Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013
Αφιέρωμα στις Πολεμικές Μοίρες : 341 ΒΕΛΟΣ – 347 ΠΕΡΣΕΑΣ (F-16C/D Block 50) (βιντεο)
Παράσταση: τραπουλόχαρτα που τα διαπερνά βέλος. Χαρακτηριστικό κλήσης Arrow (Βέλος)
Κατά το χρονικό διάστημα 21 με 26 Ιουνίου του 1955 κλιμάκιο της Μοίρας αποτελούμενο από 25 μαχητικά αεροσκάφη, πιλότους και τεχνικό προσωπικό, μεταστάθμευσε στην 111 ΠΜ στην Νέα Αγχίαλο του Βόλου. Στις 3 Νοεμβρίου 1956 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα.
Ένα εξαιρετικό κεφάλαιο της πολυετούς ιστορίας της 341 Μοίρας είναι αυτό από τον Αύγουστο του 1957 ως τον Σεπτέμβριο του 1964. Στην περίοδο αυτή, το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό της Μοίρας δημιούργησε το δεύτερο ακροβατικό σμήνος της ΠΑ με τα αεροσκάφη F-86E και το ονόμασε σε Acroteam (απο τα αρχικά των λέξεων Acrobatic Team). Στις αρχές του 1962 μετονομάστηκε σε "Ελληνική Φλόγα" (Hellenic Flame) και με το όνομα αυτό πετούσε ως την διάλυσή του, το φθινόπωρο του 1964.
Τον Μάιο του 1960 επέστρεψε στην 111 ΠΜ και τον Ιούλιο του 1965 αντικατέστησε τα F-86E με τα νέα F-5A/B Freedom Fighter. Τον Ιούνιο του 1971 αλλάζει πρωτεύοντα ρόλο από Αναχαίτιση σε Δίωξη - Βομβαρδισμό. Το 1975 αλλάζει τον ρόλο της από Δίωξη - Βομβαρδισμό σε Αναχαίτιση Ημέρας. Τον Αύγουστο του 1993 η 341 ΜΑΗ διαλύθηκε στην 111 ΠΜ και παρέδωσε τα αεροσκάφη της στην 343 ΜΑΗ στην 113 ΠΜ στην Θεσσαλονίκη.
Στις 30 Μαρτίου 1998 η Μοίρα επανασυγκροτήθηκε για να παραλάβει τα F-16 C/D Block 50.
Παράσταση: Στο κέντρο τα φτερά και το σπαθί του μυθικού ήρωα Περσέα, δεξιά ένα τμήμα από το εθνόσημο της αεροπορίας και αριστερά ένα αεροπλάνο σε πτήση.
Xαρακτ. Kλήσης: ΠΕΡΣΕΑΣ
Ιστορία της 347ΜΒ από 1977 ως 1992
Με την 8/14-1-1977 απόφαση του Α.Α.Σ./ Ολομέλειας «περί συγκροτήσεως 3ης Μοίρας με αεροσκάφη Α-7Η (Corsair)» και βάσει της Φ.505/300/Α85202/1-2-1997/ΑΑ/5 ΕΓ διαταγής, συγκροτήθηκε και οργανώθηκε στην 115 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Σούδα, αρχικά σαν πυρήνας, η 347ΜΒ (Μοίρα Βομβαρδισμού) με οριστική έδρα την 110ΠΜ στην Λάρισα.
Η Μοίρα σαν πυρήνας, από το Διοικητή της, τον Αξιωματικό Επιχειρήσεων (Α.Ε.), τον Αρχιμηχανικό και τον Αξιωματικό Τυποποίησης / Αξιολόγησης (Τ/Α), παρέμεινε στην 115ΠΜ για τέσσερις μήνες. Το προσωπικό της όμως ανά τακτά χρονικά διαστήματα επισκεπτόταν την 110ΠΜ για σκοπούς οργανώσεως και συντονισμού των έργων, που εκτελούνταν στη Μονάδα για την υποδοχή και εξυπηρέτηση της Μοίρας.
Στις 10 Ιουνίου 1977 μετά την πλήρη συγκρότηση της στην 115ΠΜ η 347ΜΒ μεταστάθμευσε στην 110ΠΜ με δύναμη 19 αεροσκαφών Α-7Η.
Η 347ΜΒ είναι ανεξάρτητη επιχειρησιακή Μονάδα αποτελούμενη από 5 επιτελικά γραφεία και 4 Σμήνη Μάχης.
Διοικητικά και επιχειρησιακά υπάγεται στην 110ΠΜ.
Μεταστάθμευση αυτής ή τμημάτων της και ένταξης αυτών σε άλλες Πτέρυγες ή Σμηναρχίες Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) είναι δυνατόν να διαταχθεί από τον Αρχηγό Αεροπορίας για την ανάληψη ετοιμότητας και επιχειρήσεων ανάλογα με την επικρατούσα κατάσταση.
Αποστολή της 347ΜΒ είναι η διεξαγωγή επιθετικών αεροπορικών επιχειρήσεων σύμφωνα με τα γενικά και ειδικά σχέδια, με σκοπό τη συμβολή της στην άμυνα της χώρας.
Γι’ αυτό κατά την περίοδο της ειρήνης οργανώνει, εκπαιδεύει, εξοπλίζει και γενικά συντηρεί και υποστηρίζει το προσωπικό και τα μέσα της, για να είναι ικανή σε κάθε στιγμή να φέρει εις πέρας το πολεμικό της έργο.
Από την ίδρυση της 347ΜΒ και μέχρι το 1992 καμία μεταβολή δεν επήλθε όσον αφορά την οργάνωση και την αποστολή της.
Η 347ΜΒ από 31-7-1992 έπαψε να λειτουργεί.
Τα αεροσκάφη της Α-7Η εντάχθηκαν στην 115ΠΜ.
Μέρος όμως αυτών καθώς και οι Ιπτάμενοι της τοποθετήθηκαν στην 335ΜΔΒ της 116ΠΜ στον Άραξο για εκπαίδευση μέχρι την άφιξη των νέων αεροσκαφών Α-7Ε.
Ιστορία της 347Μ από 1997 ως 2007
Με την 25/22-2-1995 απόφαση του Α.Α.Σ./ Ολομέλειας «περί επαναλειτουργίας της 347Μ με αεροσκάφη F-16C/D Block 50 (Fighting Falcon)» και βάσει της Φ.690/ΑΠ225804/4-8-1997/ΓΕΑ/Α1/3 διαταγής, συγκροτήθηκε και οργανώθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Νέα Αγχίαλο, η 347Μ με δυνατότητα και στους δύο ρόλους (Δ/Β – ΑΝΧ).
Το προσωπικό που επάνδρωσε την 347Μ προήρθε από τις δύο ήδη υπάρχουσες Μοίρες αεροσκαφών F-16C/D Block 30, την 330Μ και την 346Μ.
Ο αρχικός πυρήνας των Ιπταμένων αλλά και των τεχνικών εκπαιδεύθηκαν στις Η.Π.Α. στα νέα συστήματα υψηλής τεχνολογίας, που ενσωμάτωνε το νέο οπλικό σύστημα. Ειδικά για τους Ιπταμένους σημειώνεται ότι οκτώ (8) ακολούθησαν πρόγραμμα εκπαίδευσης εδάφους και αέρος στο σύστημα χαμηλής ναυτιλίας και σκόπευσης (LANTIRN), στην αεροπορική βάση LUKE της Αριζόνα, αποτελώντας τον αρχικό πυρήνα Ιπταμένων της 347Μ.
Η 7η Ιουλίου 1997 αποτελεί την ημερομηνία επαναλειτουργίας της 347Μ, όπου το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό άρχισε την προετοιμασία υποδοχής του νέου οπλικού συστήματος.
Την 25η Ιουλίου 1997 προσγειώθηκαν στην 111ΠΜ τα τεσσέρα πρώτα αεροσκάφη F-16C/D Block 50, των οποίων η παράδοση ολοκληρώθηκε στις 25 Ιουνίου 1998 με την άφιξη του εικοστού αεροσκάφους της Μοίρας.
Τον Ιανουάριο του 1998 η Μοίρα αξιολογήθηκε από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας με επιτυχία και ανέλαβε τον επιχειρησιακό της ρόλο σε αποστολές αέρος – εδάφους, αέρος – αέρος και στις αποστολές νυκτερινής κρούσης με το σύστημα LANTIRN.
Αποστολή της 347Μ είναι η διατήρηση υψηλής επιχειρησιακής ετοιμότητας για την ανάληψη επιθετικών επιχειρήσεων όποτε απαιτηθεί σύμφωνα με τα υπάρχοντα εθνικά – νατοΐκα σχέδια.
Από επανιδρύσεως η Μοίρα εκπαιδεύει το προσωπικό της, συμμετέχοντας σε εκπαιδεύσεις – ασκήσεις εσωτερικού και εξωτερικού προσδοκώντας την αύξηση της μαχητικής της ικανότητας.
Το 2003 η δύναμη πυρός της 347Μ αυξήθηκε σημαντικά με την παραλαβή των νέων έξυπνων όπλων Laser Bombs και Maverick.
Το Δεκέμβριο του 2005 η Μοίρα αξιολογήθηκε επιτυχώς κατά την αξιολόγηση της 111ΠΜ σαν ΝΑΤΟ IPF (In Place Forces), πετυχαίνοντας άριστη βαθμολογία.
Σήμερα η δυναμική παρουσία της 347Μ στο ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου μαζί με τις λοιπές Μοίρες αναχαίτισης, σε συνδυασμό με την ικανότητά της να επιχειρεί σε ρόλο βομβαρδισμού ημέρα, αλλά ειδικά νύκτα με τα σύγχρονα συστήματα – όπλα που φέρουν τα αεροσκάφη της, την κάνουν να ξεχωρίζει και το προσωπικό της να νιώθει υπερήφανο που υπηρετεί σ’ αυτήν.
Δείτε το παρακάτω βίντεο αφιέρωμα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο Σείριος. το μυστηριώδες άστρο που κυβέρνησε το πνεύμα των αρχαίων Μακεδόνων, ξαναστρέφει το πρόσωπο του στην Ελλάδα, τώρα πο...
-
Στον απόηχο των συνεχών παραβιάσεων της εθνικής κυριαρχίας, στο Αιγαίο με τις κινήσεις του τουρκικού Στόλου στις Κυκλάδες και βορειοανατ...
-
Αναγράφεται στο τέλος ( σελ.21 ) από την Ελένη Κυπραίου, δημοσιογράφο -συγγραφέα : Απόσπασμα ” Είπε ο Τούρκος στρατηγός, στον Έλλην...
-
ΥΠΑΠΑΝΤΗ: Δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης, σε ανάμνηση της έλευσης του μικρού Χριστού από τους γονείς του στον Ναό των Ιεροσολύμων και...
-
Η έλευση σε υπηρεσία σε λίγα χρόνια του μαχητικού 5 ης γενιάς Τ-50, αλλά και του προηγμένου Su-35 στη ρωσική Αεροπορία, σε συνδυασμό με...
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2014
(188)
- ► Φεβρουαρίου (34)
- ► Ιανουαρίου (55)
-
▼
2013
(1396)
- ► Δεκεμβρίου (72)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
-
▼
Φεβρουαρίου
(215)
-
▼
Φεβ 14
(6)
- ΘΡΙΛΕΡ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ Κυνήγι αμερικανικών και βρεταν...
- ΠΡΟΣΒΟΛΗ T-72 ΑΠΟ Α/Τ RPG-29 Bιντεο σοκ από Συρία ...
- Αφιέρωμα στις Πολεμικές Μοίρες : 341 ΒΕΛΟΣ – 347 Π...
- H Ελληνική Δύναμη Κύπρου ως πρότυπο οργάνωσης Σχημ...
- Οι Αλβανοί παραχώρησαν στους Τούρκους τον λιμένα τ...
- ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ Μ.ΟΜΠΑΜΑ Ιδρύεται οικονομικό ΝΑ...
-
▼
Φεβ 14
(6)
- ► Ιανουαρίου (109)
-
►
2012
(69)
- ► Δεκεμβρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
ΕΛΛΑΣ Η ΓΗ ΤΩΝ ΕΛ
ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΗΤΑ
Προβολες σελιδας
Αναγνωστες
translate
Αναζήτηση
nikpet83. Από το Blogger.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου