Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013
BLUE FLAG: Πώς τα ελληνικά F-16 "ισοπέδωσαν" τα ισραηλινά α/α Patriot ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟ ΟΡΙΟ Αστέρια της ερήμου
Mε επιδόσεις στο πιο δύσκολο είδος αποστολών, αυτό της καταστροφής της εχθρικής αεράμυνας (DEAD), οι οποίες άφησαν άφωνους τους λοιπούς συμμετέχοντες (Αεροπορίες Ισραήλ, ΗΠΑ, Πολωνίας κλπ) τα τέσσερα μαχητικά F-16 Block 52+ της 340Μ Πολεμικής Αεροπορίας, οι πιλότοι τους και η ομάδα των υπολόγων επέστρεψαν θριαμβευτές από την άσκηση Blue Flag που οργάνωσε η Αεροπορία του Ισραήλ στην αεροπορική βάση της Ovda της ερήμου Negev.
Οι Έλληνες χειριστές εφαρμόζοντας προηγμένες τακτικές εναντίον των επίγειων αντιαεροπορικών συστημάτων που χρησιμοποίησαν οι Ισραηλινοί (MIM-23 Hawk και MIM-104 Patriot) ξεπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τις φονικές ζώνες τους εκτελώντας επιτυχείς εικονικές βολές AGM-88B HARM εναντίον τους.
Τα τέσσερα ελληνικά F-16 block 52+ που πήραν μέρος στην άσκηση και σύμφωνα με τις πλέον συγκρατημένες εκτιμήσεις ουσιαστικά εξουδετέρωσαν κάθε «εχθρικό» αντιαεροπορικό σύστημα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στο πλαίσιο μεικτών πακέτων (COMAO) της άσκησης.
Για τις αντιδράσεις της στις προσβολές των επίγειων αντιαεροπορικών συστημάτων GBAD (Ground Based Air Defence), η ελληνική αποστολή χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα στους υπολοίπους συμμετέχοντες (Αμερικανοί και Ισραηλινοί χειριστές των F-15E Strike Eagle και F-15 Raam πήραν μαθήματα στο συγκεκριμένο είδος αποστολών.
Τις πρώτες ημέρες της άσκησης η ελληνική αποστολή αλλά και οι αποστολές των υπολοίπων ξένων συμμετεχόντων η αμερικανική Αεροπορία με F-15E και η, ιταλική Αεροπορία με Tornado και AMX πραγματοποίησαν αποστολές εξοικείωσης (Familiarization) προκειμένου να τους επιδειχθούν οι περιοχές πτήσεων της άσκησης, οι προσεγγίσεις στα εναλλακτικά αεροδρόμια, αλλά και εξοικείωση με το Πεδίο Βολής (Range 90).
Να σημειωθεί ότι η 340Μ δεν πραγματοποίησε αποστολές καταστολής Αεράμυνας SEAD (κάτι που αποτελεί κύρια αποστολή της 343Μ) αλλά αποστολές καταστροφής της εχθρικής Αεράμυνας DEAD (Distraction of Enemy Air Defenses) κάτι που σημαίνει ότι τα μαχητικά της ΠΑ εκτέθηκαν για περισσότερη ώρα στην απειλή των αντιαεροπορικών συστημάτων και δεν αποχωρούσαν παρά μόνο όταν καταγραφόταν επιβεβαιωμένο kill.
Η 340Μ την οποία είχαν ειδικά ζητήσει οι Ισραηλινοί εξαιτίας των ικανοτήτων της Μοίρας στην εκτέλεση αποστολών βαθιάς διείσδυσης, εκτός από τις αποστολές DEAD εκτέλεσε και αποστολές αέρος-αέρος σε συνοδεία του μεικτού σχηματισμού και αναμέτρησης με εχθρικά μαχητικά.
Σε ότι αφορά τις αποστολές προσβολών αυτές εκτός από επιχειρήσεις DEAD όπως αναφέρθηκε αφορούσε καταστροφή εχθρικών υποδομών καθώς και χερσαίων εχθρικών δυνάμεων.
Αξιοσημείωτος είναι και ο αριθμός των εξόδων που πραγματοποίησε η Μοίρα, καθ’ όλη τη διάρκεια της αποστολής, εκτελώντας περί τις 80 εξόδους(!) στις 10 ήμερες περίπου που .κράτησε η πτητική δραστηριότητα στην άσκηση.
Αιτία των πολλών εξόδων που πραγματοποίησαν τα αεροσκάφη ήταν ο πολύ υψηλός ρυθμός σχεδίασης και εκτέλεσης των αποστολών, με 2 σχεδιάσεις την ημέρα και πτήσεις οι οποίες απαιτούσαν 12 ώρες απασχόλησης τουλάχιστον(!), εξομοιώνοντας τον με αυτόν περιόδου πραγματικών επιχειρήσεων.
Γενικά και όπως ομολόγησαν και οι Ισραηλινοί η συνολική εικόνα της Μοίρας κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα χωρίς ιδιαίτερες διακυμάνσεις. Σε αρκετές περιπτώσεις, μάλιστα οι σχηματισμοί της 340Μ αποτέλεσαν θετικό παράδειγμα προς όλους τους συμμετέχοντες μετά από υπόδειξη των Ισραηλινών που ως «Λευκό Επιτελείο» είχαν επιφορτιστεί και με το ρόλο της απενημέρωσης.
Για την επίτευξη του υψηλού αυτού αριθμού των εξόδων κύριο και πρωταρχικό ρόλο έπαιξε η επίδοση της τεχνικής υποστήριξης και των υπολόγων της ΠΑ η κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Από πλευράς ισραηλινής Αεροπορίας, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη σχεδίαση αλλά και εκτέλεση της Blue Flag. Το παραπάνω γεγονός προκύπτει αφενός μεν από τον αριθμό του εμπλεκόμενου προσωπικού που συμμετείχε, αφετέρου δε από το σύνολο των επισκεπτών - παρατηρητών, υψηλής αξίας.
Σημειώνεται πως η όλη οργάνωση της Άσκησης σε θέματα διοικητικής μέριμνας ήταν ίσως το πιο δυνατό σημείο της Άσκησης. Όλες οι αποστολές έμειναν πλήρως ικανοποιημένες από τη φιλοξενία της Μονάδας αλλά και από τον άμεσο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων που προέκυψαν.
Η πρώτη εβδομάδα των πτήσεων ήταν πιο εποικοδομητική, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να σημαίνει ότι δεν εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα και τη δεύτερη εβδομάδα.
Το κλιμάκιο της ελληνικής αποστολής επισκέφτηκαν ο Αρχηγός της Ισραηλινής Αεροπορίας καθώς και ο πρέσβης της Ελλάδας στο Ισραήλ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο Σείριος. το μυστηριώδες άστρο που κυβέρνησε το πνεύμα των αρχαίων Μακεδόνων, ξαναστρέφει το πρόσωπο του στην Ελλάδα, τώρα πο...
-
Στον απόηχο των συνεχών παραβιάσεων της εθνικής κυριαρχίας, στο Αιγαίο με τις κινήσεις του τουρκικού Στόλου στις Κυκλάδες και βορειοανατ...
-
Αναγράφεται στο τέλος ( σελ.21 ) από την Ελένη Κυπραίου, δημοσιογράφο -συγγραφέα : Απόσπασμα ” Είπε ο Τούρκος στρατηγός, στον Έλλην...
-
ΥΠΑΠΑΝΤΗ: Δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης, σε ανάμνηση της έλευσης του μικρού Χριστού από τους γονείς του στον Ναό των Ιεροσολύμων και...
-
Η έλευση σε υπηρεσία σε λίγα χρόνια του μαχητικού 5 ης γενιάς Τ-50, αλλά και του προηγμένου Su-35 στη ρωσική Αεροπορία, σε συνδυασμό με...
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2014
(188)
- ► Φεβρουαρίου (34)
- ► Ιανουαρίου (55)
-
▼
2013
(1396)
- ▼ Δεκεμβρίου (72)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Φεβρουαρίου (215)
- ► Ιανουαρίου (109)
-
►
2012
(69)
- ► Δεκεμβρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ
ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ
Προβολες σελιδας
Αναγνωστες
translate
Αναζήτηση
nikpet83. Από το Blogger.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου