Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Αποκλειστικό: Τριάντα μεταχειρισμένα «Μπλακ Χωκ» για 360 εκατομμύρια δολάρια έως το 2019. Πόσο πιθανό είναι;

Όπως έγινε γνωστό το 2011, το Γενικό Επιτελείο Στρατού έκανε αίτηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για την παροχή μεταχειρισμένων μεταφορικών ελικοπτέρων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συγκεκριμένη αίτηση προμήθειας του Ελληνικού Στρατού αφορούσε 40 Ε/Π UH-60 Black Hawk από τα αμερικανικά αποθέματα πλεονάζοντος στρατιωτικού υλικού (Excess Defense Articles).
Η ιστορία του προγράμματος Black Hawk αρχίζει όταν το UH-60A ανακηρύχθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1976 νικητής του διαγωνισμού Utility Tactical Transport System (UTTAS) του Αμερικανικού Στρατού, εναντίον του σχεδίου της Boeing Vertol YUH-61Α. Η πρώτη πτήση του πρώτου των πρωτότυπων UH-60A ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου 1974, και η πρώτη πτήση του ελικοπτέρου παραγωγής ήταν ακριβώς τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1978 . Έως τον Μάιο του 1994 παραδόθηκαν 2.500 μονάδες, έως το τέλος του 2001 περίπου 2.500 μονάδες.
Τον Ιούνιο του 2011 αποφασίστηκε η αναπροσαρμογή της γραμμής παραγωγής στην διαμόρφωση UH-60Μ. Από τον Ιανουάριο του 2011 έως το Δεκέμβριο του 2011, η Sikorsky Aircraft Company (SAC) παρέδωσε 92 UH-60Μ στον Αμερικανικό Στρατό.
Το Γραφείο Διαχείρισης Προγραμμάτων Ελικοπτέρων Μεταφοράς του Αμερικανικού Πενταγώνου εντόπισε συνολικά 728 μοντέλα UH-60A/L που θα είναι διαθέσιμα προς πώληση από το το 2014, ως αποτέλεσμα της επαγωγής νέων μοντέλων UH-60M.
Η πλήρη ανακαίνιση του UH-60A/L κοστίζει δυνητικά 5 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα. Η ανακαίνιση επαναφέρει το ελικόπτερο σε «χρόνο μηδέν» (zero time), και αντιπροσωπεύει την ριζική συντήρηση, στην οποία τα βασικά συστατικά, εάν δεν επισκευαστούν πλήρως, αντικαθίστανται από νέα απαρτία
.
Το μοντέλο UH-60A/L χρησιμοποιείται τόσο από χώρες του ΝΑΤΟ, όσο και από χώρες εκτός ΝΑΤΟ. Στην Ελλάδα λειτουργεί στην διαμόρφωση S-70Β, η ναυτική διαμόρφωση του UH-60Β, και υπηρετεί σε συνολικά έντεκα (11) μονάδες.
Σε περίπτωση που τα Ε/Π UH-60A/L δεν πωληθούν ή μεταβιβαστούν δωρεάν, πρέπει να ολοκληρώσουν την διαδικασία απόσυρσης και τελικής διάθεσης. Για το UH-60A/L απαιτείται η «αποστρατικοποίηση» της μονάδας-συστήματος.
Το μέτρο αποφυγής αυτού του κόστους είναι να πουληθεί το ελικόπτερο μέσω FMS, ή να μεταβιβαστεί σε άλλες χώρες, άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες, ή άλλες επιλέξιμες υπηρεσίες για ειδικές δραστηριότητες, σύμφωνα με τους κανονισμούς και την ισχύουσα νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών. Οποιαδήποτε πώληση μέσω FMS φέρνει μια προσαύξηση ύψους 3,8 %.
Τα κεφάλαια από την πώληση FMS επιστρέφουν στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ και όχι στο Πεντάγωνο. Ως εκ τούτου, τα κεφάλαια αυτών των πωλήσεων δεν μπορούν να αντισταθμίσουν το κόστος της «αποστρατικοποίησης» ή να χρηματοδοτήσουν την παραγωγή νέων UH-60M.
Η περίπτωση της μεταφοράς των UH-60A/L από το Γραφείο Διαχείρισης Προγραμμάτων Ελικοπτέρων Μεταφοράς του Αμερικανικού Πενταγώνου στο Υπουργείο Άμυνας της Ελλάδας, μέσα σε αυτό το περίπλοκο οργανωτικό πλαίσιο που επιτάσσει η αμερικανική νομοθεσία, είναι μια πιθανή κατάσταση «win-win» και για τις δύο πλευρές. Η αμερικανική πλευρά θα είναι σε θέση να αποφύγει το κόστος της «αποστρατικοποίησης» και το Υπουργείο Άμυνας στην Ελλάδα θα είναι σε θέση να λάβει ελικόπτερα σε μηδενικό κόστος.
Το αρχικό κόστος για το Υπουργείο Άμυνας στην Ελλάδα θα είναι το κόστος μεταφοράς που συνδέεται με την μετεγκατάσταση των ελικοπτέρων, μαζί με το συνολικό υποστηρικτικό κόστος. Το κόστος της μεταφοράς μπορεί να είναι μειωμένο, αν η μεταφορά διενεργηθεί στο πλαίσιο του συντονισμού για τα ελικόπτερα που επιστρέφουν από την «Επιχείρηση Διαρκής Ελευθερία».
Το κόστος της υποστήριξης δέκα (10) UH-60A/L με τη χρήση ανταλλακτικών και τα συναφή συστατικά, με βάση ιστορικά δεδομένα και με μια αρκετή αυστηρή ανάλυση που παρέχεται σε μια έκθεση μέσα από στοιχεία από το Γραφείο Διαχείρισης Προγραμμάτων Ελικοπτέρων Μεταφοράς του Αμερικανικού Πενταγώνου, με την υπόθεση ότι αυτά τα δέκα (10) UH-60A/L θα κατέφθαναν το 2013 στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της επιστροφής από την «Επιχείρηση Διαρκής Ελευθερία», και για την υποτιθέμενη περίπτωση ότι αυτά τα ελικόπτερα διαθέτουν το σχετικό υπόλοιπο πτητικών ωρών (όπως υπάρχουν αρκετά UH-60A/L που επιστρέφουν από το Αφγανιστάν με σχετικό λειτουργικό υπόλοιπο), είναι περίπου $70 εκατομμύρια - έως το 2019. Σε αυτή την εκτίμηση δεν συμπεριλαμβάνεται το καύσιμο.
Αυτές οι εκτιμήσεις κόστους από το Γραφείο Διαχείρισης Προγραμμάτων Ελικοπτέρων Μεταφοράς του Αμερικανικού Πενταγώνου παρουσιάζουν μια συνολική εικόνα, με περισσότερα ή λιγότερα καύσιμα, και άλλα συναφή προσθαφαιρούμενα έξοδα, όπως τα πολλά συμβόλαια ανταλλακτικών του Αμερικανικού Στρατού, τα οποία δεν θα ανανεωθούν, όπως αποσύρονται αυτά τα ελικόπτερα.
Σε ένα δεύτερο σενάριο προμήθειας δέκα (10) UH-60A/ L, βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, η πλήρη ανακαίνιση, επαναφορά, μεταβίβαση και υποστήριξη έως το 2019, κοστίζει έως και $120 εκατομμύρια - με δεδομένη υποδομή κατάρτισης. Για λόγους σύγκρισης, το εσωτερικό ωφέλιμο φορτίο ενός UH-60A/L είναι κατά τρεις φορές μικρότερο σε σχέση με το CH-47D Chinook. Για τριάντα (30) UH-60A/L το κόστος αυτό εκτιμάται σε περίπου $360 εκατομμύρια.
SH-60F, άμεσα διαθέσιμο
Το SH-60F είναι ένα πολλαπλών αποστολών ναυτικό ελικόπτερο, το οποίο προσφέρεται ως EDA, χωρίς κανένα κόστος σύμφωνα με το άρθρο 516 του Νόμου Εξωτερικής Βοήθειας (FAA) του 1961. Τα ελικόπτερα θα παραδοθούν σε κατάσταση «όπως είναι, όπου είναι». Η προσφορά δεν περιλαμβάνει τους κινητήρες T700-401C. Κωδικός Κατάστασης: Α-4 (επισκευάσιμα). Επί του παρόντος, το Αμερικανικό Ναυτικό έχει αρκετά SH-60F που έχουν προγραμματιστεί να αποσυρθούν από το 2015.
Τα SH-60F αποτελούν μια καλή επιλογή, επειδή είναι άμεσα διαθέσιμα, ακόμη και πριν τα CH-47 ή UH-60. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν έξι (6) SH-60F που θα μπορούσαν άμεσα να μεταβιβαστούν. Η διαδικασία μεταβίβασης αυτών των ελικοπτέρων στο Υπουργείο Άμυνας της Ελλάδας δεν είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Ωστόσο, για να έρθουν τα ελικόπτερα σε μια κατάσταση ικανά για αποστολή, μπορεί να απαιτούνται σημαντικές εργασίες, και μετά τίθεται το ερώτημα ποιος ακριβώς θα διαχειριστεί και θα υποστηρίξει αυτά τα ελικόπτερα.
Οι ανάγκες της αποστολής και οι δυνατότητες τoυ ελικοπτέρου είναι ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να εξετάσουμε κατά την επιλογή του SH-60F. Ο σκοπός των ελικοπτέρων αυτής της ζητούμενης κατηγορίας είναι η παροχή υποστήριξης στον στρατιώτη στο έδαφος.
Το ελικόπτερο υποτίθεται ότι θα μεταφέρει τον στρατιώτη στην περιοχή των επιχειρήσεων, γρήγορα και με ασφάλεια. Ένας από τους περιοριστικούς παράγοντες για το SH-60F είναι ο σχεδιασμός της ίδιας της ατράκτου. Ένας παράγοντας είναι ο τροχός στην ουρά ο οποίος έχει μετακινηθεί προς τα έσω, από τον πυλώνα ουράς, κάτω από την καμπίνα. Αυτό το σχέδιο τέθηκε σε εφαρμογή για μια βελτιωμένη ικανότητα του ελικοπτέρου για να προσγειώνεται σε πλοία του Ναυτικού. Εντούτοις, αυτός ο σχεδιασμός το καθιστά πιο δύσκολο να λειτουργήσει σε χερσαίο περιβάλλον, καθιστώντας το μια λιγότερο ασφαλή πλατφόρμα για τον χρήστη.
Ο άλλος περιοριστικός παράγοντας είναι η μοναδική πόρτα στην δεξιά πλευρά. Αυτή η πτυχή του σχεδιασμού κάνει δύσκολο το έργο μιας ομάδας στρατιωτών που θέλουν να εξέλθουν ή να εισέλθουν γρήγορα από το ελικόπτερο. Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να αφήσει την ομάδα ευάλωτη σε εχθρικά πυρά σε μια ζώνη προσγείωσης. Έχοντας μόνο μία πόρτα για φορτίο, περιορίζεται επίσης η ικανότητα HELOCAST. Ο επιπλέον χρόνος που απαιτείται μπορεί να αφήσει τους στρατιώτες και τα πληρώματα ευάλωτα σε εχθρικό πυρ κατά την πιο κρίσιμη φάση της επιχείρησης. Το Ε/Π SH-60F έχει χρησιμοποιηθεί από τις ειδικές δυνάμεις των Αμερικανών σε επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν, χωρίς να αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
Το κόστος για τα έξι (6) διαθέσιμα SH-60F, σύμφωνα με την Διοίκηση Ναυτικών Εναέριων Συστημάτων του Πενταγώνου, ανέρχεται σε περίπου $102 εκατομμύρια (~ 7800 εργατοώρες). Σε αυτό το πόσο δεν συμπεριλαμβάνονται οι ώρες συντήρησης (~ 750) λειτουργία κινητήρα, έλικα, ειδικές επιθεωρήσεις κ.ο.κ., οι οποίες στο Αμερικανικό Ναυτικό εκτελούνται από το στρατιωτικό προσωπικό.
Σε αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνονται και μια σειρά εργασίες που σχετίζονται με την ανακαίνιση του κινητήρα T700. Σύμφωνα με την Διοίκηση Ναυτικών Εναέριων Συστημάτων του Πενταγώνου, απαιτούνται περί τις $690.000 ανά μονάδα, δηλαδή $8.280.000 για όλους τους κινητήρες των έξι (6) διαθέσιμων SH-60F. Βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, το συνολικό κόστος για έξι (6) SH-60F μπορεί να εκτιμηθεί σε $120 εκατομμύρια.
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger