Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Η "ΠΗΓΗ ΔΙΑΡΡΟΗΣ" Απόρρητα για μαχητικά F-16 και πυραύλους AMRAAM και ΗΑWK απέσπασε το κύκλωμα κατασκοπίας


Νέα άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν συνεχώς γύρω από την αναμενόμενη εκδίκαση το Μάρτιο, κυκλώματος κατασκοπίας που δρούσε ανεξέλεγκτο στη Τουρκία και κατάφερε να διαρρεύσει στην Ελλάδα πλήθος άκρως απόρρητων εγγράφων για τη δομή δυνάμεων, επιχειρησιακά σχέδια της τουρκικής Αεροπορίας καθώς και απόρρητες πληροφορίες για την αεράμυνα της χώρας.
 
Σε συνέχεια των επιβαρυντικών στοιχείων που προκύπτουν και δημοσιεύονται φέροντας σε ιδιαίτερα δεινή θέση την ηγεσία των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και τις υπηρεσίες αντι-κατασκοπίας της Άγκυρας, αποκαλύπτεται ότι αποσπάστηκαν απόρρητες πληροφορίες για συστήματα, ηλεκτρονικού πολέμου, τεχνικά δεδομένα για τα μαχητικά F-16 και πυραύλους AMRAAM της τουρκικής Αεροπορίας καθώς και συχνότητες επικοινωνιών και φύλλα αποδόσεως χειριστών πολεμικών Μοιρών.
 
Η έκταση και το εύρος των πληροφοριών που διέρρευσαν προκαλούν έκπληξη όμως αναφέρονται επί λέξει σε δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Zaman η οποία φέρνει στη δημοσιότητα στοιχεία που πραγματικά σοκάρουν και εφόσον ευσταθούν εκθέτουν ανεπανόρθωτα τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις. 
 
Διάφορα ονόματα έχουν δημοσιευτεί για την εμπλοκή τους σε διαφορετικά περιστατικά απόσπασης απόρρητων πληροφοριών που έχουν τεκμηριωθεί αλλά σε αυτά έρχεται να προστεθεί το όνομα ενός πιλότου της τουρκικής Αεροπορίας.
 
Ο Ersin Kapucu ταυτοποιείται ως πιλότος της τουρκικής Αεροπορίας και σε αυτόν αποδίδεται η διαρροή άκρως απόρρητων πληροφοριών για τη χρήση συστημάτων και τακτικών ηλεκτρονικού πολέμου που χρησιμοποιεί η τουρκική Αεροπορία «και το ΝΑΤΟ» όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.    
 
Από τις ανακριτικές αρχές έχει προκύψει ότι παρέδωσε σε άγνωστους αποδέκτες 22 σχετικές παρουσιάσεις σε ψηφιακή μορφή που χρονολογούνται από το 2009. Τα στοιχεία τον εμπλέκουν και σε απόπειρα διαρροής κωδικών τους οποίους φέρεται ότι ήταν έτοιμος να παραδώσει, τις οποίες τα μέλη του κυκλώματος κατασκοπίας χαρακτήριζαν ως «δεδομένα ιδιαίτερα αποδοτικά».
 
 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  ΓΙΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ F-16, ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ AMRAAM ΚΑΙ HAWK
 
 
Στο σκληρό πυρήνα των αποκαλύψεων ακούγεται απίστευτο αλλά συμπεριλαμβάνονται απόρρητα δεδομένα και έγγραφα σχετικά με μαχητικά F-16 και πυραύλους ΑΙΜ-120 AMRAAM που διαθέτει η τουρκική Αεροπορία και διέρευσαν από εν ενεργεία στελέχη της.
 
Αναφέρεται οτι έχουν εξαιρεθεί τεχνικά εγχειρίδια σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή για τον κύριο τύπο μαχητικού της τουρκικής Αεροπορίας μαζί με το βασικό οπλικό του σύστημα (για το οποίο οι πληροφορίες δεν είναι σαφείς αλλά αφορούν μάλλον τεχνικές οδηγίες, παρτίδες παραγωγής και πιθανόν δεδομένα επιδόσεων) που πιθανώς έχουν φτάσει πλέον στα χέρια των ελληνικών υπηρεσιών στρατιωτικών πληροφοριών για ανάλυση.
 
Συγκεκριμένα τα δημοσιεύματα αναφέρουν ως εμπλεκόμενο τον İsmail Demir ο οποίος μνημονεύεται σε σημειώσεις που κατασχέθηκαν από τις έρευνες σε οικίες των μελών του κυκλώματος κατασκοπίας και αναφέρουν ότι «πρέπει να ανταμειφθεί για την παροχή των πολύτιμων αυτών πληροφοριών».
 
Ένα ακόμη στέλεχος της τουρκικής Αεροπορίας που κατηγορείται και μάλιστα είναι επίσης πιλότος, είναι ο υποσμηναγός Nuri Dereli, ο οποίος παρέδωσε αυτούσιο το τεχνικό εγχειρίδιο “Tur_AEM_F16.pdf” μεγέθους  954 σελίδων στα Αγγλικά, το οποίο χαρακτηρίζεται ως διαβαθμισμένο για χρήση μονάχα στις ΗΠΑ και τη Τουρκία.
 
Περιλαμβάνει τεχνικά δεδομένα για όλα τα συστήματα της συγκεκριμένης έκδοσης F-16 που διαθέτει μια χώρα καθώς και διαδικασίες χρήσης και επιμέρους στοιχεία τα οποία αναφέρουν τις ειδικές διαφοροποιήσεις που έχει ζητήσει ο εκάστοτε χρήστης (στη συγκεκριμένη περίπτωση η τουρκική Αεροπορία).
 
Εξ αιτίας του περιορισμού που θέτει ο κατασκευαστής κατόπιν εντολής της αμερικανικής κυβέρνησης να μην δοθεί αντίστοιχο εγχειρίδιο σε τρίτα χέρια για αποφυγή διαρροής τεχνολογίας, η εν λόγω απόσπαση του είναι ζήτημα που δεν αποκλείεται να προκαλέσει σοβαρό ζήτημα ανάμεσα σε ΗΠΑ και Τουρκία.
 
Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και στο παρελθόν και αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν επιθυμούν συμπαραγωγή συστημάτων με παράδοση πηγαίων κωδικών στη Τουρκία καθώς γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια περίπτωση μη αξιόπιστης χώρας. 
 
Τόσο στο να αντιγράψει τα συστήματα για ίδιο όφελος της αμυντικής της βιομηχανίας όσο και να τα πουλήσει ή να τα απολέσει όπως ισχύει σε αυτήν περίπτωση. 
 
Ένας άλλος αξιωματικός της τουρκικής Αεροπορίας που ταυτοποιείται ως ο Okay Yalçın, είναι υπαίτιος για τη διαρροή ευαίσθητων πληροφοριών που αφορούν τα αντιαεροπορικά συστήματα HAWK συμπεριλαμβανομένης και 24σελιδου εγχειριδίου με την ονομασία“60G-2-2-70 Hawk Passive Engagement System.pdf.”
 
Προφανώς αφορά τεχνικά δεδομένα και διαδικασίες για τους σταθμούς εμπλοκής των τουρκικών HAWK αναφέροντας όλες τις διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα ελληνικά συστήματα.
 
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
 
Η λίστα με τις αποκαλύψεις απόρρητων στρατιωτικών εγγράφων των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζεται καθώς όπως αναφέρει συγκεκριμένα το δημοσίευμα τις εφημερίδας Zaman ένα άλλο πακέτο επίσης απόρρητων εγγράφων που σχετίζεται αυτή τη φορά με επιχειρησιακά σχέδια μονάδας της τουρκικής Αεροπορίας διέρευσε μέσω του Saygın Özdemir ο οποίος είχε στη κατοχή του φύλλα επίδοσης και αξιολόγησης χειριστών της 151 Filo η οποία πετάει με μαχητικά F-16C/D Block 50 Fighting Falcon με έδρα την αεροπορική βάση Merzifon στη Βόρειο Τουρκία κοντά στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας. 
 
‘Ένα από τα έγγραφα αυτά με την ονομασία “F-1” αποκαλύπτει επίσης συχνότητες επικοινωνίας, και θέσεις που χρησιμοποιούν οι χειριστές σεσυνεργασία με σταθμούς εδάφους τα οποία αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι είναι «ζωτικές πληροφορίες που δεν πρέπει να πέσουν στα χέρια του εχθρού σε περίοδο πολέμου».
 
Σε άλλο έγγραφο εξηγείται η φόρτωση πυρομαχικών σε μαχητικά F-16 ανάλογα με τον τύπο και τις συνθήκες χρήσης, με υποσημείωση να μην επιτραπεί η χρήση του σε άλλη χώρα πλην Τουρκίας και ΗΠΑ.
 
Τέλος αναφέρεται το όνομα του Gökhan Gülbalar στη κατοχή του οποίου βρέθηκε τεχνικό εγχειρίδιο που επεξηγεί αναλυτικά τη συναρμολόγηση συστήματος ανάλυσης και υποκλοπής ηλεκτρονικών μεταδόσεων με την ονομασία Milsis-23u, το οποίο χρησιμοποιείται από την Διοίκηση Ηλεκτρονικών Συστημάτων του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.
 
Πρόκειται για την πλέον σημαντική και ικανή μονάδα παρακολούθησης και υποκλοπών SIGINT των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων με εξοπλισμό που φυσικά είναι άκρως απόρρητος.
 
 Ενδεχόμενη διαρροή υπονομεύει το απόρρητο των τουρκικών δυνατοτήτων στον κρίσιμο τομέα των υποκλοπών και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης εκθέτοντας ανεπανόρθωτα και αυτό το τμήμα των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
 
Εντύπωση προκαλεί ότι ο κύριος όγκος των διαρροών άκρως απόρρητων εγγράφων προέρχεται από την τουρκική Αεροπορία και μάλιστα από εν ενεργεία στελέχη που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και πιλότους προκαλώντας εντύπωση τόσο για την αφοσίωση τους στην υπηρεσία και τη χώρα τους ακόμη και αν αυτοί βρίσκονταν υπό καθεστώς εκβιασμού από το κύκλωμα κατασκοπίας.
 
Το εύρος της διαρροής απόρρητων εγγράφων και ο μεγάλος αριθμός των εμπλεκόμενων υποδηλώνει σημαντική οργάνωση και συντονισμό ενώ τα αποσπασματικά στοιχεία που αναφέρονται μέχρι στιγμής είναι συγκεκριμένα ανταποκρίνονται σε υπαρκτά τεχνικά εγχειρίδια και δείχνουν ότι το μέγεθος της ζημιάς που έχει γίνει είναι όντως πολύ μεγάλο.
 
Θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι πρόκειται για μια παραπλανητική επιχείρηση καθώς εκτός του ότι δεν έχει καμία πρακτική αξία, πλήττει καίρια το κύρος των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
 
Άρα έχουμε να κάνουμε με μια υπόθεση τεράστιων διαστάσεων στη γειτονική χώρα που αποδεικνύει ότι πολλά ευαίσθητα σημεία έχουν «ξεσκεπαστεί», ενώ οι τελικοί αποδέκτες που φέρονται να είναι ελληνικές υπηρεσίες πληροφοριών, μάλλον έχουν αποκομίσει πληθώρα στοιχείων για τις αμυντικές δυνατότητες της «φίλης και συμμάχου» γειτονικής χώρας!
 
» Διαβάστε περισσότερα...

Ενα άγνωστο "ατύχημα" στο Αιγαίο> (Όταν ο Έλληνας πιλότος του Mirage επέστρεψε χωρίς το "πουλάκι")




 Ένα άγνωστο "ατύχημα" στο Αιγαίο με πρωταγωνιστές Έλληνες και Τούρκους πιλότους.


Ο σμηναγός  είχε στο ενεργητικό του ήδη χίλιες διακόσιες ώρες πτήσης. Τις περισσότερες ώρες στα Mirage 2000. 
Στα "γαλλάκια", όπως τα λένε οι "παλιοί". Ήταν το "Νο 1" στο ζεύγος των Mirage που απογειώνονταν από την Τανάγρα, σχεδόν κάθε πρωί, για περιπολίες στο Αιγαίο ή -το συνηθέστερο- για αναχαιτίσεις Τούρκων εισβολέων. Εκείνο τον Απρίλιο του 1996, η Τουρκία είχε αυξήσει τις προκλήσεις. Πύκνωσε τις παραβιάσεις της στο Αιγαίο, αφού ο Μεσούτ Γιλμάζ, τότε πρωθυπουργός της χώρας, πίεζε για απευθείας συνομιλίες με την Αθήνα, ώστε να λυθούν "πακέτο" τα ελληνοτουρκικά. Η Τουρκία -κι αυτό το γνωρίζουν καλύτερα απ' οποιονδήποτε οι πιλότοι των ελληνικών μαχητικών- πάντοτε χρησιμοποιεί την αεροπορική της ισχύ, για να ασκήσει εξωτερική πολιτική. 
Όταν στη μονάδα σήμανε το "scramble", το μόνο που ένοιαξε το σμηναγό ήταν ότι έπρεπε να απογειωθεί μέσα σε πέντε λεπτά, να βρεθεί στα 12.000 πόδια, μαζί με το "Νο 2" του σμήνους του, και να πάρει στον αέρα εντολές. Την ώρα που απογειωνόταν, φορτωμένος με δύο πυραύλους Magic, αέρος-αέρος ("πουλάκια" τούς λένε οι πιλότοι), ήξερε ότι μάλλον αυτή θα ήταν η τελευταία του τέτοια αποστολή. Σε λίγες μέρες θα εγκατέλειπε την Τανάγρα και τα Mirage και θα "ανηφόριζε" προς την Αγχίαλο, για να αναλάβει εκπαιδευτής στη σχολή Top Gun της Πολεμικής Αεροπορίας, στη Σχολή όπου οι νέοι Ίκαροι εκπαιδεύονται στις αναχαιτίσεις. 

Η θεωρία 


Η τεχνική της αναχαίτισης είναι καλά μελετημένη τόσο από τους Έλληνες όσο και από τους Τούρκους πιλότους. 
Τα τελευταία 29 χρόνια, κάθε μέρα (με εξαίρεση κάποιες θρησκευτικές γιορτές και των δύο χωρών και δύο μήνες το καλοκαίρι) ο ένας αναχαιτίζει τον άλλον, σε όλα τα μήκη και πλάτη του Αιγαίου. Ο σκοπός είναι ο ένας να "πιάσει την ουρά" του αντιπάλου του. Να βρεθεί πίσω του και να "κλειδώσει" το στόχο του, με τους πυραύλους να σημαδεύουν. Αν αυτές είναι πραγματικές συνθήκες εναέριας μάχης, ο στόχος δεν ξεφεύγει ποτέ. Η πυροδότηση των πυραύλων από τον πιλότο γίνεται από ένα κουμπί με δύο σκάλες. Η πρώτη είναι το φωτοπολυβόλο και είναι ακίνδυνη. Παίζει το ρόλο των εικονικών πυραύλων στις αναχαιτίσεις. Με το φωτοπολυβόλο ο πιλότος "πιστοποιεί" την αναχαίτιση του εχθρού φωτογραφίζοντας τον. Τότε ο αντίπαλος είναι, θεωρητικά, νεκρός. Όσες οι φωτογραφίες από τα φωτοπολυβόλα, τόσες και οι αναχαιτίσεις, τόσοι και οι "καταρριφθέντες" αντίπαλοι. Η δεύτερη σκάλα του χειριστηρίου είναι η μοιραία. Αυτή που πυροδοτεί πραγματικά (και όχι εικονικά) τον πύραυλο. Οι πύραυλοι Magic έλκονται από τη θερμότητα, "κολλάνε" και ακολουθούν το πιο ζεστό σημείο, τους κινητήρες του αεροσκάφους. Δεν σκάνε αμέσως, αλλά μόλις βρουν το στόχο, εκτοξεύουν χιλιάδες μικρά θραύσματα, προκαλούν φωτιά, που πυροδοτεί την έκρηξη όλου του αεροσκάφους. Η περίπτωση αστοχίας είναι ανύπαρκτη. 

Το κυνηγητό 

Σε φουλ εμπλοκή, οι ταχύτητες είναι από μόνες τους αιτία λιποθυμίας για τον αμύητο. Όπως και τα χρώματα και οι εναλλαγές των τοπίων. Κάτι σαν ηλεκτρονικό παιχνίδι, μόνο που εδώ το game over δεν σημαίνει ότι θα ξαναπαίξεις αν έχεις ψιλά. Ο σμηναγός  είχε στην οθόνη του δύο τουρκικά F-16, που παραβίαζαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, κάπου κοντά στη Σάμο: ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο εκπαιδευτικό. Στο μπροστινό κάθισμα του διθέσιου βρισκόταν ένας Τούρκος επισμηναγός, ο αρχηγός του σμήνους των τουρκικών μαχητικών, σε εκπαιδευτική πτήση μάχης στο Αιγαίο. Στο πίσω κάθισμα βρισκόταν ο εκπαιδευτής του. Οι Τούρκοι χειριστές άρχισαν να προκαλούν με επικίνδυνους ελιγμούς τα ελληνικά Mirage. Το παιχνίδι είχε φουντώσει για τα καλά. 
Κυνηγητό για τέσσερα αεροσκάφη στα 14.000 πόδια, με ταχύτητα 0,9 mach (δηλαδή 500 μίλια την ώρα). Τα G εκτοξεύονται στα ύψη. Το αίμα ανεβαίνει στο κεφάλι, ο πιλότος τα βλέπει όλα μαύρα, οι ελιγμοί δυσκολεύουν. Ένα ξενύχτι την προηγούμενη μέρα είναι αρκετό για να μην μπορεί να λειτουργήσει ένας πιλότος. O σμηναγός απομόνωσε το διθέσιο και προσπαθούσε να το "κλείσει" στο στόχαστρο του. Ο Τούρκος προσπαθούσε να ξεφύγει ή και να κλείσει αυτός τον Έλληνα με τη σειρά του. Ένα περίεργο μπαλέτο στον ουρανό με ταχύτητες σε mach και τεχνικές. Ο σμηναγός  ήταν έμπειρος, κέρδισε το παιχνίδι σε δευτερόλεπτα, "κλειδώνοντας" την ουρά του αντιπάλουΣε κλάσματα πάτησε το κουμπί του φωτοπολυβόλου και "έγραψε" σε φωτογραφία τον αντίπαλο. Είχε νικήσει. 

Ένας Magic λιγότερος 

Η προσγείωση ενός Mirage στην Τανάγρα, με έναν Magic λιγότερο, σε μια απλή αποστολή αναγνώρισης-αναχαίτισης, σημαίνει "κόκκινο" συναγερμό, πριν ακόμα οι τροχοί του μαχητικού ακουμπήσουν στο έδαφος. Όταν  επέστρεψε και προσγειώθηκε, από το δεξί φτερό του έλειπε ένας πύραυλος. 
Την ίδια ώρα, στο γραφείο του αρχηγού ΓΕΑ στον τέταρτο όροφο του υπουργείου Αμύνης, ο αρχηγός ετοιμαζόταν να πάει σε μια κοινωνική εκδήλωση. Από το σύστημα ενδοεπικοινωνίας που τον συνδέει με όλες τις μάχιμες μονάδες, ακούστηκε μέσα από τα "στατικά" παράσιτα: "Κύριε αρχηγέ, λαμβάνω την τιμή να αναφέρω ότι ο σμηναγός προσγειώθηκε και του λείπει ένα "πουλάκι"". Ήταν ο διοικητής της Τανάγρας, με πρόδηλη την αγωνία στη φωνή του. Σχεδόν ταυτόχρονα, ο αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα ανακοίνωνε στον αρχηγό ΓΕΑ την πτώση ενός τουρκικού F-16, ενάμισι ναυτικό μίλι νοτιοανατολικά της Σάμου. 

Ατύχημα... 

Μόλις ο Magic έφτασε στους κινητήρες του τουρκικού αεροσκάφους, οι δύο πιλότοι ένιωσαν το τράνταγμα. Στα δευτερόλεπτα πριν το σκάφος πιάσει φωτιά, ο εκπαιδευτής πρόλαβε να τραβήξει το μοχλό εκτόξευσης του καθίσματος του, όχι όμως και ο εκπαιδευόμενος. Το συμβάν δηλώθηκε ως ατύχημα και από την Ελλάδα, αλλά και από την Τουρκία. Οι μηχανές με τους κλειστούς ελιγμούς και την ταχύτητα των 0,9 mαch είχαν ταλαιπωρηθεί.Λογικά, κανείς δεν μπορεί, σε τέτοιες περιπτώσεις, να αποκλείσει την εκδοχή του ατυχήματος. Η μοναδική περίπτωση απόλυτης εξακρίβωσης των αιτίων πτώσης είναι να εξεταστούν τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Το συγκεκριμένο, όμως, είχε καρφωθεί, μαζί με τον Τούρκο επισμηναγόσε πολύ μεγάλο βάθος. 
Η τουρκική εφημερίδα "Σαμπάχ", δύο εβδομάδες μετά, άφηνε υπόνοιες ότι δεν ήταν ατύχημα. Μια καναδική εταιρεία προθυμοποιήθηκε να ανελκύσει το αεροσκάφος. Τελικά, η ανέλκυση δεν έγινε. Από όλες τις πλευρές ο φάκελος έκλεισε με την ένδειξη: ατύχημα. Μπορεί και να ήταν ίδια περίπτωση ατυχήματος με τη συντριβή του Mirage F-1 του Νίκου Σαλμά, κοντά στον Άγιο Ευστράτιο; Και τότε ο αντίστοιχος φάκελος έκλεισε με την ίδια ένδειξη. Δύο μέρες μετά, ο Τούρκος πιλότος που επέζησε, ευχαρίστησε από τηλεοράσεως τους κατοίκους του νησιού που τον έσωσαν και τον περιέθαλψαν. Ένα ελληνικό C-130 τον μετέφερε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης.
» Διαβάστε περισσότερα...

Σκοπιανό: Επιτυχία τριών σημείων από τον Αβραμόπουλο



Του Βελισσάριου Δραγάτση
Για την Τρίτη και την Τετάρτη έχει προγραμματισθεί από τον Μάθιου Νίμιτς η επόμενη συνάντηση των πρέσβεων Ελλάδος – πΓΔΜ στη Νέα Υόρκη σχετικώς με το Σκοπιανό. Μόνο που αυτή τη φορά η ελληνική πλευρά κατέρχεται ισχυρότερη χάρη στους χειρισμούς του υπουργού Εξωτερικών κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου.
Σκοπιανό: Επιτυχία τριών σημείων από τον ΑβραμόπουλοΩς αργά το βράδυ μένει στο γραφείο του στο νεοκλασσικό μέγαρο του υπουργείου Εξωτερικών, ο υπουργός κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος εδώ και πολύ καιρό. Με τους στενούς συνεργάτες του και με τους αρμόδιους διπλωμάτες μελετούν κάθε δεδομένο και τις ενέργειες που πρέπει να κάνει η ελληνική πλευρά ώστε να επιβεβαιωθεί η σταθερότητα τόσο στις σχέσεις με την πΓΔΜ, όσο και γενικότερα στα δυτικά ΒαλκάνιαΚι όλα αυτά με παράλληλες δράσεις που θα οδηγήσουν στην οριστική επίλυση του Σκοπιανού στη βάση της κοινής αποδοχής, της ιστορικής αλήθειας και της σοβαρότητας. 
Αυτός είναι και ο στόχος εν όψει των νέων συναντήσεων που θα πραγματοποιηθούν στις 29 και 30 Ιανουαρίου στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών, τη Νέα Υόρκη, μεταξύ του εκπροσώπου της Ελλάδος πρέσβεως κ. Αδαμάντιου Βασιλάκη και του Σκοπιανού ομολόγου του κ. Ζόραν Γιόλεφσκυ, ύστερα από πρόσκληση που απηύθυνε ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ κ. Μάθιου Νίμιτς.
Διπλωματική επιτυχία
Η ελληνική πλευρά προσέρχεται στη συνάντηση με ένα ισχυρό δεδομένο. Στις 12 Δεκεμβρίου επέτυχε να μην υπάρξει στην επόμενη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (τον Απρίλιο) αλλαγή της διατύπωσης για το όνομα των Σκοπίων. Σύμφωνα με διπλωματικούς παρατηρητές μάλιστα, δεν αναμένεται κινητικότητα από την πλευρά της πΓΔΜ εξ αιτίας των επικείμενων εκλογών και των εσωτερικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το γειτονικό κρατίδιο.
Όπως εξηγούσαν στελέχη της ελληνικής διπλωματίας, «η απόφαση του Δεκεμβρίου δεν μπορεί να ροκανιστεί με χάσιμο χρόνου». Υπάρχει το μείζον ζήτημα που αφορά στην ονομασία του γειτονικού κρατιδίου και δεν μπορεί να παρακαμφθεί, σημείο το οποίο δεν περνά στην ηγεσία των Σκοπίων μόνο από την Αθήνα αλλά και από την Ε.Ε., καθώς και από άλλα κράτη – μέλη της Ένωσης σε διμερές επίπεδο.
Αυτό είναι το πρώτο σημείο υπεροχής της ελληνικής πλευράς, το οποίο επιτεύχθηκε χάρη στους χειρισμούς του κ. Αβραμόπουλου που έγιναν σε πλήρη συνεννόηση με τον πρωθυπουργό κ. .Αντώνη Σαμαρά
Τις εξελίξεις στο Σκοπιανό παρακολουθούν κι άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες θέλουν μια κοινώς αποδεκτή επίλυση του προβλήματος. Ευρωπαίος διπλωμάτης επισήμανε το μεσημέρι της Τετάρτης στο “Newsbomb.gr” ότι η απόφαση του Δεκεμβρίου δεν υπεισέρχεται στην ίδια την διαπραγμάτευση, η οποία είναι και παραμένει αρμοδιότητα του ΟΗΕ, αλλά προσπαθεί να την διευκολύνει, συνδέοντας την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την πΓΔΜ, με πρόοδο στη διαβούλευση.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο αρμόδιος για τη διεύρυνση της Ε.Ε. Επίτροπος, ο κ. Στέφαν Φούλε, έκανε αιφνιδιαστική επίσκεψη στα Σκόπια όπου είχε επαφές με τον πρόεδρο κ. Γκεόργκυ Ιβανώφ, τον πρωθυπουργό κ. Νικόλα Γκρουέφσκυ και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Μπράνκο Τσερβενκόφσκυ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις συναντήσεις που είχε ο κ. Φούλε στα Σκόπια έγινε λόγος και για την πορεία των μεταρρυθμίσεων στην πΓΔΜ. Πηγές από τις Βρυξέλλες επισημαίνουν ότι ο Επίτροπος φέρεται να δυσφορεί με την ακαμψία των Σκοπιανών. Στο άμεσο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να πάρει σαφή θέση επί του ζητήματος, αφού σταματήσει να διάκειται θετικά προς την πλευρά των Σκοπίων με τόσο απροκάλυπτο πλέον τρόπο.
Διαβλέπουν «ναυάγιο» στη Ν. Υόρκη
Το μεσημέρι της Παρασκευής στέλεχος του ΥΠΕΞ εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι επαφές του κ. Νίμιτς στην Νέα Υόρκη είναι σχεδόν βέβαιο πως θα οδηγήσουν στο ναυάγιο των προσπαθειών, με αποκλειστική ευθύνη της πΓΔΜ. Η ίδια πηγή σχολίασε ότι τηρουμένων των αναλογιών, υπάρχει και το προηγούμενο της εμπλοκής που καταγράφηκε στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Κροατίας, όταν η Σλοβενία έθεσε τη διευθέτηση  ασήμαντης συνοριακής διαφοράς σε διμερές επίπεδο, ως προϋπόθεση  για την διεξαγωγή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων Ζάγκρεμπ-Ε.Ε
Το δεύτερο σημείο υπεροχής της ελληνικής πλευράς είναι η ευελιξία και η καλή διάθεση που επιδεικνύει εμπράκτως. Η Αθήνα προτείνει στα Σκόπια την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης, στο οποίο η γειτονική χώρα δεν έχει απαντήσει ακόμα. «Αποτελεί μια λεπτή φάση του χειρισμού της εκρεμμότητας που αφορά στην ονομασία» υπογραμμίζουν διπλωματικοί παράγοντες και εξηγούν ότι η επιμονή της πΓΔΜ βλάπτει την ευρωπαϊκή προοπτική της. Με άλλα λόγια, ο Σκοπιανός πρωθυπουργός κ. Γκουέφσκυ δεν αντιλαμβάνεται πως όσο επιμένει στο θέμα της ονομασίας δίνει λαβές σε άλλες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων να μεταφέρουν στην ενταξιακή διαπραγμάτευση διμερείς διαφορές.
Αν και ο υπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος ζήτησε να τηρηθούν χαμηλοί τόνοι για τη διπλωματική επιτυχία του Δεκεμβρίου με την απόφαση της Ε.Ε. για να υπάρξει ανταπόκριση από την πλευρά των Σκοπίων, η κυβέρνηση της πΓΔΜ δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις εσωτερικές αγκυλώσεις της.
Οι εσωτερικές πολιτικές σκοπιμότητες στα Σκόπια δεν αρκούν ώστε να παρακαμφθεί η Ενδιάμεση Συμφωνία (που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 1995) ούτε μέσω της Ε.Ε., ούτε μέσω του ΝΑΤΟ. «Να το καταλάβουν καλά ορισμένοι θερμοκέφαλοι στα Σκόπια κι όσοι νουθετούν τον κ. Φούλε στις προκλητικά φιλοσκοπιανές ενέργειές του», σημειώνουν διπλωματικοί παρατηρητές.
Τρίτο σημείο υπεροχής
Η ελληνική πλευρά απαντά με νηφαλιότητα στα προκλητικά πανηγύρια και τα εμετικά καρναβάλια που οργανώνονται στα Σκόπια εις βάρος της χώρας μας με την πολιτική συναίνεση του πρωθυπουργού κ. Νικόλα Γκρουέφσκυ. Κι αυτό είναι το τρίτο σημείο υπεροχής των Αθηνών αφού έχει σοβαρή, συγκεκριμένη και σταθερή τακτική για την ειρήνη, την ασφάλεια και στη σταθερότητα στα Δυτικά Βαλκάνια.
Η στρατηγική αυτή έχει έναν αντικειμενικό σκοπό, ο οποίος προβλέπει πλήρη ένταξη των δυτικών βαλκανικών χωρών στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ. Από μια τέτοια προοπτική η Ελλάδα θα έχει διπλωματικά, πολιτικά και οικονομικά οφέλη γι’ αυτό και τηρεί τα θέματα αυτά σε υψηλή θέση εν όψει της Ελληνικής Προεδρίας, στο πρώτο εξάμηνο του 2014. Αυτή είναι μια τολμηρή πολιτική από την Αθήνα, η οποία δεν λαμβάνει υπ’ όψιν της το σκεπτικισμό πολλών εταίρων ως προς το ενδεχόμενο νέας διευρύνσεως εξ αιτίας όσων συμβαίνουν από την κρίση χρέους στην ευρωζώνη.
«Οι ενέργειές μας πρέπει να διακρίνονται από αποτελεσματικότητα και από ανοικτό πνεύμα» σημείωσε ο υπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος μιλώντας στους συνεργάτες του στο γραφείο του, κάτω από τον πίνακα που δείχνει τον Ιωάννη Καποδίστρια. Τα δεδομένα στη σκακιέρα του Σκοπιανού τον επιβεβαιώνουν.
Ούτε η Ελλάδα, ούτε η Ε.Ε. προβάλλουν κωλύματα στην ευρωπαϊκή πορεία της πΓΔΜ. Οι πεπαλαιωμένες, αναχρονιστικές και γραφικές αντιλήψεις της σκοπιανής ηγεσίας την καθιστούν αναξιόπιστο συνομιλητή που τείνει να αυτο-απομονωθεί όσο δεν προσαρμόζεται στα δεδομένα…

» Διαβάστε περισσότερα...

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΡΡΟΗ ΑΠΟΡΡΗΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Στα χέρια του ΓΕΕΘΑ η διάταξη μάχης των τουρκικών Ε.Δ


Άκρως  απόρρητες πληροφορίες για τη διάταξη μάχης μονάδων της Τουρκικής Αεροπορίας (THK) αλλά και τουρκικού δικτύου αεράμυνας, φαίνεται ότι διέρρευσαν στην Ελλάδα, μέσω δικτύου  χωρίς η Άγκυρα να είναι ακόμη σε θέση να αποτιμήσει ακριβώς το μέγεθος της διαρροής.
Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Zaman, το οποίο δημοσιεύτηκε χτες,  η εκδίκαση της υπόθεσης που συγκλονίζει τη γειτονική χώρα, αποκαλύπτει σταδιακά νέες πληροφορίες για τη διαρροή κρίσιμων στρατιωτικών πληροφοριών στην Ελλάδα, οι οποίες είναι συγκλονίστηκες τόσο λόγω της έκταση τους όσο και της ευκολία με την οποία το κύκλωμα κατασκοπίας, διείσδυσε  σε υψηλά επίπεδα στην ιεραρχία ενώ απέκτησε πρόσβαση σε εξαιρετικά κρίσιμες πληροφορίες για την αμυντική διάταξη της  Γείτονος.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι παραδόθηκε μέρος επιχειρησιακών σχεδίων με δρομολόγια και περιοχές περιπολίας των μαχητικών της τουρκικής Αεροπορίας,  που θα αναλάβουν πάνω από το Αιγαίο σε περίπτωση κρίσης με την Ελλάδα.
Οι κατηγορίες βαραίνουν τον Metin Kubilay Kaşlı ο οποίος φέρεται ως υπεύθυνος για τη διαρροή των πληροφοριών που παρέδωσε στις «ελληνικές αρχές». Ειδικά για τα σχέδια πτήσεων αναφέρεται ότι έχουν σχεδιαστεί με βάση πολλαπλές επιλογές, οι οποίες αξιολογούνται και τελικά προκρίνονται αναλόγως της τακτικής κατάστασης από το τουρκικό Γενικό Επιτελείο.
ΣΤΟΝ «ΑΕΡΑ» Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΕΡΑΜΥΝΑ
Μια άλλη ιδιαίτερα κρίσιμη «διαρροή» στρατηγικών πληροφοριών για τη διάταξη μάχης των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι η εμβέλεια κάλυψης κινητών και σταθερών συστημάτων ραντάρ της τουρκικής Αεροπορίας που επιτηρούν τον τουρκικό εναέριο χώρο και το Αιγαίο.
Επίσης στις πληροφορίες που παραδόθηκαν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβάνεται και αναφορά με εκτιμήσεις σχετικά με την εμβέλεια και τους αντίστοιχους τομείς κάλυψης του «εναέριου συστήματος επιτήρησης και ελέγχου που θα αποκτήσει σύντομα η Τουρκία».
Προφανώς αφορά το σύστημα ηλεκτρονικής σάρωσης MESA επί του αεροσκάφους εναέριας επιτήρησης B-737 ΑΕW&C Peace Eagle, τα οποία παραλαμβάνει σταδιακά  η τουρκική Αεροπορία και σύντομα αναμένεται ότι θα καταστούν επιχειρησιακά, επιτηρώντας ολόκληρο τον εναέριο χώρο της Τουρκίας αλλά και το Αιγαίο, συντονίζοντας αεροπορικές επιχειρήσεις.
Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι στα έγγραφα που διέρρευσαν προς την Ελλάδα, περιλαμβάνεται και ένας χάρτης όπου απεικονίζονται όλα τα «τυφλά» σημεία και κενά στην αεράμυνα της Τουρκίας, προξενώντας με τον τρόπο αυτό ανυπολόγιστη ζημιά στην Εθνική Ασφάλεια της χώρας.
Τη διάταξη μάχης των τουρκικών ραντάρ φέρεται ότι παρέδωσε ο πληροφοριοδότης Ahmet Gökçül, ενώ το χάρτη με τα κενά της τουρκικής αεράμυνας φέρεται ότι παρέδωσε ένα άλλο πρόσωπο που κατονομάζεται ως ο Cem Eriş.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως φαίνεται ότι έχει το πού κατέληξαν οι πληροφορίες αυτές καθώς αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι προωθήθηκαν από τον Eriş «σε ένα Σμήναρχο ο οποίος υπηρετεί ως Διευθυντής Επιχειρήσεων στην Αεροπορική Βάση της Λάρισας στην Ελλάδα»!
ΔΙΑΡΡΟΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΟΙΡΑΣ F-16
Οι αποκαλύψεις που υπάρχουν στο σχετικό δημοσίευμα γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακές καθώς αναφέρεται ότι έχουν παραδοθεί στην Ελλάδα «τα σχέδια ανάπτυξης σε περίοδο επιχειρήσεων της 192 Μοίρας σε θέσεις διασποράς στο πολιτικό αεροδρόμιο του Bodrum κοντά στα μικρασιατικά παράλια και σε απόσταση αναπνοής με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Συγκεκριμένα η Μοίρα αυτή (192Filo) είναι μία από τις δύο που επιχειρεί από το την αεροπορική βάση του Μπαλίκεσιρ με μαχητικά F-16C/D Block 50 Fighting Falcon σε ρόλο αναχαίτισης και καταστολής αεράμυνας.
Αναφέρεται ότι διέρρευσαν «πρωτόκολλα, λίστες προσωπικού, αριθμός ενεργής δύναμης μαχητικών, υπηρεσίες πληρωμάτων - ακόμη και οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης μαχητικών σε περίοδο επιχειρήσεων».
Και ως αποκορύφωμα όλων αναφέρεται ότι διέρρευσαν στην ελληνική πλευρά στοιχεία που περιλαμβάνονταν σε αντίγραφο άκρως απόρρητης έκθεσης για τις εκτιμήσεις και την αξιολόγηση των τούρκων για τις στρατιωτικές δυνατότητες των ελληνικών Ε.Δ!
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα οι εκτιμήσεις για τις ελληνικές στρατιωτικές δυνατότητες συντάχτηκαν από τούρκο στρατιωτικό ακόλουθο που υπηρετεί στην Αθήνα ενώ η διαρροή τους στην Ελλάδα έγινε μέσω επαφής που έγινε από τους πληροφοριοδότες με τον στρατιωτικό ακόλουθο της Ελλάδας στην Άγκυρα.
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Το κατηγορητήριο για τα μέλη της ομάδας που εμπλέκονται στη διαρροή άκρως απόρρητων πληροφοριών περιλαμβάνει χιλιάδες σελίδες με δεκάδες ονόματα ενώ την εκδίκαση της υπόθεσης έχει αναλάβει εισαγγελική ομάδα σε δικαστήριο της Σμύρνης.
Αυτό που προκαλεί πραγματικά εντύπωση είναι η ευκολία με την οποία τα μέλη της οργάνωσης που εκτελούσε κατασκοπεία, κατάφεραν να δωροδοκήσουν χαμηλόβαθμα αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων προσφέροντας, μετρητά, γυναίκες ή ακόμη και υποκύπτοντας σε εκβιασμούς και παραπλάνηση.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι προκαλεί «μούδιασμα» στους τούρκους υπευθύνους, όχι μόνο η έκταση των διαρροών απόρρητων στρατιωτικών πληροφοριών αλλά και τα τεράστια ερωτηματικά γύρω από το πώς οι πληροφοριοδότες κατάφεραν να παρακάμψουν τα μέτρα ασφαλείας και να περάσουν απαρατήρητοι για καιρό από την τουρκική αντικατασκοπία η οποία στάθηκε ανήμπορη να εντοπίσει την εκτεταμένη διείσδυση πληροφοριοδοτών στις τουρκικές ΕΔ.
Το σκάνδαλο φαίνεται ότι θίγει σοβαρά την αξιοπιστία των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων καθώς αμφισβητεί καίρια την ικανότητα των μέτρων ασφαλείας τα οποία έγιναν στη κυριολεξία «ελβετικό τυρί» από τους πληροφοριοδότες που φέρεται ότι τροφοδότησαν με πολύτιμα στοιχεία τις ελληνικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Εάν οι κατηγορίες ευσταθούν σε όλο τους το εύρος, τότε έχουμε να κάνουμε με μια τεράστια επιτυχία των ελληνικών υπηρεσιών πληροφοριών οι οποίες προφανώς εργάστηκαν αθόρυβα συλλέγοντας άκρως απόρρητα στοιχεία για τη διάταξη μάχης των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Πρόκειται πραγματικά για μια συγκλονιστική υπόθεση κατασκοπίας η οποία πλέον με τη εξάρθρωση του κατασκοπευτικού δικτύου και την έναρξη εκδίκασης των κατηγορούμενων είναι βέβαιο ότι θα συγκλονίσει μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια τη Τουρκία, ενώ δεν αναφέρεται το χρονικό διάστημα το οποίο το κατασκοπευτικό δίκτυο ήταν ενεργό δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ότι η διαρροή απόρρητων πληροφοριών ίσως είναι πολύ μεγαλύτερη από όση οι τούρκοι αφήνουν να εννοηθεί από τα όσα έχουν δει μέχρι σήμερα το φώς της δημοσιότητας.
» Διαβάστε περισσότερα...

ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ Πετώντας πάνω από την Ελλάδα μας (video)


Μια μαγευτική περιήγηση διάρκειας 1 ώρας -σε υψηλή ανάλυση- πετώντας πάνω από την Ελλάδα. Ξεκινώντας από την Αθήνα, θα μας ταξιδέψει σε μοναδικά μέρη εξερευνώντας διάσπαρτα Ελληνικά νησιά στο λαμπρό μπλε του Αιγαίου, αρχαία ερείπια, καταπράσινους λόφους, βραχώδεις ακτές και ιστορικούς τόπους γεμάτους παραδόσεις. Την δραματική άποψη ενισχύσαμε με την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου! Θα πετάξουμε από την Κέρκυρα στην Κρήτη, από τα Μετέωρα στην Μύκονο, στην Πελοπόννησο, στη Ρόδο, στη Σαντορίνη, στη Θεσσαλονίκη και σε πολλούς άλλους λαμπρούς προορισμούς αυτού του υπέροχου τόπου!
A breathtakingly beautiful virtual tour shot in high definition from a helicopter-mounted camera. Lifting off from Athens, you embark on a modern odyssey as varied and dramatic as Greek history, exploring exotic islands scattered like stones in the brilliant blue Aegean, ancient ruins, verdant hills, rocky coastlines, and timeless traditions.
Αρχικός τίτλος «Visions of Greece»
Producer: Stavros Niarchos, 2003
Executive Producer: Roy Hammond
Producer, Writer, Editor: Sam Toperoff
Producer, Aerial Director: Duby Tall
Wescam Technician and Operator: Grant Bieman
Helicopter Pilot: Stelios Bounas (85 hours flight over the Greece)
 
Μερικές από τις τοποθεσίες: Όλυμπος, Αθήνα - Ακρόπολη, Πειραιάς, "Υψηλή Γέφυρα" (κρεμαστή) της Χαλκίδας, Φάρος Ρέπι - Σκιάθου (μάλλον), Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, Αιγαίο, Κυκλάδες, Μύκονος, Ο Φάρος Αρμενιστής - Μυκόνου, Δήλος, Νάξος (Η Πορτάρα, η μαρμάρινη πύλη στη νησίδα Παλάτια), Φιλώτι - Νάξου, Αμοργός - Η Παναγία Χοζοβιώτισσα, Αντίπαρος, Σίφνος, Πάρος, Καλδέρα Σαντορίνης, Νέα Καμένη, Αμμούδι (λιμάνι Οίας), Οία - Σαντορίνη, Ηφαιστειογενές έδαφος, Οία, Κνωσός, Κρήτη, Ρόδος, Ακρόπολη Λίνδου - Ρόδος, Λέσβος, Μυτιλήνη - Η Παναγία της Πέτρας, Γενοβέζικο Φρούριο Μήθυμνας, Θράκη, Άλογα στο ποτάμι του Αξιού, Καβάλα, Αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, Χερσόνησος όρους Άθως, Άγιο Όρος, Θεσσαλονίκη, Καταρράκτες Έδεσσας, Λίμνη Πρέσπα, Aγία Τριάδα Βροντούς στον Ολυμπο, Γέφυρα στην τεχνητή λίμνη του Αλιάκμονα, Λίμνη Ιωαννίνων, Μετέωρα, Διώρυγα της Κορίνθου, Οδοντωτός στο φαράγγι του Βουραϊκού, Μονεμβασιά, Πύλος, Νιόκαστρο Πύλου, Μπούρτζι Μεθώνης, Σπαρτιάτικο φρούριο Σφακτηρίας, Ναός της Αφαίας στην Αίγινα, Μυκήνες, Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, Αρχαίο στάδιο της Ολυμπίας, Ζάκυνθος, Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, Ποντικονήσι - Κέρκυρα, Ο Θόλος της Αθηνάς Προναίας - Δελφοί, Αθήνα, Ξωκλήσι στην Αττική.
 
» Διαβάστε περισσότερα...

ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Φορτηγό πλοίο με όπλα από Τουρκία πιάστηκε στον Βόλο - Τελικός προορισμός η Συρία;


Φορτηγό πλοίο το οποίο είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό τη Λιβύη βρίσκεται στο λιμάνι της ΑΓΕΤ στα Αστέρια Αγριάς καθώς στο φορτίο του περιλαμβάνονται και τρία κοντέινερ το περιεχόμενο των οποίων είναι πυρομαχικά και όπλα (ΑΚ-47, Dragunov, RPG-7, πιστόλια κλπ). Όλα τα παραπάνω αν αι ανατολικής προελεύσεως βρίσκονται σε χρήση και στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις και της στρατοχωροφυλακή.
Το φορτηγό σκάφος “Alexandretta”, με σημαία Αγίου Βικεντίου είχε αποπλεύσει από άγνωστο ακόμη λιμάνι στην Τουρκία και σταμάτησε στο λιμάνι του Βόλου προκειμένου να ανεφοδιαστεί με καύσιμα (τράνζιτ πετρέλαιο) από τις εκεί εγκαταστάσεις της «Ελίν».
Το φορτηγό πλοίο, κι αυτό είναι που προκαλεί εντύπωση στις λιμενικές και τελωνειακές αρχές, είναι ότι είναι «τσιμεντάδικο», μεταφέρει δηλαδή χύδην φορτία τσιμέντου, στο φορτίο του όμως βρέθηκαν τα πυρομαχικά. Σχετικά ενημερώθηκαν τα υπουργεία Εξωτερικών, Οικονομικών και Ναυτιλίας, καθώς και το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος.
Οι πληροφορίες πάντως για το νόμιμο ή όχι του φορτίου του διίστανται. Το σκάφος φυλάσσεται από ειδικές δυνάμεις του Λ.Σ.
Η υπόθεσή αποκτά ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για μια υπόθεση μεταφοράς όπλων από την Τουρκία στη Λιβύη η οποία καταδεικνύει αφενός τους «δεσμούς» της Άγκυρας με το νέο καθεστώς της Λιβύης και αφετέρου εμπλέκεται στο περίεργο παιχνίδι μεταξύ των δύο χωρών κάτι που ανέδειξε και γερουσιαστής των ρεπουμπλικάνων Rand Paul κατά τη διάρκεια κατάθεσής της υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Hillary Clinton στο αμερικανικό Κογκρέσο την Πέμπτη.
 ο γερουσιαστής ρώτησε την Αμερικανή υπουργό εάν γνωρίζει για παράνομα φορτία όπλων από τη Λιβύη προς την Τουρκία με τελικό πορορισμό την Συρία, εάν γνωρίζει για ανάμιξη του παραρτήματος της CIA στη Λιβύη και από εκεί αφήνοντας να εννοηθεί στους μισθοφόρους της Συρίας. Η απάντηση της Clinton ήταν μη απάντηση καθώς παρέπεμψε τον γερουσιαστή στην ... CIA για διευκρινίσεις.
Το ανάποδο δρομολόγιο με μεταφορές όπλων από την Τουρκία στη Λιβύη ουσιαστικά αποδεικνύει τις δοσοληψίες μεταξύ των δύο χωρών και μάλιστα εν μέσω της Ελλάδας και η οποία χρησιμοποιείται ως ενδιάμεσος σταθμός.
Δηλαδή είναι πολύ πιθανό, για να μην πούμε βέβαιο, ότι η Τουρκία στέλνει τα όπλα στην Συρία  στους ισλαμιστές συμμάχους της, μέσω Λιβύης, για να αποφύγει τις κατηγορίες ότι σπάει το δήθεν εμπάργκο όπλων στους εμπολέμους. Κάτι που το θεωρούν βέβαιο στςι ελληνικές υπηρεσίες πληροφοριών άσχετα αν το end user certificate (πιστοποιητικό τελικού χρήστη) αναφέρει ως χώρα παραλαβής την Λιβύη.
Από την άλλη πλευρά το ΛΣ και σε επικοινωνία με το defencenet.gr δήλωσε ότι "Το φορτίο  διαθέτει κάποια παραστατικά έγγραφα τα οποία πιστοποιούν την ύπαρξη των όπλων και δείχνουν ως χώρα παραλαβής την Λιβύη". Από εκεί και πέρα, όπως μας δηλώθηκε από το ΛΣ το σκάφος είναι ενδεχόμενο να παραμείνει δύο ακόμη ημέρες στο λιμάνι του Βόλου καθώς την υπόθεση του απόπλου του χειρίζεται η ΕΥΠ, αλλά και η Τελωνειακή υπηρεσία.
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.