Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Στο ΒΕΛΟΣ 1 της 2ας Μοίρας Αλεξιπτωτιστών ο Α/ΓΕΕΘΑ


Την άσκηση αερομεταφοράς και ρίψης λόχου αλεξιπτωτιστών της 2ας Μοίρας Αλεξιπτωτιστών (2η ΜΑΛ) με την ονομασία «ΒΕΛΟΣ 1» από αεροσκάφος τακτικών μεταφορών C-130H της Πολεμικής Αεροπορίας παρακολούθησε εκ του σύνεγγυς ο Αρχηγός του ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος.

Για τον σκοπό αυτό ο Α/ΓΕΕΘΑ επιβιβάστηκε μαζί με τον διοικητή του Β΄ Σώματος Στρατού αντιστράτηγο Ζαχαρία Βερίγο επί του αεροσκάφους μαζί με το προσωπικό που θα εκτελούσε το άλμα.
Πριν την απογείωση του αεροσκάφους ο Α/ΓΕΕΘΑ μίλησε στο προσωπικό της 2ας ΜΑΛ που θα συμμετείχε στην άσκηση και το οποίο στη συντριπτική του πλειοψηφία ήταν στρατεύσιμοι οπλίτες θητείας. Σύμφωνα με πληροφορίες το άλμα εκτέλεσαν 49 στρατεύσιμοι αλεξιπτωτιστές.
Επίσης, ο Α/ΓΕΕΘΑ επισκέφθηκε και δύο άλλες ειδικού ενδιαφέροντος μονάδες οι οποίες εδρεύουν στην αεροπορική βάση Ελευσίνας. Η πρώτη ήταν η 31η Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης (31 ΜΕΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας και η δεύτερη το 865ο Τάγμα Εναερίου Εφοδιασμού (865 ΤΕΝΕΦ) που αποτελεί τη μοναδική μονάδα εναέριου εφοδιασμού του Ελληνικού Στρατού. Και στις δύο περιπτώσεις ο Α/ΓΕΕΘΑ απευθύνθηκε στο προσωπικό και συνομίλησε μαζί του.
Η σημερινή δραστηριότητα και επισκέψεις σε συνδυασμό με τη χθεσινή επίσκεψη του Α/ΓΕΕΘΑ στηΖ΄ Μοίρα Αμφιβίων Καταδρομών (Ζ΄ ΜΑΚ), μπορεί να θεωρηθούν ως σαφής ένδειξη για την υψηλή προτεραιότητα που αποδίδεται τόσο στις δυνάμεις εκείνες που αποτελούν τη διακλαδική «δεξαμενή δυνάμεων» από την οποία συγκροτούνται οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης, όσο και στη συμμετοχή και συνεισφορά των στρατεύσιμων οπλιτών θητείας στο επιχειρησιακό έργο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
» Διαβάστε περισσότερα...

Άφωνο το Παρίσι από την επίδειξη του υπερμαχητικού Su-35S "ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΣΤΕΡΙ" ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ (ΒΙΝΤΕΟ)

Xαρακτηρίστηκε ως η πλέον εντυπωσιακή επίδειξη μαχητικού αεροσκάφους όλων των εποχών: Το "κόκκινο αστέρι" το μαχητικό 4++ γενιάς Su-35, χθες στο Le Bourget του Παρισιού πραγματοποίησε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση σε δυτική αεροπορικη έκθεση και άφησε τους πάντες άφωνους.
Mε μέγιστη ταχύτητα 2.400 km/h, (2,25 mach),ακτίνα δράσης 3.600 (πάει και έρχεται δύο φορές από την Κρήτη σε όλες τις αεροπορικές βάσεις της τουρκικής Αεροπορίας, χωρίς αναφεοδιασμό!), επιχειρησιακό ύψος 18 χλμ. και έναν συνδυασμό τριών ραντάρ (ένα από τα οποία στην "L" Band ειδικά για αντιμετώπιση stealth εχθρικών μαχητικών) που "βλέπουν" μέχρι τα 400 χλμ. και με ένα εντυπωσιακό οπλικό φορτίο παντός είδους όπλων αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας, αυτό το "τέρας" των 34,5 τόνων μέγιστου βάρους απογείωσης, στον αέρα απλά κάνει τα πάντα...
Με τη χρήση του σκοπευτικού επί κράνους το ραντάρ μπορεί να ελέγξει έναν τομέα 120 μοιρών σε πλάτος και 60 μοιρών σε ύψος, ενώ με τη χρήση μόνο του HUD και κατά τη διάρκεια κλειστής εμπλοκής, το ραντάρ μπορεί να παρακολουθήσει έναν στόχο στο παράθυρο 10 μοιρών σε πλάτος και 60 μοιρών σε ύψος, σε διαμόρφωση κάθετης σάρωσης και 15 μοιρών σε πλάτος και 10 μοιρών σε ύψος για βολή πυροβόλου.
Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW, κάτι που του παρέχει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους – με συνολικό RCS τα 3 τ.μ. φτάνει τα 350 χλμ., με γωνία διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που απέρχεται τα 150 χλμ. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται στα 200 χλμ., ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει επιστροφές από το έδαφος, η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 χλμ.
Σε ό,τι αφορά τον εντοπισμό και εγκλωβισμό στόχων επιφανείας, το IRbis-E μπορεί να εντοπίσει σκάφος μεγέθους αεροπλανοφόρου στα 400 χλμ., τορπιλάκατο στα 120 χλμ., γέφυρα στα 150-200 χλμ. και αντιαεροπορικά συστήματα ή τεθωρακισμένα οχήματα με 30 τμ RCS στα 70 χλμ. Το IRbis-E έχει την ικανότητα να εντοπίζει και αεροσκάφη με χαρακτηριστικά Stealth και συνολικό RCS που δεν υπερβαίνει το 0,01 τμ. σε αποστάσεις 90 χλμ.
 Ένας ακόμη αισθητήρας, παθητικός αυτή τη φορά, που χρησιμοποιείται για την εύρεση στόχων, είναι το σύστημα OLS-35  (Optiko Lokacionnaya Stanciya). Πρόκειται για έναν υπέρυθρο αισθητήρα ολοκληρωμένο, με έναν αποστασιομέτρη λέιζερ τοποθετημένο μπροστά από το αλεξήνεμο του χειριστή. Έχει τη δυνατότητα αποκάλυψης επερχόμενων στόχων σε απόσταση 50 χλμ. και απερχόμενων σε απόσταση 90 χλμ.
Μπορεί να παρακολουθεί έως και τέσσερις εναέριους στόχους ταυτόχρονα και έχει τη δυνατότητα μέσω του αποστασιομέτρη λέιζερ μέτρησης απόστασης στόχων εδάφους μέχρι τα 30 χλμ. και εναέριων στόχων έως τα 20 χλμ.
Το OLS καλύπτει δύο τομείς των 90 μοιρών εκατέρωθεν του διαμήκους άξονα του αεροσκάφους. Το Su-35 θα διαθέτει ραντάρ οπίσθιας παρατήρησης, αλλά δεν έχει γνωστό ποιος τύπος θα είναι αυτός.
∆εν έχει διευκρινιστεί ακόμα εάν θα είναι μηχανικής ή ηλεκτρονικής σάρωσης, αν και –σύμφωνα με πληροφορίες– η NIIP έχει κάνει γνωστό πως πιθανότατα το συγκεκριμένο ραντάρ θα αφορά στη δεύτερη περίπτωση.
Η ηλεκτρονική διάταξη όμως των αισθητήρων του Su-35BM/S ενισχύεται από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργής σάρωσης L-Band Tikhomirov NIIP. Η συγκεκριμένη διάταξη προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του αεροσκάφους, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες, ιδιαίτερα εναντίον αεροσκαφών με χαμηλό Η/Μ προφίλ.
Πιο συγκεκριμένα, το L-Band AESA της Tikhomirov μπορεί να εκτελέσει μια σειρά εφαρμογών όπως: έρευνα και στοχοποίηση αεροσκαφών Stealth, λειτουργίες αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών εκπομπής Link 16/MIDS, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός ραντάρ που εκπέμπουν στην μπάντα L –όπως το τουρκικό ραντάρ MESA του συστήματος 737 AEW&C–, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών IFF αεροσκαφών, ενεργά αντίμετρα σε περιβάλλον ανταλλαγής δεδομένων Link 16, ενεργά αντίμετρα σε δέκτες συστήματος GPS και ενεργά αντίμετρα σε επίγεια ραντάρ συχνότητας L.
Η τελευταία –και σύμφωνα με την ρωσική– πρακτική παραπέμπει στις συχνότητες μεταξύ 1 και 2 GHz και σε μήκη κύματος μεταξύ 0,3 και 0,15 μ. Στα προτερήματα χρήσης της μπάντας L συγκαταλέγονται η έρευνα σε μεγάλη εμβέλεια με κεραίες σχετικά μικρού μεγέθους, η παροχή δεδομένων σε άσχημες καιρικές συνθήκες, όπως και η καλή «συμπεριφορά» σε συνθήκες επιστροφών από το έδαφος.
Σε ό,τι αφορά τις σχεδιάσεις Stealth, τουλάχιστον για την περίπτωση του τουρκικού F-35 –αλλά και πιθανότατα και στην περίπτωση του F-22–, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί κυρίως για την απόκρυψη του ίχνους τους σε συχνότητες στην X μπάντα και όχι κάτω από αυτή.
Στο οπλικό φορτίο του Su-35BM/S περιλαμβάνονται τα περισσότερα όπλα του ρωσικού οπλοστασίου, καθώς το τελευταίο Flanker συνιστά μια έξοχη πλατφόρμα όπλων, με 12 συνολικά σημεία εξωτερικής ανάρτησης φορτίου. Η εταιρεία υπόσχεται πιστοποίηση σε όλα τα δυτικά όπλα εφ'όσιν το επιθυμεί ο αγοραστής.
Τον σταθερό οπλισμό του αεροσκάφους αποτελεί το μονόκαννο πυροβόλο GSh-301 των 30 χλστ., που είναι τοποθετημένο στην προέκταση των πτερύγων (LERX) από τη δεξιά μεριά. Η ταχυβολία του πυροβόλου φτάνει τα 1.500 βλ./λεπτό, ενώ υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα 150 βλημάτων. 
Και όλα αυτά με κόστος χαμηλότερο ενός ... F-16! Kόστος κτήσης 50.000.000 δολάρια ανά μονάδα!
Εκτελώντας τις περίφημους ελιγμούς Pugachev's Cobra και Frolov Chakra, το Su-35 έκανε να αισθανθούν τυχεροί όσοι βρέθηκαν στο Le Bourget και αντίκρυσαν αυτό το θέαμα: Ένα μαχητικό 34.5 τ. να κατανικά όλους τους νόμους της βαρύτητας και της αεροδυναμικής.

» Διαβάστε περισσότερα...

Νικόλαος Σιαλμάς: Υπερασπίστηκε τα κυριαρχικά δικαιώματα που η κυβέρνηση απεμπολεί

Σαν σήμερα, πριν από 21 χρόνια, ο υποσμηναγός Νικόλαος Σιαλμάς έπεσε στο καθήκον της προάσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και της εθνικής μας αξιοπρέπειας. Πολλοί ακόμη αεροπόροι και πριν, αλλά και μετά, όπως ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης έπραξαν το ίδιο. Έδωσαν το αίμα τους για τη διασφάλιση των εθνικών συμφερόντων.
Εθνική κυριαρχία που παρέδωσε ο ΓΑΠ στην τρόικα με την υπογραφή της εγκληματικής συμφωνίας του μνημονίου το 2010, αλλά και συνεχίζει να εκχωρεί η σημερινή τρικομματική κυβέρνηση, εφαρμόζοντας αποφάσεις αφοπλισμού της χώρας και επιτρέποντας στην Τουρκία να αλωνίζει στο Αιγαίο, είτε από αέρος είτε από θαλάσσης.
Για όσους ξέχασαν, ο 27χρονος υποσμηναγός Νικόλαος Σιαλμάς σκοτώθηκε ανοιχτά του Αγίου Ευστρατίου, τις πρωινές ώρες (9:17) της 18ης Ιουνίου του 1992 σε αποστολή αναχαίτισης. Σε άνιση εικονική αερομαχία με τα σύγχρονα τουρκικά F-16 εκείνος προσπάθησε να παλέψει με το Mirage F-1 CG.
Έδωσε τη ζωή του για την πατρίδα που αρνήθηκε να του δώσει τα κατάλληλα όπλα για να αντιμετωπίσει τον εισβολέα. Τα Mirage F-1 CG των 342 και 334 ΜΠΚ υπηρετούσαν μέχρι και τον Ιούνιο του 2003 επειδή η Ελλάδα δεν διέθετε αρκετά κονδύλια σε σχέση με την τουρκική αεροπορική απειλή για να αντικαταστήσει στις προωθούμενες Μοίρες αναχαίτισης με μαχητικά «τρίτης» γενιάς τα παλαιότερα F-1 CG τα οποία έπρεπε να έχουν αποσυρθεί 15 χρόνια μετά την προμήθεια τους.
Τα πρώτα αεροσκάφη «τρίτης» γενιάς, F-16 και Mirage 2000, άρχισαν να παραλαμβάνονται από την Π.Α. στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Η προμήθεια τους καθυστέρησε και αντί να γίνει το 1980 έγινε το 1987 και το 1988. Τότε που ήδη η αεροπορία της Τουρκίας πετούσε ήδη τρία χρόνια με F-16 στο Αιγαίο. Είχε συμπληρώσει την δύναμη των 120 F-16 και είχε αρχίσει να αποκαθιστά την ισορροπία στο Αιγαίο και σιγά-σιγά να παίρνει την πολύτιμη εμπειρία της αναχαίτισης.
Είκοσι ένα χρόνια μετά το θάνατο του ήρωα Νικόλαου Σιαλμά η χώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις διολισθαίνουν στην ίδια, αλλά πολύ χειρότερης μορφής κατάσταση. Οι Τούρκοι έχουν πάρει σημαντικό… κεφάλι στην ποιοτική και ποσοτική αεροπορική δύναμη, ενώ ετοιμάζονται να ξεφύγουν εντελώς με την παραλαβή των νέων αεροσκαφών F-35.
Κι εμείς στην Ελλάδα πανηγυρίζουμε γιατί καταφέραμε να περάσουμε από τη Βουλή κάποια κονδύλια για τη συντήρηση των υπαρχόντων μαχητικών αεροσκαφών και εξασφαλίσαμε μία ποσότητα καυσίμων για να μπορούν να πετάνε.
Επιτρέπουμε δε στην Τουρκία αυτά που έκανε τη δεκαετία του ’80 στον αέρα να τα κάνει σήμερα στη θάλασσα. Την αφήνουμε δηλαδή να κάνει ανενόχλητη «κρουαζιέρες» στο Αιγαίο μέχρι τις ακτές της ανατολικής Αττικής και απλά παρακολουθούμε το γύρω των Κυκλάδων με υψωμένη την ημισέληνο. Τους αφήνουμε να διαμορφώνουν «πεποίθηση νίκης» όπως είπαν και οι ναύαρχοι. Εκ των υστέρων βέβαια.
Οι Έλληνες πολιτικοί υπακούοντας στις εντολές της τρόικας οδηγούν τις Ένοπλες Δυνάμεις σε πλήρη αφοπλισμό και τα στελέχη σε εξαθλίωση. Ο Νικόλαος Σιαλμάς επιχείρησε να αντιμετωπίσει τα τουρκικά F-16 με Mirage F-1 CG. Οι αεροπόροι μας τα επόμενα χρόνια με τι;
Όσον αφορά στον ήρωα Νικόλαο Σιαλμά θυμίζουμε κάποια από τα λόγια του πατέρα του όταν αντίκρισε το μνημείο στον Αη Στράτη που «φωτίζει» τον υγρό τάφο του.
«...Θυμάμαι που από πιτσιρικάς μού έλεγε: “Θα με γράψουν με μεγάλα γράμματα! Θα φτάσω ψηλά!” Όμως, δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι εννοούσε. Πιστεύαμε ότι το έλεγε επειδή θα έμπαινε στη Σχολή Ικάρων. Πού να καταλάβουμε τι ήθελε να μας πει τότε, μιλώντας γι’ αυτά τα μεγάλα γράμματα...».
Αιωνία του η μνήμη.
» Διαβάστε περισσότερα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ

Προβολες σελιδας

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ YOUTUBE
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ

Αναγνωστες

Εθνικος Υμνος

Εθνικος Υμνος
Ὁ Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν

Ελευθερια η Θανατος

Ελευθερια η Θανατος
“Μητρός τε και Πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς”

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
5-5-2024

ΕΣΤ’ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΔΟΝ ΙΗ

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας

Γενικο Επιτελειο Αεροποριας
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Γενικό Επιτελείο Στρατού

Γενικό Επιτελείο Στρατού
ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Επιτελείο Εθνικής Άμυνας
ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ

Ε.Υ.Π.

Ε.Υ.Π.
ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς

translate

Αναζήτηση

nikpet83. Από το Blogger.
Powered By Blogger