηλώσεων του πρώτου περί "απλών ψυχολογικών προβλημάτων στις ελληνοτουρκικές σχέσεις", η τουρκική κορβέτα “BOZCAADA”, προερχόμενη από το λιμάνι της Σμύρνης, εισήλθε την 20η Φεβρουαρίου (11:00) σε Εθνικά Χωρικά Ύδατα μεταξύ Μυκόνου και Νάξου.
Στη συνέχεια με δυτική πορεία κινήθηκε βόρεια Ν. Πάρου και κατόπιν με Νότια πορεία μεταξύ Ν. Σίφνου – Ν. Αντίπαρου και εξήλθε από τα Εθνικά Xωρικά Ύδατα στις 14:30 μεταξύ Ν. Μήλου και Ν. Φολέγανδρου.
Το τουρκικό σκάφος παρακολουθείται από δύο σκάφη του ΠΝ μια πυραυλάκατο και μια φρεγάτα. τα οποία φυσικά την έχουν εγκλωβίσει μα τα συστήματα ελέγχου πυρός, αφού αυτό που κάνει απέχει πολύ από την "αβλαβή διέλευση". 
"Να απαντηθεί η πρόκληση με όσο πιο καθαρό τρόπο γίνεται" είναι η εντολή από το ΥΠΕΘΑ...
Η κορβέτα είναι κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό.
Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο του 2009 είχε αφήσει "ενθύμιο" το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελόριζο.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωση της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25 (προφανώς είναι αυτό που βρίσκεται τώρα κολλημένο στον ύφαλο). Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από  2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλιστ.
» Διαβάστε περισσότερα...

Κεδίκογλου: Ζητήσαμε φρεγάτες και ΑΦΝΣ από τη Γαλλία


Με δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha Radio, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου, δήλωσε ότι κατά τη χθεσινή επίσκεψη του προέδρου Φρανσουά Ολάντ στην Αθήνα, η ελληνική πλευρά υπέβαλλε αίτημα στη Γαλλία για την ενοικίαση δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.
Το αίτημα υποβλήθηκε με σκοπό την ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, ενόψει της επικείμενης ανακήρυξης (;) της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).
Αν και τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, μέχρι σήμερα, αναφέρθηκαν στο ενδεχόμενο ενοικίασης φρεγάτας τύπου FREMM, εν τούτοις, υφίσταται αντικειμενική δυσκολία στην εξασφάλιση φρεγατών του τύπου για ενοικίαση στην Ελλάδα. Ο λόγος είναι, ότι το γαλλικό Ναυτικό διαθέτει σήμερα μία μόνο FREMM, την D650 Aquitaine την οποία και ενέταξε σε υπηρεσία στις 23 Νοεμβρίου 2012.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη φρεγάτα πριν δυο εβδομάδες, πραγματοποίησε βολή αντιαεροπορικού κατευθυνόμενου βλήματος ASTER 15 στο πλαίσιο του προγράμματος επιχειρησιακών δοκιμών – εκπαίδευσης του γαλλικού ναυτικού.
Η δεύτερη φρεγάτα του τύπου D651 Normandie πρόκειται να παραδοθεί στο γαλλικό ναυτικό τον Μάιο του 2014, ενώ μέχρι το 2022 πρόκειται να παραδοθούν άλλες εννιά φρεγάτες του τύπου, εκ των οποίων οι δύο τελευταίες (ημερομηνίες 2021 και 2022) θα είναι της έκδοσης FREDA αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.
Συνεπώς πιο πιθανό θα είναι η παραχώρηση προς ενοικίαση, δύο φρεγατών του τύπου Lafayette, εκ των οποίων πέντε βρίσκονται σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό.
Όσον αφορά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ), οι επιλογές θεωρητικά είναι τρεις: Τα Dassault Falcon 50 εκ των οποίων η Αεροπορία του γαλλικού Ναυτικού αξιοποιεί επιχειρησιακά τέσσερις μονάδες, τα Dassault Falcon 20 (σε υπηρεσία πέντε μονάδες) και τα Breguet Atlantic που 22 αεροσκάφη επιχειρούν με δύο μοίρες της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας.
Με βάση το δεδομένο ότι η ελληνική απαίτηση αφορά τέσσερα αεροσκάφη, η πιθανότητα αυτά να είναι του τύπου Breguet Atlantic, εμφανίζεται τουλάχιστον σε αριθμητικό επίπεδο, εξαιρετικά ενισχυμένη.
» Διαβάστε περισσότερα...

"ΔΥΝΑΤΑ" ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ Εκλεισε δύο "οικόπεδα" η Τotal στην Κύπρο - "Πακέτο" θέλει η Γαλλία ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου


Η γαλλική Total θα προχωρήσει το 2014 σε εξορύξεις για φυσικό αέριο στην κυπριακή ΑΟΖ, αλλά προτίθεται να τρυπήσει και βαθύτερα για τον εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου, σύμφωνα με πληροφορίες. Η Total, η οποία πήρε τα δικαιώματα για διερευνητικές γεωτρήσεις στα οικόπεδα 10 και 11 της κυπριακής ΑΟΖ, θα τρυπήσει και για πετρέλαιο.
Ο υπουργός Εμπορίου της Κύπρου Νεοκλής Συλικιώτης, μετά από συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της Total στη Μέση Ανατολή, ανέφερε ότι εντός των ημερών η εταιρεία θα καταθέσει 24 εκατ. ευρώ για τα δικαιώματα υπογραφής των συμβολαίων και παράλληλα θα υποβάλει το αρχικό της πλάνο για τις σεισμογραφικές έρευνες και τις εξορύξεις.

Σύμφωνα με τον κ. Συλικιώτη, κατά τη συνάντηση, ενημερώθηκε ότι η Total θα προχωρήσει στις διαδικασίες για άνοιγμα γραφείων της στην Κύπρο, καθώς και για την πορεία υλοποίησης των υποχρεώσεων της εταιρείας που πηγάζουν μέσα από το συμβόλαιο αναλογικού καταμερισμού που υπεγράφη με την Κυπριακή Δημοκρατία.

Ο υπουργός Εμπορίου αποκάλυψε, επίσης, ότι η κυβέρνηση μετά από αίτημα της Noble έδωσε το πράσινο φως στην αμερικανική εταιρεία να παρουσιάζει τα σεισμογραφικά δεδομένα σε άλλες εταιρείες.
Η γαλλική Total, έχει μπει πολύ δυνατά στο παιχνίδι των υδρογονανθράκων και στην Ελλάδα και αυτό μόνο ως θετική εξέλιξη μπορεί  να χαρακτηριστεί ενώ συμμετέχει και στην πρόταση προς την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν για την επιλογή του αγωγού ΤΑΡ, αφού οι μεν αμερικανικές εταιρείες έχουν (βασικά οι Shell και Exxon) στενές σχέσεις με την Τουρκία, οι δε ρωσικές υποψηφιότητες αντιμετωπίζουν σοβαρά πολιτικά προβλήματα και αντιδράσεις από πλευράς δυτικών.
Άλλωστε το παιχνίδι έχει να κάνει με την προσπάθεια μείωσης της εξάρτησης των Ευρωπαίων από τα ρωσικά κοιτάσματα υδρογονανθράκων, ειδικά του φυσικού αερίου και αυτό "πουλά" η Ελλάδα ως προοπτική αυτή την στιγμή
Η Τοtal έχει εξελιχθεί σε μεγάλο "παίκτη" στα ενεργειακά της Μεσογείου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, καθώς έχει μετά την αλλαγή του καθεστώτος αναλάβει την διαχείριση και εκμετάλλευση τεράστιων κοιτασμάτων στην Λιβύη, ενώ "παίζει δυνατά" και στο Ιράκ.
Η χθεσινή επίσκεψη Φ.Ολαντ, είχε άμεση σχέση με την προοπτική η Total να παίξει τον κυρίαρχο ρόλο στα συμβόλαια εξόρυξης που θα μοιραστούν την επόμενη πενταετία στην Ελλάδα σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων. Ρόλο που φαίνεται ότι κερδίζει και στην Κύπρο.
Η Τotla θεωρείται politicaly correct και έχει ισχυρό γεωστρατηγικό αλλοθι για την Ελλάδα έναντι των ΗΠΑ. ΣΕ ΤΕΛΙΚΉ ΑΝΆΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ, ειτε "ρωσική" γάτα, είτε "γαλλική" γάτα το θέμα είναι να πιάνει "ποντίκια" στην ΑΟΖ
» Διαβάστε περισσότερα...

Δύο πάπιες στη λίμνη του Αιγαίου φέρνει ο Ολλάντ


Πολλών δισεκατομμυρίων ακριβά πολεμικά πλοία σε μια στενή θάλασσα, όπλα που ελέγχονται από τον υπολογιστή για να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη σκέψη, άρτια εκπαιδευμένοι διοικητές που αναλαμβάνουν το τεχνικό έργο της ανάπτυξης αυτών των διαβολικών συστημάτων, θα οδηγήσουν στο σχεδόν αναπόφευκτο - τη ναυτική κυριαρχία της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Φρεγάτα Aquitaine (Marine Nationale)Η Τουρκία κατασκευάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα έναν πολεμικό στόλο, ο οποίος θα μπορούσε ακόμη να καταναυμαχήσει και τον Ρωσικό Στόλο, όπως ανέφεραν πρόσφατα Ρώσοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες. Η Τουρκία ενισχύει ραγδαία τις στρατιωτικές της ικανότητες - και έτσι ανησυχεί τους γείτονές της. Η Ελλάδα έχει μέχρι στιγμής αντιδράσει πολύ συγκρατημένα, λόγω κυρίως των δημοσιονομικών θεμάτων. Μια νέα έκθεση από το Πεντάγωνο στην Αθήνα προειδοποιεί για τις επικίνδυνες φιλοδοξίες της Άγκυρας για να γίνει μια περιφερειακή δύναμη. Θα απολέσει η Ελλάδα σε λίγα χρόνια την κυριαρχία στο Αιγαίο;
Η Γαλλία φιλοδοξεί να μισθώσει δύο φρεγάτες FREMM στην Ελλάδα. Αυτά τα υψηλής τεχνολογίας πλοία θα μπορούσαν να υπερασπιστούν σύντομα τα ελληνικά συμφέροντα στην περιοχή της Μεσογείου - πολύ σύντομα. Πρόκειται για δύο πλοία που αναμένεται να αναβαθμίσουν κατακόρυφα τις δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου της Αθήνας, ο Γάλλος Πρόεδρος Ολλάντ κατά τη διάρκεια της επίσημης σημερινής επίσκεψης στη Αθήνα, αναμένεται να συζητήσει το θέμα με την ελληνική κυβέρνηση. Νωρίτερα υπογραμμίστηκε από την στρατιωτική ηγεσία η ανάγκη κτήσης αυτών των πλοίων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η γαλλική προσφορά είναι για δύο πλοία που έχουν ήδη κατασκευαστεί. Οι φρεγάτες Normandie και Aquitaine θα ενισχύσουν τις ελληνικές φιλοδοξίες για την εξόρυξη φυσικού αερίου και πετρελαίου στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Με την προμήθεια των δύο υπερσύγχρονων πλοίων, το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορούσε να προχωρήσει στον τόσο απαραίτητο εκσυγχρονισμό του απαρχαιωμένου δυναμικού του και να εισέλθει μαζί με τα υπερσύγχρονα υποβρύχια του σε μια νέα εποχή ναυτικών επιχειρησιακών εφαρμογών.
Μια γενιά πριν - με εξαίρεση ένα αεροπλανοφόρο με ικανότητες εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης και περιπολίες μαχητικών αεροσκαφών - η εμβέλεια ενός τυπικού πλοίου αντιαεροπορικής άμυνας ήταν μεταξύ 20 και 30 μιλίων (32 - 48 χιλιομέτρων). Παρά το γεγονός ότι ορισμένα από τα συστήματα ραντάρ ήταν ικανά να ανιχνεύσουν τις απειλές στον εναέριο χώρο σε μεγάλες αποστάσεις, η ικανότητα των πλοίων για την αποτελεσματική αντιμετώπισή των εναέριων απειλών ήταν σχετικά περιορισμένη.
Επιπλέον, η έννοια της αεράμυνας διέφερε από χώρα σε χώρα, ένα γεγονός που είχε επίπτωση στην ανάπτυξη των αντί αεροπορικών συστημάτων για τα πολεμικά πλοία, κάτι που εξακολουθεί να είναι εμφανές μέχρι τις μέρες μας. Για πολλά χρόνια, η αεράμυνα περιοχής θεωρήθηκε ως μια δραστηριότητα των Ναυτικών με ικανότητα ανάπτυξης σε Ωκεανούς, ενώ για τα Ναυτικά με ικανότητα ανάπτυξης σε παράκτιες περιοχές δεν θεωρούντο απαραίτητο συστατικό. Αυτό αλλάζει.
Ενώ πολλές κατηγορίες των σύγχρονων πολεμικών πλοίων έχουν ικανότητα αεράμυνας για ένα σημείο, η ευθύνη για τη διαφύλαξη μιας ολόκληρης ναυτικής δύναμης από εναέριες απειλές και υπερηχητικά όπλα - βρίσκεται σε έναν σχετικά μικρό αριθμό των μάχιμων μονάδων επιφανείας με ανάλογα συστήματα αεράμυνας υψηλής τεχνολογίας. Ορισμένα από τα υψηλής τεχνολογίας συστήματα είναι ικανά να παρέχουν βαλλιστική πυραυλική άμυνα, άλλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον στόχων που δεν φαίνονται από τους αισθητήρες των πλοίων.
Το υπό διαπραγμάτευση εξοπλιστικό πρόγραμμα των πλοίων επιφανείας της κατηγορίας FREMM για το Πολεμικό Ναυτικό αναμένεται να προσδώσει στο ΠΝ αλλά και στο ευρύτερο ελληνικό δόγμα του αεροναυτικού πολέμου την σύγχρονη εναέρια διάσταση.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Φοβάται τουρκική προβοκάτσια μετά τη γαλλική στήριξη εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων


Τουρκική προβοκάτσια φοβάται η ελληνική κυβέρνηση μετά και τη στήριξη που εξέφρασε η Γαλλία για την ανακήρυξη της ΑΟΖ και την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων. Επιτελείς του Πενταγώνου έχουν λάβει εντολή να παρακολουθούν εντατικά τις κινήσεις της Άγκυρας, καθώς το περιβάλλον «ελλοχεύει κινδύνους» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Τόσο από στρατιωτικές όσο και από διπλωματικές πηγές εκφράζονται φόβοι πώς οι Τούρκοι δεν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια στις χθεσινές δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ότι, «η Ελλάδα έχει δικαίωμα να ανακηρύξει ΑΟΖ και θα το κάνει με τις σωστές κινήσεις που απαιτούνται». Πόσο μάλλον όταν εκφράστηκε η απόλυτη στήριξη του Ολάντ στην ανακήρυξη της ΑΟΖ με συμμετοχή της Γαλλίας στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων.
Ήδη, οι Τούρκοι έδειξαν την ενόχληση τους σχεδόν την ίδια στιγμή που Σαμαράς και Ολάντ μιλούσαν για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων της ελληνικής ΑΟΖ.
Στην ιστοσελίδα του Γενικού Επιτελείου «σηκώθηκαν» δύο ανακοινώσεις που έκαναν λόγο για δήθεν παραβιάσεις του εναερίου χώρου τους και των χωρικών τους υδάτων. «Ελληνικό αεροσκάφος C-27J παραβίασε τον εναέριο χώρο μας για 1 λεπτό νοτιοδυτικά την χερσονήσου Datca», υποστήριζε στην μία ανάρτηση του το Τουρκικό Επιτελείο, ενώ στη δεύτερη ανέφερε πώς, «σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής παραβίασε τα χωρικά μας ύδατα δυτικά της επαρχίας Didim».
Στρατιωτικές πηγές χαρακτηρίζουν τις αναρτήσεις αυτές ως «προειδοποιητικές βολές», ενώ σημειώνουν πώς την περίοδο αυτή οι Τούρκοι πραγματοποιούν ανθυποβρυχιακές ασκήσεις στο νότιο Αιγαίο, προγραμματίζουν νέες και θέλουν εντός του Μαρτίου να «βγάλουν» το νέο ερευνητικό σκάφος τους στο Αιγαίο για σεισμικές έρευνες.
«Μία αύξηση της έντασης στο Αιγαίο είναι πολύ πιθανή», τόνισε ανώτατος αξιωματικός του Πενταγώνου, μη αποκλείοντας ακόμη και «θερμό επεισόδιο». Η νυχτερινή «διείσδυση» τουρκικού ελικοπτέρου στην Κάλυμνο δεν ήταν τυχαία, ούτε μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός πώς μετά από επίσημες ανακοινώσεις για την ΑΟΖ από Έλληνες αξιωματούχους η Άγκυρα απαντά σε υψηλό τόνο εκφράζοντας απειλές και εγείροντας νέες αξιώσεις σε βάρος της Ελλάδας.  
Ο Αντώνης Σαμαράς έχει ζητήσει συνεχή ενημέρωση για τις τουρκικές κινήσεις και αναμένει την αντίδραση της Άγκυρας για το θέμα της ΑΟΖ ειδικά μετά τις κοινές δηλώσεις με τον Ολάντ. Αυτός είναι και ο λόγος που έσπευσε να πεί πώς «προσανατολισμός της Ελλάδας είναι η φιλία με την Τουρκία, αλλά ορισμένες συμπεριφορές δεν βοηθούν».
Μήνυμα επίσης στην Τουρκία ήταν και το ότι, «θα κινηθούμε βάσει του διεθνούς δικαίου που έχουμε υπογράψει», ενώ τα ελληνικά κοιτάσματα «αποτελούν πλουτοπαραγωγικές πηγές για την Ευρώπη». Με λίγα λόγια ο Σαμαράς διεμήνυσε στην Άγκυρα πώς η Ελλάδα έχει τη στήριξη των ισχυρών της Ευρώπης για να ανακηρύξει ΑΟΖ και να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων της. Μετά επιχειρήματα αυτά θα μεταβεί στην Τουρκία στις 4 και 5 Μαρτίου για το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας.
» Διαβάστε περισσότερα...

"ΑΝΕΜΟΣ" ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Μετά την "συνεκμετάλλευση" του Ολάντ επανέρχονται οι Καταριανοί για το Ελληνικό


Αυξάνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Μετά την επίσκεψη του Φρανσουά Ολάντ στην Αθήνα, ο οποίος εμφάνισε τη Γαλλία ως στρατηγικό εταίρο της Ελλάδας στην αξιοποίηση των υδρογονανθράκων της ελληνικής ΑΟΖ και έτοιμη να μπει δυναμικά στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, το Κατάρ επανέρχεται και δείχνει και πάλι ενδιαφέρον για την έκταση του Ελληνικού.
Κυβερνητικές πληροφορίες αναφέρουν πώς κατά το πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο Κατάρ συμφωνήθηκε το κρατίδιο να επαναφέρει την πρόταση του για την επένδυση στο Ελληνικό. Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν πώς υπεγράφησαν και οι απαραίτητες ρήτρες εμπιστευτικότητας που προβλέπει η διαδικασία, προκειμένου να μην τα «βροντήξουν» και πάλι οι Καταριανοί και αποσύρουν το επενδυτικό ενδιαφέρον τους από την Ελλάδα.
Το Κατάρ λοιπόν θα είναι ο τέταρτος «παίκτης» στο deal που σχεδιάζεται για το «φιλέτο» του Ελληνικού, καθώς έχουν εκφράσει ενδιαφέρον η αγγλική London & Regional Properties, η ισραηλινή Elbit Cochin και ο όμιλος Λάτση με την Lamda Development.
Οι πληροφορίες για την «επαναφορά» του Κατάρ έρχονται λίγο μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Αθήνα, ο οποίος εμφανίσθηκε να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στις επενδύσεις στην Ελλάδα. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει το ενδιαφέρον του Ολάντ για τους υδρογονάνθρακες της ελληνικής ΑΟΖ.
Έφτασε μάλιστα στο σημείο ο Γάλλος Πρόεδρος να μιλήσει για «συνεκμετάλλευση» των υδρογονανθράκων, ενώ το Παρίσι είναι δεδομένο πλέον πώς θα στηρίξει και στρατιωτικά την Ελλάδα (σ.σ. με το αζημίωτο εννοείται) προκειμένου να γίνουν με ασφάλεια οι διαδικασίες εξόρυξης των ελληνικών φυσικών πόρων. Στον τομέα αυτό η γαλλική «Total» εμφανίζεται «μπροστάρης». Η Γαλλία προσφέρει για το σκοπό αυτό δανεικά δύο φρεγάτες και τέσσερα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.
Πέραν των υδρογονανθράκων γαλλικό ενδιαφέρον υπάρχει για το 17% της ΔΕΗ που πρόκειται να πουληθεί, ενώ το ενδιαφέρον γαλλικών κολοσσών (EDF) επικεντρώνεται και σε άλλες επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας, όπως και στις μεταφορές (ΕΡΓΟΣΕ -αεροδρόμιο στο Καστέλι, αυτοκινητόδρομοι), ενώ παραμένει και το ενδιαφέρον της Suez για τις εταιρείες ύδρευσης, όπου η γαλλική εταιρεία ελέγχει ήδη ποσοστό της ΕΥΑΘ.
Ωστόσο, καλό το επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως και αναμφισβήτητα θετική η στήριξη της Γαλλίας, το θέμα είναι όμως η Ελλάδα να μην «παραδοθεί» μετά τους δανειστές στους… επενδυτές. Η δήλωση του Ολάντ για «συνεκμετάλλευση» των υδρογονανθράκων και η απαίτηση του Κατάρ για απευθείας διακρατικές συμφωνίες, που θα προβλέπουν επί της ουσίας έναν ιδιότυπο «φορολογικό παράδεισο» στο Ελληνικό (όπως θέλουν οι Σείχηδες), είναι κάτι που δημιουργεί προβληματισμό και ανησυχία. Ιδίως για τους υδρογονάνθρακες «συνεκμετάλλευση» σημαίνει γεωστρατηγική υποχώρηση…  
» Διαβάστε περισσότερα...

ΑΟΖ ΜΕ ΑΒΑΚΕΣ ΤΟΥ Β'ΠΠ; Mεταχειρισμένα αμερικανικά AAV-7 και ρωσικά BMP-3 υποψήφια για ... δωρεά!


Μια καλή ευκαιρία για απόκτηση επιτέλους από τους Έλληνες Πεζοναύτες τεθωρακισμένων αμφίβιων οχημάτων, προσφέρεται από δύο προγράμματα φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους. Το ένα είναι το πρόγραμμα αντικατάστασης των αμερικανικών AAV-7 στις ΗΠΑ και το δεύτερο είναι το πρόγραμμα των SHORADS που οπως φαίνεται, όποτε καταλήξει, θα κατακυρωθεί στην Ρωσία
Το AAV-7 έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ σε όλα τα πεδία μαχών που πολέμησαν οι αμερικανοί Πεζοναύτες αλλά πλέον το όχημα θεωρείται ξεπερασμένο ιδίως στον τομέα της θωράκισης όπου αποδεδειγμένα υστερεί έναντι νεότερων σχεδιάσεων.
Αντίθετα το ζήτημα του νέου αμφίβιου τεθωρακισμένου Expeditionary Fighting Vehicle  αναβλήθηκε επανειλημμένως. Με εκτιμώμενο κόστος 17 εκ $ ανά μονάδα ήταν αδύνατον να αντικαταστήσουν το στόλο των 1000 περίπου AAV-7 μέχρι που τελικά το πρόγραμμα ακυρώθηκε οριστικά στις αρχές του 2011, αλλά τώρα προχωρά ταχύτατα.


Έλληνες πεζοναύτες διανύουν τη δική τους.. Οδύσσεια στην αναζήτηση ενός αμφίβιου τεθωρακισμένου που θα τους απαλλάξει από τα εντελώς απαρχαιωμένα ΑΒΑΚ που χρονολογούνται από το Β ΠΠ.
Με το πρόγραμμα να έχει προτεραιότητα στο πλαίσιο υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων σε ΕΜΠΑΕ εδώ και περίπου μια δεκαετία, δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει σε φάση υλοποίησης αποστερώντας στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών τη δυνατότητα να κινηθεί από τα πλοία της στην ακτή απόβασης.

Απεναντίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να πραγματοποιεί κλασικές αμφίβιες επιχειρήσεις με ΑΒΑΚ οι οποίες είναι αργοκίνητες, αναξιόπιστες και δεν προσφέρουν κανενός είδους προστασία σε εχθρικά πυρά για το προσωπικό που μεταφέρουν.
Το πρόγραμμα απόκτησης BMP-3 το οποίο είχε επιλεγεί για τον εξοπλισμό της 32 ΤΑΞ/ΠΝ αλλά και των Μηχανοκίνητων Μεραρχιών Πεζικού του ΕΣ, ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2007 από το ΚΥΣΕΑ, αλλά δεν ευοδώθηκε.

Σήμερα σε αντικατάσταση των BMP-3HEL, τουλάχιστον μερικώς, έχει προταχθεί η προμήθεια συστημάτωγν SHORADS για την αντικατάσταση των παλαιών OSA A/K

Η απαίτηση για προμήθεια νέων συστημάτων εγγύς αεράμυνας SHORADS για τον ΕΣ, ήδη συνδυάζεται από το ΓΕΣ με την προμήθεια μικρού αριθμού BMP-3, αλλά ως αντισταθμιστικά με δεδομένο ότι τα οχήματα είναι τα μόνα που μπορούν να παραδοθούν σε μικρό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι Έλληνες πεζοναύτες πρέπει να αποκτήσουν επειγόντως αμφίβιο τεθωρακισμένο, από όπου και όποιο κρίνουν ότι είναι συμφερότερο επιχειρησιακά ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ.


Με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις να αυξάνονται γεωμετρικά μετά την επέκταση των ελληνικών συμφερόντων λόγω της ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο, οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι έλληνες Πεζοναύτες) έχουν προτεραιότητα σε ενίσχυση μέσων και δυνατοτήτων, οι οποίες έχουν συσσωρευτεί και αναμένεται να κορυφωθούν την επόμενη 5ετία λόγω, απαξίωσης των χρησιμοποιούμενων μέσων (ΑΒΑΚ) που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη μεταφορά των ελλήνων πεζοναυτών στις αμφίβιες επιχειρήσεις. 






» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger