Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Στην 6η θέση παγκοσμίως το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό! (ΒΙΝΤΕΟ)




Μια σημαντική αναγνώριση για το Πολεμικό μας Ναυτικό ήρθε από την έγκυρη διεθνή ιστοσελίδα STRATEGYPAGE:Σύμφωνα με  βάση δεδομένων με τα σαράντα (40) ισχυρότερα ναυτικά στον κόσμο  το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό κατέχει την 6η  θέση!
Η κατάταξη έχει γίνει σύμφωνα με την ποιότητα του προσωπικού και του υλικού θεωρώντας σαν βάση αξιολόγησης ότι το Ναυτικό των ΗΠΑ κατέχει την πρώτη θέση.  Στην δεύτερη θέση είναι η Μ. Βρετανία, στην Τρίτη το Ισραήλ, στην τέταρτη ο Καναδάς, στην πέμπτη  η Ιαπωνία και την έκτη ισοβαθμούν η Ελλάδα, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Αυστραλία. Η Τουρκία βρίσκεται στην 24η θέση.

» Διαβάστε περισσότερα...

ΑΥΣΤΗΡΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΚΙΝΑ «Η Ιαπωνία να μείνει μακριά από τη ζώνη ασφαλείας – Την επόμενη φορά θα απαντήσουμε»


Σε σαφή προειδοποίηση κατά της Ιαπωνίας να μείνει «μακριά από την ζώνη ασφαλείας των πολεμικών της σκαφών» προχώρησε η Κίνα μέσω του κρατικού πρακτορείου Peoples Daily Online το οποίο απηχεί απευθείας τις απόψεις του κινεζικού καθεστώτος. Σε σημερινό του άρθρο το  κινεζικό site αναφέρεται στο πρόσφατο επεισόδιο εγκλωβισμού ιαπωνικού πολεμικού σκάφους από κινεζικά πλοία.
Απατώντας στις ιαπωνικές κατηγορίες το κινεζικό καθεστώς αναφέρει:
«Πρώτον αντικατοπτρίζει τις έλλειψη στρατιωτικής γνώσης των Ιαπώνων στρατιωτικών και πολιτικών αξιωματούχων. Ο Ιάπωνας υπουργός Άμυνας Itsunori Onodera ισχυρίστηκε πως “κινεζικά σκάφη φώτισαν με το ραντάρ τους ελέγχου πυρός το αντιτορπιλικό  'Yudachi' του ιαπωνικού Ναυτικού στην θάλασσα της Ανατολικής Κίνας στις 10 περίπου το πρωί της 30ης Ιανουαρίου και ότι τα δύο σκάφη ήταν τρία χιλιόμετρα εκείνη την ώρα».
Παρόλα αυτά, συνεχίζει το άρθρο του Peoples Daily Online, «σημαίνουν εντός της οπτικής ακτίνας κάτι που υποδεικνύει ότι το πυροβολικό του κινεζικού θα μπορούσε να κτυπήσει, ένα ήθελε, το ιαπωνικό χωρίς τη χρήση ραντάρ.
Είναι εντελώς άχρηστο για την Κίνα να χρησιμοποιήσει το ραντάρ της ελέγχου πυρός. Λένε ότι το ραντάρ χρησιμοποιείται για να κατευθύνει ένα πύραυλο προς το στόχο του.
Άνθρωποι με την παραμικρή γνώση στρατιωτικών θεμάτων γνωρίζουν ότι η απόσταση των 3 χιλιομέτρων αποτελεί «τυφλή» απόσταση για τον πύραυλο καθώς είναι πολύ πιο κάτω από την ελάχιστη απόσταση εμπλοκής του. Ο μηχανισμός αρχικής επιτάχυνσης θα απορριπτόταν από τον πύραυλο στα πρώτα 1 με 2 χιλιόμετρα απόστασης από την εκτόξευση, ο πύραυλος θα βρισκόταν ακόμη στη διαδικασία επιτάχυνσης και αεροδυναμικά πτερύγια του πυραύλου ούτε και η κεφαλή αναζήτησης θα είχαν την ευκαιρία να γίνουν ενεργά.
Ακόμη και αν το ραντάρ ελέγχου πυρός είχε εμπλακεί στη διαδικασία θα ήταν αδύνατο για τον πύραυλο να βρει το στόχο του σε τόσο μικρό χρόνο και απόσταση. Η Ιαπωνία θα πρέπει να βρει ένα επαγγελματία που να ξέρει το αντικείμενο πριν προσπαθήσει να συκοφαντήσει άλλους. Εάν οι Αμερικανοί ήταν να πιστέψουν αυτά τα ψέματα, θα έφεραν το γέλιο στους ειδικούς.
Δεύτερον εάν αεροσκάφη και πλοία ήταν σε τόσο κοντινή απόσταση τότε το πλήρωμα του κινεζικού σκάφους θα είχε παραλείψει την άσκηση των καθηκόντων του χωρίς να έχει σημάνει συναγερμό. Ας σημειωθεί ότι τα ναυτικά ραντάρ ελέγχου πυρός και παρακολούθησης δεν είναι το ίδιο πράγμα. Τα τελευταία πραγματοποιούν έρευνα σε μεγάλες περιοχές και εξίσου μεγάλες αποστάσεις δίνοντας τα δεδομένα τους στα πρώτα για τον εγκλωβισμό του στόχου. Τα δύο αυτά ραντάρ έχουν διαφορετικές συχνότητες και λοβούς. Οι ιαπωνικές δυνάμεις θα έπρεπε να το γνωρίζουν αυτό κάνοντας ηλεκτρονική αναγνώριση και συλλογή πληροφοριών στις κινεζικές δυνάμεις όλο αυτό τον καιρό.
Πολύ περισσότερο εάν ιαπωνικά αεροσκάφη και πλοία πλησιάζουν τόσο πολύ κοντά στα κινεζικά σκάφη πως αυτά θα πρέπει να κάτσουν άπραγα χωρίς ν κάνουν τίποτα; Άξιο σημείωσης είναι πως η Ιαπωνία δήλωσε πρόσφατα πως πρόκειται να βάλει προειδοποιητικά εναντίον κινεζικών σκαφών και αεροπλάνων. Πως γνωρίζουμε εάν αυτές οι βολές είναι όντως προειδοποιητικές και όχι πραγματικές.
Η Κίνα δεν έχει άλλη επιλογή από το να προετοιμάζεται. Ακόμη και αν η Ιαπωνία βάλλει προειδοποιητικά αυτή θα είναι μια φυσική απειλή. Και αν ακόμη η Κίνα φωτίζει κάποιο στόχο με ένα ραντάρ παρακολούθησης αυτή θα είναι φωτοηλεκτρική προειδοποίηση. Δεν είναι δύσκολο για κάποιον να καταλάβει πια απειλή είναι πιο πραγματική και επικίνδυνη.
Τρίτον ποιο μέρος φέρει την μεγαλύτερη ευθύνη σε ένα συμβάν με ανταλλαγή πυρών; Αναμφισβήτητα αυτό θα βαρύνει την ιαπωνική πλευρά. Ο στολίσκος των κινεζικών σκαφών πραγματοποιούσε εκπαιδευτική δραστηριότητα στα διεθνή ύδατα.
Γιατί η Ιαπωνία ήρθε και παρεμβλήθηκε στις δικές μας ναυτικές ασκήσεις ναυτιλίας;
Άλλωστε μια τέτοια παρενόχληση δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται. Ιαπωνικά αεροσκάφη έχουν έρθει σε απόσταση παρακολούθησης δικών μας σκαφών τουλάχιστον 500 φορές στο πρόσφατο παρελθόν. Κάθε χώρα θα θεωρούσε αυτή την κατάσταση ως στρατιωτική πρόκληση. Τα ιαπωνικά μαχητικά προχωρούν επίσης σε επικίνδυνους ελιγμούς. Πρόσφατα F-15J πέταξαν σε απόσταση 5 μέτρων από ένα κινεζικό Υ-8 αναγνωριστικό.
Στην πραγματικότητα η Ιαπωνία θα πρέπει να γνωρίζει ότι επειδή δεν χρησιμοποιήσαμε το ραντάρ έλεγχου πυρός ότι αυτό μπορεί να το πάρει ελαφρά. Το ότι δεν το χρησιμοποιήσαμε τη μια φορά δεν σημαίνει ότι θα το κάνουμε για πάντα».
Και το άρθρο του Peoples Daily Online καταλήγει προειδοποιώντας την Ιαπωνία:
«Από τη στιγμή που οι ιαπωνικές δυνάμεις θα αντιπροσωπεύσουν απειλή σε μικρή απόσταση (και όχι στην κατασκευασμένη απόσταση των τριών χλμ.) τα κινεζικά πολεμικά σκάφη θα προειδοποιήσουν και θα αντιμετωπίσουν και στη συνέχεια θα κάνουν χρήση του ραντάρ ελέγχου πυρός. Κάθε επικίνδυνη κίνηση από τον αντίπαλο θα καταλήξει σε μέτρα αυτοάμυνας χωρίς να αφήνουμε χώρο για διαπραγματεύσεις , γιατί η παθητικότητα σημαίνει ήττα.
Το παιχνίδι που έχει στήσει η Ιαπωνία στην ανατολική Κινεζική Θάλασσα δεν έχει καμία βάση. Η Ιαπωνία θα πρέπει να γνωρίζει ότι η εγκατάσταση ζώνης αεράμυνας ή η βολή προειδοποιητικών πυρών δεν είναι αποκλειστικό δικαίωμά της. Το ίδιο μπορεί να πράξει και η Κίνα.
Στην ανατολική Κινεζική Θάλασσα η Κίνα έχει το δικαίωμα να επιβάλλει το δίκαιό της στην Ιαπωνία και η τελευταία θα πρέπει να μείνει μακριά από την ζώνη ασφαλείας της Κίνας!».
» Διαβάστε περισσότερα...

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ MEGA-άσκηση αεράμυνας - Καλύπτει όλη την ευρωπαϊκή Ρωσία - Τι περιμένουν;


Η Ρωσία αθόρυβα μεν ουσιαστικά δε, εξελίσσεται όχι απλώς στη μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη της Ευρώπης, αλλά σε μια τεράστιας ισχύος στρατιωτική μηχανή που δεν έχει αντίπαλο στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Την ίδια ώρα που οι ευρωπαϊκέ δυνάμεις αφοπλίζονται με συνεχείς μειώσεις της ισχύος των ενόπλων δυνάμεων τους, η Ρωσία στήνει μια πολεμική μηχανή που δεν έχει όμοιά της στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Σε μια τεράστια από πλευράς έκτασης περιοχή η οποία εκτείνεται δυτικά του Ουραλίων από το Nizhny Novgorod  (400 χλμ. ανατολικά της Μόσχας) μέχρι την περιφέρεια του Kaliningrad (σχεδόν 1100 χλμ. δυτικά της Μόσχας)  και από το Murmansk στο βορά (βρέχεται από τη θάλασσα του Barents)  μέχρι το Belgorod στο νότο, η ρωσική Αεροπορία  πραγματοποιεί μια τη μεγαλύτερη άσκηση αεράμυνας των τελευταίων ετών.
Η έκταση αυτή καλύπτει πρακτικά όλη την ευρωπαϊκή Ρωσία και αφορά την εξάσκηση των δυνάμεων αεράμυνας της ρωσικής Ομοσπονδίας έναντι οποιαδήποτε απειλής η οποία θα μπορούσε να προέλθει είτε από τη Δύση.
Σε αυτή μετέχει το σύνολο των αντιαεροπορικών συστημάτων της ρωσικής Αεράμυνας με κυρίαρχα συστήματα τα S-300 και S-400 ενώ από πλευράς Αεροπορίας συμμετέχουν μαχητικά Su-27 και MiG-31.
Όπως έγινε γνωστό στην άσκηση συμπεριλήφθηκαν και αναβαθμισμένα αντιαεροπορικά συστήματα S-300 τα οποία κατέρριψαν εικονικούς στόχους μαχητικούς αεροσκαφών σε ασκήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στη «δυτική περιφέρεια» όπως ανακοίνωσε χαρακτηριστικά το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το  ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πότε ακριβώς ξεκίνησε η άσκηση αλλά ούτε και το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί.
Όπως έγινε γνωστό χειριστές επίγειων σταθμών ραντάρ και ιπτάμενων αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου κατάφεραν να εγκλωβίζουν δεκάδες στόχους ταυτόχρονα παρουσία ισχυρών ηλεκτρονικών παρεμβολών και παρεμβολών επικοινωνιών παρέχοντας δεδομένα  στοχοποίησης στα πληρώματα των S-300 τα οποία έλαβαν τους στόχους τους στα δικά τους ραντάρ μέσω προηγμένων ζεύξεων.
Το ρόλο του εχθρού ανέλαβαν να παίξουν αεροσκάφη Su-27 και MiG-31.
» Διαβάστε περισσότερα...

Αλλος ενας στοχος για πολεμικο ναυτικο και mirage. Αυτό είναι το νέο "Σισμίκ" που απέκτησε η Τουρκία




MANΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ

Η Τουρκία μετά την απόκτηση του νέου πλοίου σεισμικών ερευνών “Barbaros Hayrettin Paşa” που θα ξεκινήσει τις υποθαλάσσιες έρευνες τις ερχόμενες εβδομάδες, τώρα απέκτησε και νέο πλοίο ωκεανογραφικών ερευνών.
Το πρώτο τουρκικής κατασκευής πλοίο ωκεανογραφικών ερευνών καθελκύστηκε στο ναυπηγείο Τούζλα της Κωνσταντινούπολης. Θα έχει την ονομασία «Μarmara » και σχεδιάστηκε από το Τουρκικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών( TUBITAK). Το συγκεκριμένο σκάφος έχει μήκος 41.2 μέτρων, και πλάτος 9.5 μέτρων.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του το «Μάρμαρα» θα είναι έτοιμο προς χρήση τον ερχόμενο Μάιο και θα μπορεί «να ελέγχεται η ρύπανση στη θάλασσα, να γίνονται παρατηρήσεις για τους υποθαλάσσιους αγωγούς, για την υποθαλάσσια ζωή όπως και η στήριξη σε περιπτώσεις θαλάσσιων ατυχημάτων». Το συγκεκριμένο πλοίο θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί έρευνες σε βάθος 3000 μέτρων και το πλήρωμα του θα αποτελείται από 23 άτομα.
Ο τούρκος Υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Νιχάτ Εργκιούν δήλωσε πως η Τουρκία μέχρι σήμερα «δεν είχε εκμεταλλευτεί της δυνατότητες της ναυτιλίας και της θάλασσας, αυτό θα πρέπει να το παραδεχθούμε.

ΤΟ ΝΕΟ «ΣΙΣΜΙΚ» ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Το πλοίο σεισμικών ερευνών που απέκτησε πριν από 15 ημέρες η Τουρκία έχει μήκος 85 μέτρων πλοίο και αγοράστηκε από νορβηγική εταιρεία έναντι 130 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Τουρκικής Εταιρείας Ερευνών Πετρελαίου (TPAO) Αλι Ριζά Τοϊγκάρ « το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να πραγματοποιεί έρευνες σε βάθος 6 χιλιομέτρων με τρισδιάστατη μορφή και διαθέτει μηχανήματα τελευταίας τεχνολογία και έχει ναυπηγηθεί μόλις το 2011.

Αυτά τα δυο νέα αποκτήματα της Τουρκίας, ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν από τους γείτονες μας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, σε περιοχές που ίσως προκαλέσουν ένταση  με τη χώρα μας.

Ο Υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας Τανέρ Γιλντίζ είχε δηλώσει πως το “Barbaros Hayrettin Pasa” σίγουρα θα πραγματοποιήσει υποθαλάσσιες έρευνες στην ευρύτερη περιοχή της Κύπρου απλά δεν είχε ξεκαθαρίσει την ημερομηνία.
» Διαβάστε περισσότερα...

Αγωγοί, τα ελληνικά συμφέροντα και τα διασταυρούμενα πυρά


Τα σχέδια για αγωγούς φυσικού αερίου είναι τόσα πολλά, ώστε είναι αμφίβολο εάν επαρκούν τα υφιστάμενα κοιτάσματα. Π.χ. το περιβόητο αζερικό κοίτασμα Σαχ Ντενίζ, λέγεται ότι με ρωσική παρέμβαση θα τροφοδοτήσει τον South Stream, εις βάρος του αγωγού Nabucco. Αλλά το κοίτασμα αυτό το διεκδικεί ο αγωγός φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline (TAP) για να το μεταφέρει από το Αζερμπαϊτζάν προς την ευρωπαϊκή αγορά από το 2017-2018, την κατασκευή του οποίου υπέγραψαν Ελλάδα – Αλβανία – Ιταλία.

Όμως, υπάρχει και ο ανταγωνιστής του, ο αγωγός Nabucco West που κατασκευάζεται από την Τουρκία, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία με τη συμμετοχή της γερμανικής RWE, ο οποίος από το Ερζερούμ θα καταλήγει, μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, επίσης στον αυστριακό τερματικό του Μπαουμγκάρντεν. Η επιλογή, λοιπόν, θα γίνει τον Ιούνιο από το Αζερμπαϊτζάν, «προστατευόμενη» της Τουρκίας χώρα, που εμφανίζεται επισήμως «αναποφάσιστο». Οι φανφάρες, λοιπόν, με τις οποίες ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη η τριμερής συμφωνία Ελλάδας – Αλβανίας – Ιταλίας για την κατασκευή του TAP, απλώς καλλιεργούν φρούδες ελπίδες.
Η κοινοπραξία του ΤΑΡ αποτελείται από τη νορβηγική Statoil, την ελβετική Axpo και τη γερμανικής Ε.ΟΝ Ruhrgas, και την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν την απαρτίζουν η βρετανική ΒΡ, η γαλλική Total, η νορβηγική Statoil και η αζερική Socar.
Και, επειδή, η «κούρσα των αγωγών» κυριαρχεί στο πεδίο των γεωπολιτικών ανταγωνισμών, προσδίδοντας γόητρο σε επίδοξες περιφερειακές δυνάμεις που ξέρουν από παζάρια, όπως η Τουρκία, και με τη Ρωσία να κινεί τα νήματα, η χώρα μας επιχειρεί απελπισμένα να επιστρέψει στο «παιχνίδι» μετά το «ναυάγιο» του αγωγού Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας (ITGI) και τον διαφαινόμενο αποκλεισμό μας από τους σχεδιασμούς για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου South Stream.
Η Τουρκία συμφώνησε με τη Ρωσία τη διέλευση από τα χωρικά της ύδατα στη Μαύρη Θάλασσα του υποθαλάσσιου τμήματος του South Stream, της ομώνυμης κοινοπραξίας που ίδρυσαν τον Ιούνιο του 2007 η ιταλική ENI και η ρωσική Gazprom, παρακάμπτοντας τα χωρικά ύδατα της «προβληματικής» Ουκρανίας. Γεωστρατηγικό παιχνίδι εξαιρετικά περίπλοκο, αφού συνδυάζει τις γεωπολιτικές διεκδικήσεις, τις σφαίρες επιρροής και τον οικονομικό ανταγωνισμό, η «κούρσα για τους αγωγούς» το καλοκαίρι του 2009 πήρε βαρυσήμαντη τροπή με την υπογραφή «πακέτου» συμφωνιών ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας.
Πάντως, αυτό που τονίζεται πομπωδώς είναι ότι η προσπάθεια αυτή του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά, που χαρακτήρισε το έργο κατασκευής του αγωγού TAP στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα αλλά και την ενεργειακή πολιτική της Ευρώπης, γίνεται υπό την… υψηλή εποπτεία των Αμερικανών! Η παρουσία του βοηθού υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ για θέματα Ευρώπης και Ευρασίας Ερικ Ρούμπιν, στην εκδήλωση της υπογραφής, υποδηλώνει πολλά… Η επιδίωξη της Ουάσιγκτον να πετύχει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πηγών και των οδών ενέργειας προς την Ευρώπη, μακριά από τη Ρωσία, αποφέρει καρπούς. Αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι, ο αγωγός φυσικού αερίου South Stream στην κυριολεξία έχει προκαλέσει τις λυσσώδεις αντιδράσεις της Ουάσιγκτον.
Αξίζει πολλαπλώς να υπενθυμίσω ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε δρομολογήσει με τη Ρωσία μια σπουδαία συνεργασία στον ενεργειακό τομέα. Μία συνεργασία, που εξυπηρετούσε τα συμφέροντα και των δύο κρατών, χωρίς, βεβαίως, να παραβιάζει τις δεσμεύσεις της Ελλάδας στους ευρωατλαντικούς θεσμούς. Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, άλλωστε, κινήθηκαν προς την ίδια κατεύθυνση.
Οι ΗΠΑ είχαν θεωρήσει πως η ευρωρωσική ενεργειακή συνεργασία θα οδηγούσε σε χαλάρωση των διατλαντικών δεσμών. Γι’ αυτό και αντέδρασαν, προβάλλοντας τότε το επιχείρημα ότι η Ευρώπη θα εξαρτηθεί από τη Μόσχα. Στο γενικό αυτό πλαίσιο είχαν εκφράσει και τη δυσαρέσκειά τους για την πολιτική Καραμανλή. Όχι μόνο επισήμως, αλλά και με προπαγανδιστικά δημοσιεύματα, που εμφάνιζαν την Ελλάδα και την Κύπρο σαν «δούρειους ίππους» της Ρωσίας στους κόλπους της Ε.Ε., έφθειραν αρκούντως τον Καραμανλή!
Την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη την τορπίλισαν τόσο ο Γιώργος Παπανδρέου, μόλις έγινε πρωθυπουργός, όσο και η νέα τότε ακραία φιλοαμερικανική κυβέρνηση της Βουλγαρίας. Υπενθυμίζω ότι ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία παρακαμπτήριος του Βοσπόρου στη ροή του ρωσικού πετρελαίου προς τις δυτικές αγορές. Για την Ελλάδα, όμως, η κατασκευή του δεν είχε μόνο οικονομική σημασία. Είχε και εθνική σημασία, επειδή εντάσσει τη Θράκη στον διεθνή ενεργειακό χάρτη και κατ’ αυτό τον τρόπο καθιστά δυσχερέστερη την άσκηση τουρκικών επεκτατικών πιέσεων σ’ αυτή την περιοχή.
Πάντως, οι φήμες ότι λόγω της σχέσης που ανέπτυξε με τον Βλαντιμίρ Πούτιν ο Κώστας Καραμανλής έπεσε θύμα υπονομευτικών ενεργειών εκ μέρους των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, ακόμη δεν έχουν κοπάσει. Βέβαια, και οι παρασκηνιακές πιέσεις των κύκλων εντός της Ελλάδας, οι οποίοι εξαρχής αντιμετώπισαν αρνητικά τη σύναψη μιας στρατηγικής ενεργειακής σχέσης με τη Μόσχα, ήταν αφόρητες.
» Διαβάστε περισσότερα...

«ΡΟΤΑ» ΑΝΑΚΗΡΥΞΗΣ ΑΟΖ Le Figaro : "Πρόταση δανεισμού δύο φρεγατών από Ολάντ – Θέλει φυσικό αέριο και πετρέλαιο"


Με πρόταση δανεισμού δύο φρεγατών έρχεται στην Ελλάδα ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, όπως υποστηρίζει η εφημερίδα «Le Figaro», επιβεβαιώνοντας
πληροφορίες πώς η Ελλάδα αναζητά για ενοικίαση δύο φρεγάτες για αεράμυνα περιοχής.
Η πρόταση αυτή συνδέεται σαφώς με την ΑΟΖ και τις έρευνες για τους υδρογονάνθρακες στην περιοχή νοτίως της Κρήτης και όχι μόνο. Η Γαλλία θέλει να «μπει» στο παιχνίδι της εκμετάλλευσης του ελληνικού φυσικού αερίου και πετρελαίου. Και αυτό θα επιδιώξει»  ο Φρανσουά Ολάντ στη συνάντηση που θα έχει με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά αύριο. Ο Γαλλικός κολοσσός «Total» έχει ήδη εμπλακεί στα κοιτάσματα της Κύπρου και επιθυμεί να είναι ο βασικός πυλώνας εξόρυξης και εκμετάλλευσης των ελληνικών υδρογονανθράκων.
Προκειμένου να συμβεί αυτό ο Γάλλος πρόεδρος προσφέρει στήριξη στην Ελλάδα και αφού όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Figaro» θεωρεί πώς είναι σε καλό δρόμο, όσον αφορά στο θέμα της εξόδου από την οικονομική κρίση, φέρεται πώς θα προτείνει στον Έλληνα πρωθυπουργό να δανείσει τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας με δύο φρεγάτες. Ήδη, η ναυπήγηση δύο φρεγατών τύπου «Fremm» για το Γαλλικό Ναυτικό βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο τους και πιθανώς στην παραχώρηση αυτών να αναφέρεται ο συντάκτης της γαλλικής εφημερίδας. Δεν αποκλείεται ωστόσο και ο δανεισμός άλλου τύπου γαλλικών φρεγατών.
Κάποιες άλλες πηγές κάνουν λόγο ακόμη και για ενεργοποίηση της συμφωνίας που είχε επιτευχθεί μεταξύ Κώστα Καραμανλή και Νικολά Σαρκοζί για την αγορά τεσσάρων φρεγατών τύπου «Fremm». Η διακρατική αυτή συμφωνία δεν προχώρησε, παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα είχε εγγραφεί στο ΕΜΠΑΕ, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Να θυμίσουμε πώς ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος είχε μιλήσει για απόκτηση οπλικών συστημάτων και αποπληρωμή τους αργότερα, όταν η Ελλάδα εξέλθει της οικονομικής κρίσης.
Οι φρεγάτες που προσφέρουν αεράμυνα περιοχής είναι το πιο απαραίτητο οπλικό σύστημα για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε περίπτωση ανακήρυξης της ΑΟΖ. Το ανάφερε άλλωστε και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μιχάλης Κωσταράκος μιλώντας στο 1ο Συνέδριο «Ενεργειακής Ασφάλειας και Άμυνας» που πραγματοποίησε το «defencenet». Οι φρεγάτες ήταν η πρώτη προτεραιότητα που ανέφερε με σκοπό οι Ένοπλες Δυνάμεις να αναπτυχθούν και πέραν του Αιγαίου, μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο, υπερασπιζόμενες τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και προστατεύοντας την ΑΟΖ και τους υδρογονάνθρακες από κάθε είδους απειλή.
Ιδίως από την Τουρκία που θέλει σε ένα μήνα να βγάλει το νέο ερευνητικό της σκάφος στο νότιο Αιγαίο για έρευνες και που συνεχώς εκτοξεύει απειλές σε βάρος της Ελλάδας με αφορμή την ανακήρυξη της ΑΟΖ ή της υφαλοκρηπίδας. Απέναντι λοιπόν στις τουρκικές απειλές, ο δανεισμός ή η ενοικίαση φρεγατών είναι η πιο άμεση λύση, αφού η ανυπαρξία συμβάσεων τα τελευταία χρόνια και η «κατάρρευση» των ελληνικών Ναυπηγείων δεν μπορούν να προσφέρουν στα επόμενα δύο-τρία χρόνια σύγχρονα και με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής πλοία.   

» Διαβάστε περισσότερα...

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΜΑΛΑΣ ΣΤΟ Β΄ΓΥΡΟ ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

1Ο Νίκος Αναστασιάδης του ΔΗΣΥ με τον Σταύρο Μαλά από το ΑΚΕΛ θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στην Κύπρο, την επόμενη Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, δείχνουν τα επίσημα αποτελέσματα.

Με καταμετρημένο το σύνολο των εκλογικών τμημάτων στην Κύπρο και στο εξωτερικό, ο Νίκος Αναστασιάδης συγκεντρώνει το 45,46% των ψήφων. Αντίπαλός του στο δεύτερο γύρο θα είναι ο Σταύρος Μαλάς που έλαβε το 26,91% των ψήφων. 
Στην τρίτη θέση είναι ο υποψήφιος του ΔΗΚΟ, Γιώργος Λιλλήκας με 24,93%, ο οποίος στα πρώτα λεπτά της καταμέτρησης έδινε σκληρή μάχη με τον Στ.Μαλά για τη δεύτερη θέση.

Όλοι οι υπόλοιπο υποψήφιοι συγκέντρωσαν λιγότερο από 1%, με το ακροδεξιό Ε.ΛΑ.Μ με υποψήφιο τον Γ.Χαραλάμπους να συγκεντρώνει το 0,88%.

Η αποχή έφτασε στο 17,6%, ποσοστό υψηλότερο από τις προεδρικές εκλογές του 2008.

Το αποτέλεσμα είναι νίκη των δυνάμεων που θέλουν να γυρίσουμε σελίδα, υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ και νικητής του πρώτου γύρου των εκλογών της Κυριακής, Νίκος Αναστασιάδης σε δηλώσεις του μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων.

Όπως τόνισε, η συντριπτική πλειοψηφία του λαού εξέφρασε το αίτημα για την απαλλαγή από την διακυβέρνηση του ΑΚΕΛ. Αυτό το αποτέλεσμα, συνέχισε θα μετατραπεί την επόμενη Κυριακή, «σε ξεκάθαρη εντολή» που θα οδηγήσει με τη σειρά της στην συγκρότηση κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας.
Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ ευχαρίστησε το ΔΗΚΟ για τη στήριξή του, επισημαίνοντας ότι με το κόμμα έχουν συμφωνήσει σε κυβερνητικό πρόγραμμα «που μας δεσμεύει απόλυτα».

  Αποφασισμένος να δώσει τη μάχη του β' γύρου με όλες τις δυνάμεις του εμφανίστηκε ο υποψήφιος του ΑΚΕΛ Σταύρος Μαλάς.Αφού συνεγχάρη τον Ν.Αναστασιάδη για την πρώτη θέση στον α' γύρο και τον Γ.Λιλλήκα για το αποτέλεσμα που έλαβε, τόνισε ότι με τη συστράτευση όλων των προοδευτικών δυνάμεων η μάχη του β' γύρου θα είναι νικηφόρα.
Ο υποψήφιος του ΑΚΕΛ επισήμανε ότι με τις προοδευτικές δυνάμεις έχουν πολλά κοινά για τον τρόπο που θα δοθεί λύση στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κύπρος - το Κυπριακό, η Οικονομία και το ζήτημα του φυσικού αερίου.

Τέλος, ο κ. Μαλάς επανέλαβε τη δέσμευσή του για σχηματισμό κυβέρνησης εθνικού συνασπισμού.
» Διαβάστε περισσότερα...

IDEX 2013: Παρουσία-έκπληξη για τον Ελληνικό Στρατό στο Άμπου Ντάμπι


Με ένα άρμα μάχης Leopard 2HEL και δύο αρματιστές, έναν ανθυπίλαρχο και έναν δεκανέα (ΕΠΟΠ) εκπροσωπήθηκε ο Ελληνικός Στρατός  στη διεθνή έκθεση αμυντικών συστημάτων IDEX 2013 που διεξάγεται στην πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), το Άμπου Ντάμπι.
Το άρμα μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι από την κατασκευάστρια Krauss-Maffei Wegmann (KMW) η οποία ανέλαβε όλα τα σχετικά έξοδα μετακίνησης, ασφάλισης και αποστολής και η οποία υπέβαλε για αυτό τον σκοπό σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το οποίο και το ενέκρινε. Με την ολοκλήρωση της έκθεσης, η KMW θα επιστρέψει  το άρμα στη μονάδα του.
Μαζί με το άρμα απεστάλησαν και οι δύο αρματιστές (και σε αυτή την περίπτωση η εταιρία κάλυψε όλα τα κόστη), καλοί γνώστες της αγγλικής, ώστε να παρουσιάσουν στο κοινό τα τεχνικά χαρακτηριστικά του καλύτερου σήμερα στον κόσμο άρματος μάχης.
Σημειώνεται ότι εδώ και αρκετούς μήνες η KMW βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ για την πώληση σημαντικού αριθμού αρμάτων μάχης Leopard 2A7+, το οποίο αποτελεί εξέλιξη του ελληνικού Leopard 2HEL.
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, στο Leopard 2HEL τοποθετήθηκε, στη θυρίδα του γεμιστή και ο τηλεχειριζόμενος σταθμός οπλισμού FLW 100, επίσης κατασκευής της Krauss-Maffei Wegmann.
Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία του Ελληνικού Στρατού μέσα από ένα από τα κύρια οπλικά του μέσα είναι σημαντική όχι μόνο για την παγκόσμια δημόσια εικόνα του αλλά και για πρακτικούς λόγους. Η χώρα μας σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους χρήστες αρμάτων μάχης Leopard 2HEL στον κόσμο και διαθέτει την πιο εξελιγμένη τεχνολογικά τεχνολογική υποδομή που βρίσκεται εγκατεστημένη στο Κέντρο Εξομοίωσης (ΚΕΞ) στην Αλεξανδρούπολη, στην XXIII Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία.
Υπενθυμίζεται, ότι το ΚΕΞ έχει ήδη δεχθεί στο παρελθόν την επίσκεψη αντιπροσωπείας του Κατάρ η οποία αξιολόγησε τη δυνατότητα του στην εκπαίδευση του προσωπικού των χερσαίων δυνάμεων της χώρας του Κόλπου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Leopard 2HEL
Προέλευση: Γερμανία
Πλήρωμα: 4 (Αρχηγός –ΑΠΜΑ, Πυροβολητής, Γεμιστής, Οδηγός)
Μήκος: 11,06 μ.
Πλάτος: 3,81 μ.
Ύψος: 3,1 μ.
Βάρος Μάχης: 63 τόνοι
Ισχύς Κινητήρα: 1.500 ίπποι
Εδαφική ανοχή: 0,49 μ.
Χωρητικότητα καυσίμου: 1.200 λίτρα
Μέγιστη Ταχύτητα: 68 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 340 – 450 χλμ.
Αναρριχητική Ικανότητα: 60 %
Υδάτινο Κώλυμα: 1,2 μ.
Κάθετο Εμπόδιο: 1,1 μ.
Διάβαση Τάφρου: 3 μ.
Πλευρική Κλίση: 30 %

ΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΚΟΠΕΥΣΗΣ
Πυροβόλο: διαμέτρημα 120 χλστ. /μήκος σωλήνα 55 διαμετρημάτων (L55) με αναχορηγία 42 βλήματα (APFSDS-T, HEAT-MP-T)
Αντιαεροπορικό Πολυβόλο: 7,62 χλστ.
Συζυγές Πολυβόλο: 7,62 χλστ.
Λοιπός οπλισμός: 12 Εκτοξευτές καπνού – βομβίδων
Τηλέμετρο: λέιζερ
Κύριο σκοπευτικό όργανο: EMES 15A2
Τηλεσκοπική διόπτρα: FERO Z-18 Α2
Σύστημα Ελέγχου Πυρός: με σταθεροποίηση οργάνων
Λοιπές Δυνατότητες: Θερμικό Περισκόπιο ΠΑΜΑ, Ανεξάρτητο Θερμικό Περισκόπιο ΑΠΜΑ, Ηλεκτροκίνηση Πύργου, Επιπρόσθετη Θωράκιση, «HUNTER-KILLER», Βοηθητικός κινητήρας, Σύστημα προστασίας ΠΒΧ άμυνας, Σύστημα Διοίκησης & Ελέγχου (ΣΔΕ) ΗΝΙΟΧΟΣ
Περισκόπιο ΑΠΜΑ: PERI 17 Α2
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger