Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013
BREGUET ATLANTIQUE 2 (ATL 2) Αυτό είναι το νέο ΑΦΝΣ του ΠΝ – 18 ώρες περιπολία στην Ανατ. Μεσόγειο (ΒΙΝΤΕΟ)
Λίγοι θα περίμεναν ότι το αεροσκάφος που θα πάρει τη θέση των P-3B TACNAVMODE της 353ΜΝΑΣ, η οποία αυτή τη στιγμή υφίσταται μόνο στα χαρτιά καθώς από το 2009 είναι χωρίς αεροσκάφη θα ήταν το γαλλικόAtlantique 2 .
Για την ακρίβεια η τελευταία αποστολή στο πλαίσιο της λειτουργίας της Μοίρας πραγματοποιήθηκε στις 22/9 του 2009 στο πλαίσιο της Νατοϊκής Active Endeavour με το τελευταίο σε ενεργή υπηρεσία P-3B το οποίο και εξάντλησε τις 3 τελευταίες ώρες επιχειρησιακής ζωής που είχε. Έκτοτε η Μοίρα έπαψε να εκτελεί αποστολές τόσο στο πλαίσιο Εθνικών αποστολών όσο και των αντίστοιχων Νατοϊκών.
Μετά και την άρνηση των Αμερικανών να προμηθεύσουν μεταχειρισμένα P-3C –λόγω αδυναμίας όπως είπαν- η ελληνική πλευρά και μη έχοντας την οικονομική δυνατότητα για προμήθεια νέων αεροσκαφών, στράφηκε στη Γαλλία η οποία διαθέτει ικανό αριθμό Atlantique 2 με 22 αεροσκάφη που συνθέτουν δύο Μοίρες του γαλλικού Ναυτικού.
Οι λεπτομέρειες της προμήθειας της αγοράς των αεροσκαφών θα οριστικοποιηθούν κατά την επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Γάλλου υπουργού Άμυνας Jean-Yves Le Drian στις 28 Φεβρουαρίου.
Να σημειωθεί ότι η παραχώρηση των αεροσκαφών έχει χαρακτήρα εξπρές και έτσι τα πρώτα πληρώματα της ΠΑ και του ΠΝ που πρόκειται να επανδρώσουν το αεροσκάφος θα αναχωρήσουν για εκπαίδευση στη Γαλλία από τα μέσα Μαρτίου κιόλας!
Πρόκειται για ένα δικινητήριο αεροσκάφος μεσοπτέρυγο , με συμπιεζόμενη άτρακτο για το πλήρωμα και μεγάλη αποθήκη μεταφοράς οπλισμού μήκους 9 μέτρων, στο πίσω μέρος της οποίας φιλοξενούνται οι αφετήρες των ηχοβολιστήρων. Στο εμπρός μέρος του αεροσκάφους φιλοξενείται ραντάρ έρευνας επιφανείας σε ειδική φορέα ο οποίος είναι συμπτυσσόμενος ενώ στο ουραίο τμήμα είναι ευδιάκριτη η συσκευή MAD η οποία χρησιμοποιείται για την έρευνα και εντοπισμό υποβρύχιων στόχων.
Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει στην πολύ μεγάλη εσωτερική αποθήκη οπλισμού όγκου 35 κυβ. μέτρων μέχρι και οκτώ ανθυποβρυχιακές τορπίλες όπως οι Mk 46, ή δώδεκα βόμβες βυθού, ή 2 βλήματα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet.
Το 1978 το γαλλικό υπουργείο Άμυνας έδωσε την εντολή για την ανάπτυξη μιας βελτιωμένης έκδοσης του αεροσκάφους την Atlantique Nouvelle Generation η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Atlantique 2 ή εν συντομία ATL 2.
Οι κυριότερες προσθήκες αφορούσαν τον ηλεκτρονικό του εξοπλισμό με τοποθέτηση νέου ραντάρ έρευνας; επιφανείας, Iguane με εμβέλεια αποκάλυψης στόχων επιφανείας στα 350+ χλμ., νέου επεξεργαστή για τα δεδομένα των ηχοβολιστικών σημαντήρων STADANG, νέο υπολογιστή αποστολής και τοποθέτηση συσκευής FLIR SAT/TRT κάτω από το ρύγχος του αεροσκάφους,, συσκευή μέτρων υποστήριξης ESM ARAR-13A και συσκευή MAD Grouzet,. Επίσης το Atlantique 2 πιστοποιήθηκε στη μεταφορά του βλήματος Exocet. Επίσης το αεροσκάφος διαθέτει τέσσερις εξωτερικούς φορείς μεταφοράς οπλικού φορτίου από τους οποίους οι δύο εσωτερικοί έχουν ικανότητα 1000 χλγρ. και οι δύο εξωτερικοί 750 χλγρ
Δύο παλαιότερα Atlantique μετασκευάστηκαν ως πρωτότυπα και στα οποία συμπεριλάμβαναν όλες τις βελτιώσεις της νέας έκδοσης με το πρώτο από αυτά να πετά στις 8 Μαΐου του 1981 ενώ η μετασκευή των υπολοίπων αεροσκαφών ξεκίνησε στις 24 Μαΐου του 1984. Οι παραδόσεις των νέων Atlantique ξεκίνησαν το 1991 και αφορούσαν ένα συνολικό αριθμό 28 αεροσκαφών.
Το νέο πακέτο εκσυγχρονισμού επέτρεψε τη μείωση του αρχικού πληρώματος από τα 12 στα 10 άτομα.
Το αεροσκάφος διαθέτει δύο στροβιλοελικοφόρους κινητήρες Rolls-Royce Tyne RTy.20 Mk 21-2- των 6,100 ehp (4,549 kW) ο καθένας. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ανέρχεται στα 648 χ.α.ω., η οικονομική ταχύτητα στα 315 χ.α.ω. Τα αεροσκάφη σε ελληνική υπηρεσία πρόκειται να περιπολούν κυρίως σε περιοχές κατά τη διενέργεια εθνικών αποστολών:
Η πρώτη αφορά το βόρειο Αιγαίο και η δεύτερη στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Στρογγύλης. Για τέτοιου είδους περιπολίες το Atlantique 2 μπορεί να μείνει στον αέρα για μέγιστο διάστημα 18(!) ωρών –με οικονομικά στοιχεία πτήσης- πολύ πιο πάνω από τις τυπικές αποστολές στο πλαίσιο της Active Endeavour η οποία κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8 ωρών. Το παραπάνω μεταφράζεται σε μια μέγιστη εμβέλεια της τάξης των 9000 (!) χιλιομέτρων. Η επιχειρησιακή οροφή του αεροσκάφους φτάνει τα 9145 μέτρα.
ΕτικέτεςΠηγη-defencenet
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο Σείριος. το μυστηριώδες άστρο που κυβέρνησε το πνεύμα των αρχαίων Μακεδόνων, ξαναστρέφει το πρόσωπο του στην Ελλάδα, τώρα πο...
-
Στον απόηχο των συνεχών παραβιάσεων της εθνικής κυριαρχίας, στο Αιγαίο με τις κινήσεις του τουρκικού Στόλου στις Κυκλάδες και βορειοανατ...
-
Αναγράφεται στο τέλος ( σελ.21 ) από την Ελένη Κυπραίου, δημοσιογράφο -συγγραφέα : Απόσπασμα ” Είπε ο Τούρκος στρατηγός, στον Έλλην...
-
ΥΠΑΠΑΝΤΗ: Δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης, σε ανάμνηση της έλευσης του μικρού Χριστού από τους γονείς του στον Ναό των Ιεροσολύμων και...
-
Η έλευση σε υπηρεσία σε λίγα χρόνια του μαχητικού 5 ης γενιάς Τ-50, αλλά και του προηγμένου Su-35 στη ρωσική Αεροπορία, σε συνδυασμό με...
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2014
(188)
- ► Φεβρουαρίου (34)
- ► Ιανουαρίου (55)
-
▼
2013
(1396)
- ► Δεκεμβρίου (72)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
-
▼
Φεβρουαρίου
(215)
-
▼
Φεβ 21
(12)
- ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΑΟΖ Τι σημαίνει ο προσδιορισμός τη...
- ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΟΓΓΟΛΟΥΣ.. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ...
- ΔΙΑΒΗΚΑΜΕ ΤΟΝ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ Εμμεση ανακήρυξη ΑΟΖ - Κατ...
- Εκτενη αναφορα στις ενοπλες δυναμεις Σοβαρός προβλ...
- BREGUET ATLANTIQUE 2 (ATL 2) Αυτό είναι το νέο ΑΦΝ...
- Mirage 2000-5Mk2 και SCALP EG στην 114 Π.Μ. – Φονι...
- Η κινητικότητα στα Βόρεια σύνορά μας
- Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΦΙΔΙΩΤΙΣΣΑ
- ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ !!!
- ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΗΕ "Θα αντιμετωπίσουμε αστεροειδε...
- Τα παιδιά των αεροψεκασμών (ΒΙΝΤΕΟ)
- ΜΟΣΧΑ: ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΙΣ ΡΩΣΙΚΕΣ ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙ...
-
▼
Φεβ 21
(12)
- ► Ιανουαρίου (109)
-
►
2012
(69)
- ► Δεκεμβρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ
ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ
Προβολες σελιδας
Αναγνωστες
translate
Αναζήτηση
nikpet83. Από το Blogger.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου