Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Ο «εκσυγχρονισμός του αιώνα» στην ρωσική Αεροπορία


Εντυπωσιακά είναι τα σχέδια εκσυγχρονισμού της ρωσικής Αεροπορίας, μέχρι το 2020. Εάν υλοποιηθούν μέσα στο χρονοδιάγραμμα, θα αποκτήσει τεράστιες επιχειρησιακές δυνατότητες παγκοσμίως αναφέρει η εφημερίδα rossiiskaya gazeta.ru  .
«Στενή συνεργασία στα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα, επιβάλλεται να έχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις και το Στρατιωτικό-Βιομηχανικό Σύμπλεγμα της χώρας», υπογράμμισε ο πρόεδρος, Βλαντίμιρ Πούτιν, τονίζοντας παράλληλα ότι «θα πρέπει να μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα σημερινά, ξεπερασμένα πρότυπα, βάσει των οποίων υλοποιούνται τέτοιου είδους προγράμματα».
Μιλώντας στη συνεδρίαση για την ανάπτυξη της Αεροπορίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών στο Νοβοσιμπίρσκ, Ο Ρώσος Πρόεδρος είπε: «Δεν θα έχουμε άλλη ιστορική ευκαιρία για να μπορέσουμε να δώσουμε εγκαίρως λύσεις στις μεγάλες προκλήσεις για την εξασφάλιση της αμυντικής ικανότητας της χώρας». Όσον αφορά ειδικότερα τα προγράμματα εξοπλισμού της Αεροπορίας , έως το 2020, ο ίδιος επισήμανε ότι πρέπει να επανεξοπλιστεί σχεδόν εξ’ ολοκλήρου, με «νέες τεχνολογίες καλύτερες από όλα τα διεθνή πρότυπα». Και κατέληξε: «Αν δεν ρίξουμε σήμερα κιόλας το βάρος μας στις πιο προηγμένες τεχνολογίες, αύριο θα είναι αργά. Ήδη από σήμερα το απόγευμα, λοιπόν, πρέπει να σκεφτόμαστε για νέα εξοπλιστικά προγράμματα. Πρέπει να σκεφτούμε μακροπρόθεσμα, να είμαστε τουλάχιστον μερικά βήματα μπροστά».
«Το πρόγραμμα επανεξοπλισμού της αεροπορίας  έχει ξεκινήσει, και ήδη σύγχρονα αεροσκάφη παραδίδονται μαζικά», εξήγησε ο Β.Πούτιν. Υπενθύμισε δε, ότι «για τα εξοπλιστικά προγράμματα της αεροπορίας  θα διατεθεί το 25% του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας,» δηλαδή 125 δις. ευρώ (5 τρις. ρούβλια). «Ο σχεδιασμός αφορά στην αγορά σχεδόν 2.000 αεροσκαφών και ελικοπτέρων», είπε αναλυτικότερα. Εφόσον υλοποιηθούν με συνέπεια αυτοί οι στόχοι, το 2020 τα σύγχρονα αεροσκάφη θα αποτελούν το του στόλου της ρωσικής αεροπορίας . «Σήμερα, δυστυχώς είναι κοντά στο 20%»,παρατήρησε ο Β.Πούτιν. Για να γίνουν όλα αυτά όμως, θα πρέπει να αναβαθμιστούν τεχνολογικά και οι εταιρείες του κλάδου, σημείωσε ο πρόεδρος, ο οποίος είπε ότι η ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγής και ο εκσυγχρονισμός των μέσων παραγωγής, δεν θα είναι εύκολος στόχος, αν και μπορεί να υλοποιηθεί.
Στο εργοστάσιο αεροσκαφών «Τσκάλοφ» στο Νοβοσιμπίρσκ, όπου πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη, συναρμολογείται το βομβαρδιστικό αεροσκάφος , Su-34.
Από τα 14 αεροσκάφη, που πρέπει να παραδοθούν εντός του έτους, τα 6 είναι στη φάση της τελικής συναρμολόγησης. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν τον Μάϊο.
 Να σημειωθεί πως υπάρχουν  συμβόλαια για την προμήθεια περισσότερων από 100 αεροσκαφών μέχρι το 2020. Λόγω της μαζικής παραγωγής, η τιμή του Su-34 έχει μειωθεί κατά 6,25 εκ. ευρώ (250 εκ. ρούβλια), κοστίζει όμως περισσότερο από 25 εκατομμύρια ευρώ (ένα δισεκατομμύριο ρούβλια).
Η υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος θα βοηθήσει να συντελεστεί  σε ευρύτατη κλίμακα  η τεχνολογική αναβάθμιση της ρωσικής αεροπορίας  μέχρι το 2020 με εγχώριο τεχνολογικό εξοπλισμό νέας γενιάς.
Ήδη, έχουν σχηματιστεί δύο μοίρες βομβαρδιστικών αεροσκαφών  Su-34. Η διαφορά αυτού του αεροσκάφους από τα αντίστοιχά του , είναι ότι συνδυάζει τις δυνατότητες  μαχητικού υπό στρατηγικής κρούσης με του  μαχητικού αναχαίτισης μεγάλης εμβέλειας, χωρίς να υστερεί σε ευελιξία από τα Su-27.
Επίσης άρχισαν  οι παραδόσεις του μαχητικού αεροσκάφους Su-35, με χαρακτηριστικά μαχητικού πέμπτης γενιάς. Το μελλοντικό και πολλά υποσχόμενο μαχητικό αεροσκάφος  Τ-50 PAK FA, ήδη ολοκληρώνει με επιτυχία τις δοκιμές πιστοποίησης. Έτσι, το 2020, η ρωσική αεροπορία θα έχει ήδη παραλάβει ικανό αριθμό μαχητικών για τις ανάγκες της .
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας έχει υπογράψει συμβόλαια για την αγορά όχι μόνο Su-34 και Su-35, αλλά και νέων αεροσκαφών για το ναυτικό, όπως MiG-29K/KUB, στρατιωτικών μεταφορικών αεροπλάνων Il-476, εκπαιδευτικών αεροπλάνων Yak-130, ελικοπτέρων Mi-28N και Ka-52, καθώς και άλλων αεροσκαφών .
Τα  επιθετικά ελικόπτερα  Ka-52 «Alligator», θα τεθούν σε υπηρεσία μαζί με τα  ελικόπτερα Mi-24N. Το Ka-52, είναι το μόνο  επιθετικό ελικόπτερο μάχης , το οποίο διαθέτει ενεργό σύστημα προστασίας από φορητούς πυραύλους αέρος «Stinger» καθώς και  σύστημα εκτίναξης με την βοήθεια αλεξίπτωτου για τη διάσωση του πληρώματος. Είναι γνωστό ότι προετοιμάζεται για να τεθεί σε παραγωγή η ναυτική έκδοση του ελικοπτέρου, που θα εξοπλίζει τα ρωσικά ελικοπτεροφόρα  της κλάσης «Mistral».
Τέλος, οι κατασκευαστές οπλικών συστημάτων αεροσκαφών, ολοκληρώνουν τον σχεδιασμό μιας νέας γενιάς πυραύλων που θα είναι σε θέση να εξουδετερώνουν  αποτελεσματικά όλα τα είδη στόχων, σε έδαφος ,αέρα, και θάλασσα.
» Διαβάστε περισσότερα...

Φρεγάτες FREMM - διακριτική ισχύ πυρός στο Αιγαίο


Ο εντοπισμός τους από τα ραντάρ του εχθρού είναι πολύ δύσκολος και είναι ιδανικά για χρήση σε παράκτια ύδατα. Διακριτικό στοιχείο της έννοιας του stealth είναι ο φουτουριστικός σχεδιασμός που είναι όλο και περισσότερο ένα πρότυπο για άλλους τύπους πολεμικών σκαφών. Tα χαρακτηριστικά των πλοίων αυτών είναι αξεπέραστα: Ο εξοπλισμός κρυφός μέσα στο κύτος, η εξαγωγή καυσαερίων υποβρύχια, η κατασκευή από σύνθετα υλικά που απορροφούν την ακτινοβολία ραντάρ.
FREMM: Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.Μετά τον Πόλεμο των Νησιών Φόλκλαντ, στον οποίο διάφορα βρετανικά πολεμικά πλοία βυθίστηκαν ή αχρηστεύτηκαν από τα με ραντάρ-κατευθυνόμενα βλήματα Exocet των Αργεντινών, τα ναυπηγικά έθνη πειραματίστηκαν για την κατασκευή πολεμικών πλοίων, τα οποία δεν ανιχνεύονται από το ραντάρ του εχθρού - όπως τα βομβαρδιστικά αεροσκάφη τεχνολογίας stealth.
Έκτοτε, η ανάπτυξη «αόρατων πλοίων» είναι στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Το πλήρως κλειστό σκάφος, θυμίζει ένα συσκευασμένο κουτί με επικλινείς επιφάνειες που αντανακλούν τις ακτίνες ραντάρ οπουδήποτε, αλλά όχι πίσω στην πηγή προέλευσης - συνήθως ένα άλλο πλοίο, κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά, από ίνες γυαλιού και άνθρακα, πολλές φορές ενισχυμένο με κέβλαρ. Ακόμη και εάν ανακαλυφθεί από το ραντάρ του εχθρού, το ηλεκτρονικό του «stealth» ανταποκρίνεται αυτόματα και προβάλλεται στις οθόνες του ραντάρ του εχθρού το περίγραμμα από ένα αλιευτικό ή από ένα αεροπλανοφόρο.
«Σκιά της Θάλασσας»
Όπως το F-117 Nighthawk απογειώθηκε ως το πρώτο σύγχρονο μαχητικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος stealth για την παρθενική πτήση του, το Αμερικανικό Ναυτικό αναρωτήθηκε για το εάν η τεχνολογία stealth θα λειτουργήσει στη θάλασσα. Το 1985, τέσσερα χρόνια μετά την απογείωση του F-117, η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών είχε στα σκαριά, υπό καθεστώς απόλυτης μυστικότητας, την «Σκιά της Θάλασσας». Το πλοίο ονομάστηκε IX-529 και για χρόνια ήταν σε δοκιμές, κρυμμένο από τα μάτια του κοινού και ιδιαίτερα εκείνων του Συμφώνου της Βαρσοβίας - γιατί το πρώτο πλοίο stealth ήταν παιδί του Ψυχρού Πολέμου.
Μόνο το 1993, το Αμερικανικό Ναυτικό παρουσίασε το «Sea Shadow» στο κοινό και προκάλεσε ένα παγκόσμια κύμα από πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες. Οι δοκιμές με το 50 μέτρων μήκους πλοίο ήταν επιτυχείς, σύμφωνα με τις αναφορές των συμμετέχοντων: Τα πλοία και τα αεροπλάνα λέγεται δεν κατάφεραν να ανακαλύψουν το «Sea Shadow» ή μόνο σπάνια - και τότε μόνο όταν ήταν ήδη πολύ αργά.
Οι Αμερικανοί αποφάσισαν στις αρχές της δεκαετίας του εβδομήντα, να ανασύρουν το από το 1968 βυθισμένο σοβιετικό πυρηνικό υποβρύχιο K-129 για να έρθουν στην κατοχή των πυρηνικών πυραύλων και άλλων μυστικών της στρατιωτικής τεχνολογίας του αντιπάλου. Για να συγκαλύψουν την επιχείρηση, η κυβέρνηση των ΗΠΑ ζήτησε την βοήθεια του Howard Hughes - ο διάσημος βιομήχανος και πρωτοπόρος της αεροπορίας ο οποίος παρουσιάζεται στην ταινία «The Aviator» του Leonardo DiCaprio. Τέλος, δημιουργήθηκε η Hughes Glomar Explorer - δήθεν για να εξορύξει τα πλούσια σε ενέργεια οζίδια από μαγγάνιο στον πυθμένα της θάλασσας. Αλλά στην πραγματικότητα, η Glomar Explorer ήταν να αρπάξει το σοβιετικό υποβρύχιο από το βυθό της θάλασσας. Το Hughes Mining Barge χρησιμοποιήθηκε για την ανάσυρση και στη συνέχεια για την μεταφορά του Κ-129, χωρίς οι Σοβιετικοί να του πάρουν χαμπάρι. Μετά την ολοκλήρωση της επιχείρησης με την κωδική ονομασία «Jennifer» το Barge Mining Hughes αργότερα βρήκε χρήση ως μια πλωτή κλίνη απόκρυψης του «Sea Shadow», επειδή η οροφή του παρείχε προστασία από τους κατασκοπευτικούς δορυφόρους της Σοβιετικής Ένωσης.

Λονδίνο, 2007
Στο Royal Victoria Dock, στο ανατολικό Λονδίνο, πολεμικά πλοία είναι προς πώληση.
Μπροστά στην αποβάθρα, το «Nyköping», το νέο πλοίο stealth από τη Σουηδία - η κλάσση Visby. Επσκέπτες από την Κίνα φωτογραφίζουν κάθε βίδα και κάθε ορατή συγκόλληση. Εκτελώντας το καθήκον του, ένα αξιωματικός από την Σουηδία λέει χαρωπά, από εμπειρογνώμονα σε εμπειρογνώμονα: «Μην ξεγελιέστε από τους 620 τόνους νεκρού βάρους, εδώ έχετε να κάνετε με την απόδοση ενός κλασικού 1200-τόνων-χάλυβα κύτους». Η ναυτική επανάσταση των Βίκιγκς , τραβά τα πυροβόλα με την εκπυρσοκρότηση αστραπιαία στο εσωτερικό της κατασκευής - ως εκ τούτου μειώνεται η πιθανότητα εντοπισμού της θερμότητας των καονιών μετά τους πυροβολισμούς. Αλλά και οι ιστοί επικοινωνίας και οι κεραίες των ραντάρ ανασύρονται στο εσωτερικό του κύτους, όταν δεν είναι να χρησιμοποιηθούν.
Εκτός από τις ΗΠΑ και την Σουηδία, τουλάχιστον το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Νορβηγία, και η Σουηδία εισήγαγαν πλοία stealth σε υπηρεσία. Αλλά ακόμη και η τελευταίας γενιάς κορβέτα των Τούκων στο Αιγαίο, ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Η γαλλική ναυπηγική βιομηχανία έχει συσωρρεύσει πολύτιμη εμπειρία με αυτά τα πλοία. Άλλωστε, πολλοί πειραματίστηκαν, αλλά οι Γάλλοι ήταν αυτοί που έθεσαν σε επιχειρησιακή λειτουργία το πρώτο πλοίο stealth: Η κλάση Lafayette - η πρώτης γενιάς φρεγάτα stealth, σε λειτουργία από τα μέσα της δεκαετίας του ´90. Η σχεδίαση μείωσε την υπογραφή του 3.800 τόνων πλοίου στο ραντάρ, σε αυτήν μιας 500 τόνων μηχανότρατας.
Η κλάσση FREMM αποτελεί τη δεύτερη γενιά των πλοίων τεχνολογίας stealth, ενσωματώνοντας μια επαναστατική ναυπηγική, με παγκόσμια πρωτοπορία, με μοναδική εξαίρεση ίσως το τελευταίο αμερικανικό ναυτικό θαύμα: Tο αντιτορπιλικό κλάσσης «Zumwalt», γνωστό αλλιώς και ως η «η αόρατη ασημένια σφαίρα».
«Γαλλική Ναυτική Επανάσταση»
Τα 142 μέτρων μήκους και 20 μέτρων πλάτους γαλλικά πλοία που ναυπηγούνται στην Βρέστη, προσφέρουν τις χαμηλότερες δυνατές υπογραφές. Για να μην εντοπίζονται από ραντάρ έχουν μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες. Τα πάντα, που δεν είναι απαραίτητα στο κατάστρωμα, έχουν εγκατασταθεί μέσα στο κύτος ή είναι κρυμμένα κάτω από καταπακτές. Για να αποφευχθεί η ανίχνευση με υπέρυθρο, οι εξαγωγές για τα καυσαέρια των αεριοστροβίλων είναι συναρμολογημένες στην πρύμνη κάτω από το νερό. Δεδομένου ότι κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, παρέχουν εξαιρετικά χαμηλό μαγνητισμό. Η εφαρμογή αυτών των νέων υλικών και η συναφή μέθοδος κατασκευής αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της τεχνολογίας stealth.
Η καινοτόμος τεχνολογία, προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο διαλειτουργικότητας και διαθεσιμότητας. Μια ευέλικτη σχεδίαση, που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολλών ναυτικών καθηκόντων του ανθυποβρυχιακού αγώνα, του αντιεροπορικού αγώνα - και βέβαια με την φονική ακρίβεια της εξουδετέρωσης ενός στόχου στο έδαφος, σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το βαριά οπλισμένο πλοίο, φέρει υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και προηγμένο εξοπλισμό, όπως ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών Heracles, ναυτικούς πυραύλους κρουζ Exocet MM 40 και Aster, τορπίλες MU90.
Η πολυλειτουργική φρεγάτα FREMM βελτιώνει την αποδοτικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας εξοπλισμό και συστήματα σχεδιασμένα για όλες τις αποστολές, διασφαλίζει την διαθεσιμότητα του στόλου με σύντομα διαστήματα επισκευών, διασφαλίζει την επιβιωσιμότητα των άλλων πλοίων παρέχοντας ασφάλεια με την συγκεντρωμένη δύναμη πυρός, αναλαμβάνει στοχευμένες επιθέσεις μεγάλου βεληνεκούς, συμμετέχει σε παράκτιες αποστολές, βελτιώνει την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, αναλαμβάνει αποστολές ανθωπιστικής ανακούφισης. Το μεγαλύτερο ναυπηγικό έργο της Ευρώπης προσφέρει 3 εκατομμύρια ώρες εργασίας κάθε χρόνο, πάνω από 50 εκατομμύρια ώρες έως το 2022.

Τεχνικά χαρακτηριστικά της FREMM:

• Συνολικό μήκος: 142 μέτρα
• Πλάτος: 20 μέτρα
• Μετατόπιση: 6000 τόνοι <
• Μέγιστη ταχύτητα: 27 κόμβοι
• Πλήρωμα: 108 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπηρετών του ελικοπτέρου)
• Χωρητικότητα: 145 άνδρες και γυναίκες
• Αυτονομία: 6000 ναυτικά μίλια, 15 κόμβοι
» Διαβάστε περισσότερα...

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Παραβιάσεις και παραβάσεις στο Αιγαίο


Τουρκικές παραβιάσεις και παραβάσεις από την τουρκική Αεροπορία και Ναυτικό σήμερα στο Αιγαίο.
Πιο συγκεκριμένα 6 μαχητικά της τουρκικής Αεροπορίας εκ των οποίων τα 2 έφεραν οπλισμό και 2 ελικόπτερα του τουρκικού Ναυτικού πραγματοποίησαν σήμερα 3 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 5 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ).
Η τουρκική δραστηριότητα εκδηλώθηκε πρακτικά σε όλο το Αιγαίο βόρειο, κεντρικό και νότιο ανατολικό.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Με ατομικό ολοκαύτωμα απειλούν οι ΗΠΑ τη Β.Κορέα - "Θα σας ισοπεδώσουμε"


Για πρώτη φορά μετά το 1990 οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλούν ευθέως μια χώρα με πυρηνικό πλήγμα . Πριν από λίγο ρωσικά ΜΜΕ (Russia Tody, Voice of Russia κλπ) μετέδωσαν ότι η Ουάσιγκτον προειδοποίησε την Πιονγκιάνγκ ότι "ακόμη και με την υποψία προετοιμασίας χρήσης πυρηνικού όπλου θα προσβάλλει προληπτικά την Βόρεια Κορέα".
Κάτι που αφορά εγκαταστάσεις φύλαξης πυρηνικών όπλων, και στρατιωτικών σχηματισμών κοντά στην Πιονγκιάνγκ αλλά βεβαίως όταν μιλάμε για χρήση πυρηνικών  δεν είναι κάτι που μπορεί να περιοριστεί σε μια περιοχή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν έχουν ανοιχτεί οι αποθήκες πυρηνικών όπλων της αμερικανικής αεροπορίας στην Οκινάουα και το Γκουάμ και τουλάχιστον μια τετράδα αμερικανικών μαχητικών αναμένει την φόρτωση πυρηνικών όπλων.
Όλα αυτά βέβαια είναι περισσότερο κινήσεις του "ψυχολογικού" μέρους της κρίσης, αλλά σίγουρα αποτελούν σαφή προειδοποίηση στο καθεστώς της Β.Κορέας για το τι μέλλει γενέσθαι, σε περίπτωση που τολμήσουν οι Βορειοκορέατες να χτυπήσουν με πυρηνικά.
Σημειώνουμε ότι την Κυριακή τουλάχιστον 5 βορειοκορεατικά υποβρύχια φέρεται πως έχουν διαφύγει της προσοχής των σκαφών του 5ου αμερικανικού Στόλου, αλλά και του νοτιοκορεατικού Ναυτικού, που πραγματοποιεί συνεχείς περιπολίες εξοπλισμένα με πυρηνικές τορπίλες!
Μάλιστα και σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το βορειοκορεατικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων:
«Όλες οι στρατιωτικές μονάδες της πρώτης γραμμής συμπεριλαμβανομένων των χερσαίων , ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων αλλά και μονάδων αεράμυνας καθώς και οι  στρατηγικές μονάδες πυραύλων, έχουν εισέλθει στο τελικό στάδιο κινητοποιήσεως και είναι έτοιμες για πολεμικές επιχειρήσεις αναμένοντας μόνο  την διαταγή επίθεσης»
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στις 12 Φεβρουαρίου σημειώθηκε ύποπτη μεταφορά «άγνωστων υλικών» από την πυρηνική εγκατάσταση της Βόρειας Κορέας στην Punggye-ri προς τη ναυτική βάση Mayang Do όπου αμέσως μετά μεγάλος αριθμός υποβρυχίων κλάσης Yono απέπλευσε προς άγνωστη κατεύθυνση.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΑΜΑΡΑ Στο Μαξίμου ο πρόεδρος της Gazprom Αλεξέι Μίλλερ - Εξελίξεις για ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ


Συνάντηση με τον πρόεδρο του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού Gazprom Αλεξέι Μίλλερ θα έχει σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Η συνάντηση γίνεται δεδομένου του ενδιαφέροντος που έχουν εκφράσει τόσο η Gazprom και άλλες ρωσικών συμφερόντων εταιρείες για την αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Η συνάντηση που δεν είχε ανακοινωθεί από το Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται να σηματοδοτεί εξελίξεις. Μέχρι τις αρχές Απριλίου θα πρέπει να έχει αποφασισθεί ποιος είναι ο μειοδότης για τις ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ. Το ερώτημα είναι αν η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να κινηθεί στην κατεύθυνση αναθέρμανσης των σχέσεων της με τη Μόσχα ή αν θα υποκύψει στις ωμές παρεμβάσεις των ΗΠΑ και των Βρυξελλών που δεν βλέπουν με καλό μάτι την αγορά των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ από ρωσικές εταιρείες.
Είναι όμως αυτές που έχουν καταθέσει και μάλιστα μακρά τις καλύτερες προσφορές για τις δύο ελληνικές εταιρείες σε αντίθεση με τους άλλους ενδιαφερόμενους. Η εξέλιξη της αποκρατικοποίησης θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τις σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία.
Η σημερινή συνάντηση γίνεται σε συνέχεια της επίσκεψης του κυβερνητικού εκπροσώπου Σίμου Κεδίκογλου στη Μόσχα, ενώ υπενθυμίζεται ότι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο της επίσκεψης του υπουργού Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ στην Ελλάδα.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει διαμηνύσει ότι οι διαγωνισμοί θα κατοχυρωθούν σε όποιον κάνει την καλύτερη προσφορά. Μένει όμως να επιβεβαιωθεί αυτό καθώς οι πιέσεις τόσο απ’ έξω όσο και από τα εσωτερικά συμφέροντα είναι ασφυκτικές. Στο τέλος της διαδρομής αυτής είναι το ταξίδι του κ. Σαμαρά στην ρωσική πρωτεύουσα που εκκρεμεί.  
» Διαβάστε περισσότερα...

ΡΩΣΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ Ρώσος Α/ΓΕΝ: «Ξεκινήσαμε το σχηματισμό της δύναμης»


Το ρωσικό Ναυτικό ξεκίνησε τη δημιουργία της μόνιμης ναυτικής δύναμης Μεσογείου –όπως ονομάζεται- και η οποία ως βασική αποστολή θα έχει την προστασία των ζωτικών συμφερόντων της χώρας στη περιοχή δήλωσε σήμερα ο αρχηγός του ρωσικού Ναυτικού ναύαρχος Viktor Chirkov.
«Ο υπουργός Άμυνας μας έδωσε εντολή για το σχηματισμό μιας δύναμης κρούσης η οποία θα επιχειρεί στη Μεσόγειο θάλασσα σε σταθερή βάση» δήλωσε πιο συγκεκριμένα ο Chirkov ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο αρχηγείο του ρωσικού Ναυτικού: «Έχουμε ήδη ξεκινήσει το σχηματισμό αυτής της δύναμης» συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον αρχηγό του ρωσικού Ναυτικού ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν  η επιμελητεία και η εκπαίδευση του προσωπικού.Νωρίτερα τη Δευτέρα ο Ρώσος υπουργός Άμυνας επιβεβαίωσε την απόφαση της Μόσχας να αναπτύξει μόνιμη ναυτική παρουσία στη Μεσόγειο.
"Θεωρώ ότι έχουμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε και να διατηρήσουμε μια τέτοια δύναμη" είπε ο Sergei Shoigu ο οποίος ανέφερε πως η πεποίθηση αυτή εδραιώθηκε ύστερα και από τα μεγάλα ναυτικά γυμνάσια που πραγματοποίησε το ρωσικό Ναυτικό στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Ούτε ο Ρώσος υπουργός Άμυνας ούτε και ο αρχηγός του Ναυτικού έδωσαν πάντως ένα χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη της δύναμης αυτής και ο Shoigu ανέφερε πως η γενική κατάσταση του ρωσικού Ναυτικού δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ικανοποιητική ιδιαίτερα σε θέματα που άπτονται της διαθεσιμότητας και της συντήρησης των πολεμικών σκαφών.
«Ένα σημαντικό μέρος του Στόλου θα πρέπει να επιχειρεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και χρόνο μεταξύ βλαβών, τη στιγμή που πολλά σκάφη έχουν οπλικά και άλλα συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για συγκεκριμένο χρόνο» είπε ο Ρώσος υπουργός.
Όπως γίνει γνωστό νωρίτερα το Μάρτιο, σε πρώτη φάση ο ρωσικός Στόλος θα απαρτίζεται από 10 πολεμικά και βοηθητικά σκάφη, θα επιχειρεί σε  τακτά χρονικά διαστήματα και θα χρησιμοποιεί ως βάσεις του λιμενικές εγκαταστάσεις στην Κύπρο, το Μοντενέγκρο,  την Ελλάδα και την Συρία.
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger