Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Επικίνδυνες αποστολές: Μέγαρα-Καστελόριζο απ'ευθείας αερομεταφορά με CH-47DGR Chinook ΑΚΡΑΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ


Αλλαγή των στρατηγικών δεδομένων σε ότι αφορά την δυνατότητα επιβίωσης των αποκλεισμένων φρουρών στα νησιά του Α.Αιγαίου από την Σαμοθράκη μέχρι και την Στρογγύλη, επιχειρεί το ΓΕΕΘΑ το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς όσο περνούν τα χρόνια και γιγαντώνεται η απειλή σε στρατιωτικό επίπεδο με αντίστοιχη κλιμάκωση της ρητορικής αναθεωρητικής πολιτικής της Άγκυρας, τόσο γίνεται αντιληπτό ότι πολύ δύσκολα θα γίνει δυνατή η αντιμετώπιση ενός "θερμού" επεισοδίου ή και κάτι παραπάνω...
Κατ 'αυτό τον τρόπο γίνεται προσπάθεια, με δεδομένους όλους τους οικονομικούς περιορισμούς που υφίστανται, να υιοθετηθεί μια τακτική ευέλικτης άμυνας, δηλαδή ταχείας μετακίνησης δυνάμεων από την ενδοχώρα προς τα νησιά και όπου είναι δυνατόν, ταχεία μετακίνηση από νησί σε νησί επιπλέον δυνάμεων.
Η θεωρία των περίκλειστων νησιών-οχυρών που αποτέλεσε τον κύριο άξονα της πολιτικής θωράκισης των νησιών του Α.Αιγαίου μετά το 1974, είναι αντιληπτό ότι πλέον όχι μόνο δεν προσφέρει καμία ασφάλεια, αλλά με δεδομένη την πιθανότητα να καταφέρει να αποκτήσει τοπική αεροπορική υπεροχή η τουρκική Αεροπορία και συνακόλουθα θαλάσσια κυριαρχία το τουρκικό Ναυτικό ενέχει σοβαρούς κινδύνους.
Δυνατότητα ενίσχυσης των νησιών αν έχουν ξεκινήσει οι επιχειρήσεις, απλά δεν υπάρχει. Ελικόπτερα και αποβατικά είναι πρακτικά αδύνατον να κινηθούν από τα δυτικά προς τα ανατολικά με πιθανότητες επιτυχίας άνω του 60% και αυτό το ποσοστό αφορά μόνο τα αερόστρωμνα Zubr.
Στα ελικόπτερα (μιλάμε για τα CH-47DGR και NH-90) οι πιθανότητες να ταξιδεύσουν με ασφάλεια π.χ. στο Καστελόριζο, ακόμα και σε sea skimming διαμόρφωση είναι πρακτικά μηδενικές.
Ίσως γίνει εφικτή η ενίσχυση κάποιων νησιών του Α.Αιγαίου αν εξασφαλισθούν χρονικά "παράθυρα" αεροπορικής υπεροχής έστω των 30', αλλά για το νοτιο-ανατολικό Αιγαίο στο σύμπλεγμα της Μεγίστης, αυτό είναι αδύνατον.
Κατ'αυτό τον τρόπο όλη η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί σε δύο τομείς: Η πρώτος είναι η έγκαιρη προειδοποίηση και ο δεύτερος είναι η έγκαιρη αποστολή ενισχύσεων έστω λίγη ώρα πριν την πιθανή έναρξη επεισοδίου.
Με δεδομένο ότι ο αντίπαλος γνωρίζει πολύ καλά τις ελληνικές δυνατότητες καταγραφής κινήσεων μείζονων σχηματισμών είναι βέβαιο ότι θα κινηθούν "υπόγεια" με αποστολή  μικρών - αρχικά - δυνάμεων από την ενδοχώρα.
Στο ΓΕΕΘΑ αναγνωρίζουν ότι έχουν πρόβλημα στην αναγνώριση, καταγραφή, επεξεργασία και τελική έγκαιρη ενημέρωση για τέτοιες περιορισμένου στρατιωτικού, αλλά μείζονος πολιτικού/στρατηγικού εύρους, κινήσεις.
Κατ'αυτό τον τρόπο προσπαθούν να βελτιώσουν την αντίδρασή τους. Η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων που αριθμεί λιγότερους από 1000 άνδρες, έχει εκτελέσει τον τελευταίο χρόνο "ακραία" σενάρια ασκήσεων για τα μέχρι στιγμής ελληνικά δεδομένα.
Το να μεταφερθεί μέσα στη νύχτα στο Καστελόριζο ή στην Στρογγύλη, στις "μαύρες" θάλασσες του ΝΑ Αιγαίου, μια ολόκληρη διμοιρία ή ανδρών ειδικών δυνάμεων, με ελικόπτερα CH-47DGR  (συμβατικά και όχι ειδικών επιχειρήσεων MH-47) όπως έχει γίνει επανειλημμένα τους τελευταίους μήνες αποτελούσε κάποτε μια επικίνδυνη άσκηση. Τώρα θεωρείται ρουτίνα, απλά και μόνο γιατί δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις.
Τα ελικόπτερα ξεκινούν έμφορτα με δεκάδες άνδρες των ειδικών δυνάμεων από τους χώρους συγκέντρωσης στα Μέγαρα και ταξιδεύουν απ'ευθείας στο Καστελόριζο!
Υπολογίζουν ότι από την στιγμή που καταφέρουν να ενισχύσουν την φρουρά π.χ. στην Μεγίστη με επιπλέον 100 άνδρες σε πρώτη φάση, ίσως καταφέρουν να αποτρέψουν και το ίδιο το επεισόδιο.
Σε δεύτερη φάση θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και τα Zubr με βαρύ υλικό. Χαρακτηριστικό είναι ότι είναι ΔΔΕΕ είναι η μοναδική Διοίκηση μέσα στο ΝΑΤΟ της οποίας τα εναέρια μέσα εκτελούν τόσο μακρυνές αποστολές επάνω από θάλασσα!
Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν βάσεις της Αεροπορίας Στρατού με ειδικά ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων και προωθημένοι χώροι συγκέντρωσης σε νησιά, όπως η Σκύρος, η Ρόδος, η Κρήτη, αλλά αυτό αποτελεί πολυτέλεια στις ημέρες μας...
Το μόνο κακό σε όλα αυτά είναι ότι είναι κινήσεις ανάγκης οι οποίες προέρχονται από την παραδοχή ότι πλέον η αεροπορική υπεροχή σε μία σύγκρουση με την Τουρκία δεν είναι καθόλου δεδομένη και συνακόλουθα μπορεί να έχουμε πρόβλημα και στις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο Στρατός ζητά μετ'επιτάσεως νέα σύγχρονα SHORADS για το Α.Αιγαίο: Τα πράγματα στο τομέα του ισοζυγίου εναέριας ισχύος ελληνικής και τουρκικής Αεροπορίας, πάνε από το κακό στο χειρότερο...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger